Groene ontlasting/slapen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door CindyJessie, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hallo Adriënne en Ilja,

Enige tijd geleden heb ik een vraag gesteld over het 's avonds niet willen slapen van mijn dochtertje. Ze is nu 3,5 maand en het gaat veel beter. Ik zorg voor voldoende rust en regelmaat en ze heeft geleerd zelf in slaap te vallen in haar bedje.Nu heb ik nog een slaap-vraag. Na een half uur/3 kwartier wordt mijn dochtertje vaak huilend wakker. Soms wordt ze niet echt wakker maar ligt ze met haar ogen dicht te huilen. Ik laat haar even liggen, duurt het langer dan 5 minuten, dan troost ik haar even door over haar bolletje te aaien. Ze slaapt hierna eigenlijk altijd weer door. Kan dit te maken hebben met de slaapcyclus van een baby? Dat ze na 3 kwartier even wakker worden? Zal dit vanzelf weer over gaan? (Dat zal natuurlijk wel, maar ik vind het zo apart) Ze doet dit nu zo'n week of 4 onderhand.'s nachts doet ze dit niet trouwens. (Na de laatste fles)

Sinds dat mijn dochtertje bijna 3 maanden is zijn we overgegaan op flesvoeding, Nutrilon HA. Korte tijd hierna had ze groene ontlasting. Soms is het even weg en is het weer geel, maar dan opeens een paar groene poepluiers. Dit heeft ze nu al een paar weken.Kan dit kwaad? Is dit iets waarmee ik naar de huisarts moet gaan? kan de arts natuurlijk wel even bellen, maar is nu met vakantie.

Alvast bedankt!
    Groeten Cindy

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Klopt hoor, die 45 minuten heeft te maken met de slaappcyclus. Je hoeft er niets mee en het gaat vanzelf over.

Groene ontlasting kan komen door darmkrampen, maar ook door een buikvirus. Houdt dat goed in de gaten. Of ze goed eet, geen koorts heeft, en niet huilerig is. Als dat wel zo is, is het goed even naar de huisarts te gaan.

Groetjes Adrienne

3. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hoi Adriënne,
    Heel erg bedankt voor de snelle reactie en fijne tips!
    Groeten Cindy

Deel Deze Pagina