Hallo, Mijn dochtertje is nu zo'n 3 en halve maand oud. En is 5300 gram en 59 cm. Ze zit al n tijdje op 120 cc x 5 en tussendoor af en toe fruithapje. Nu heeft ze sinds een week dat ze de laaste fles ( tussen 21.30-22.30 ) niet wilt. Ze begint verschrikkelijk te krijsen en te protesteren. Als je haar dan vervolgens bij je houdt is het goed en valt ze in slaap... Maar dan heeft ze de fles niet leeggedronken. Nu hoorde ik van mijn tante dat het misschien komt doordat ze te weinig slaapt. Ik leg haar alleen smiddags in bed en de rest van de dag is ze beneden. Dan slaapt ze af en toe in de box op het voedingskussen. In de avond wilt ze gewoon niet slapen, pas tegen een uur of 22.30-23.00 Mijn vraag is nu, hoe vaak moet een baby van haar leeftijd eigenlijk gemiddeld slapen? En hoe kan het dat ze zo overstuur is met dr laatste fles? Cons bureau heeft er geen verklaring voor. Groetjes Wendy
Hoi hoi, Ik zou proberen om haar over te laten gaan naar vier voedingen. Ze zit er een beetje tussen in. Tussen vijf en vier voedingen. Ze moet dan wel 4 x 150 krijgen natuurlijk. ik weet niet of ze dat op kan? Het is wel weinig gezien haar gewicht. Groeit ze er goed op? Zowiezo is het voor een kindje beter om in bed te slapen. Dan krijgen ze meer rust en minder prikkels. In de avond kunnen ze door de prikkels behoorlijk huilerig zijn hoor. Ze wilen dan aandacht en troost. Ieder kind heeft een andere slaapbehoefte, net zoals bij volwassenen eigenlijk. Groetjes Adrienne
Hallo, Bedankt voor je reactie. Ze ligt wel iets onder de lijn maar volgens het cb groeit ze wel goed tegelijk wat betreft gewicht/lengte. Ik ben zelf ook vrij klein Ik probeer al n tijd of ze 180 cc wilt maar dat wilt ze niet. S avonds wilt Viënna voor de fles niet in haar bedje. Alleen op onze buik slaapt ze dan. Is dit erg? In ieder geval bedankt. Groetjes.
Hoi hoi, Nee hoor, het is niet erg dat ze 's avonds bij jullie is. De meeste kinderen hebben het in de avond. Maar waarom van 120 meteen naar 180? Groetjes Adrienne