Tot wanneer hypo allergeen voeding?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaDeborah, 20 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,

Ik vroeg me af tot wanneer het verstandig is om hypoallergeen voeding te geven??
    Alleen in mijn famillie komt astma en hooikoorts voor, voor de rest niks.

groetjes, mamadeborah

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zou als ik jou was gewoon doen wat voor jou het fijnst voelt.

Er zijn mensen die vinden dat je het altijd blijft geven, er zijn mensen dat je er niet eens aan moet beginnen en er zijn bijv ook mensen die zeggen rond de 6 maanden wanneer je ook met de bijvoeding begint stop je met die hypoallergene kunstvoeding omdat ze dan ook andere zaken met evt koemelk krijgen.

Wij zelf zijn altijd gewoon hypoallergene kunstvoeding blijven geven. Zijn hier in het begin mee begonnen toen het advies was om naast de borstvoeding kunstvoeding erbij te geven voor soms, na de 6 maanden gewoon overgestapt op nr 2 daarvan, en dit krijgen ze dus nog steeds (de jongste 1x per dag ipv borstvoeding & de oudste 2x per dag).

Verder zouden wij ook geen enkele rede kunnen bedenken waarom we op een bepaald moment over zouden stappen naar andere kunstvoeding, deze vinden ze immers lekker, waarom dan over stappen naar iets dat ze misschien wel niet lekker vinden ;). Hier krijgen ze dus gewoon nog die hypoallergene kv tot we stoppen met de melkvoeding ;).

Liefs, Hanneke!

3. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Ik wil het ook wel gewoon blijven geven, maar nu had mijn vriend bambix avondpapje gekocht waar je alleen water bij moet toevoegen, maar dit is niet HA, dus vroeg me dan eigenlijk af of dit wel kan?

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hoe oud is je kindje?

Onze kinderarts heeft aangeraden om tot 12 maanden hypoallergene voeding te blijven geven. Zo staat het ook op de verpakking. Het schijnt inderdaad ook zo te zijn dat ze 'normale' kunstvoeding niet meer lekker vinden als ze HA eenmaal gewend zijn.

Toch denk ik persoonlijk dat je best af en toe wat van die Bambix kunt geven hoor. Met mate... ;) En anders zelf een avondpapje maken door Bambix-granen door de laatste fles te gooien. Dat deden wij ook.

5. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Mijn dochtertje is bijna 8 maanden. Ik doe nu wel rijstebloem door de laatste fles. Maar omdat mijn vriend nu die bambix avondpapje had gekocht vroeg ik me dit af.
    Maar anders bewaar ik het wel gewoon.

6. jammetje

jammetje Actief lid

5 mei 2010
    216
    0
    0
    ik denk dat het idd niet zoveel uit maakt of je stopt of doorgaat tenzij je kindje natuurlijk echt allergisch is. Ik gebruik nog ha maar met 6mnd stap ik over op de gewone standaard voeding. Waarom? heb ik bij mijn eerste ook gedaan niet echt een reden de eerste paar keer heb ik het samen gemengd om zo te laten wennen de opvolgmelk is zowieso weer anders.
    Maar af en toe zo'n pakje lijkt mij geen kwaad kunnen

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Maar wanneer jouw gevoel zegt dat het wel kan, omdat ze bijv ook andere dingen krijgt waar koemelk in verwerkt zit en ze niet op gereageerd heeft verder, en verder eigenlijk een gezonde meid is die niet om elke haverklap ziekjes is, dan zou ik het wel doen (denk ik).

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou de HA voeding gewoon blijven geven tot 12 maanden.
    Wij stapten met 6 maanden over van HA naar standaard, na een paar dagen zaten we met een kind dat maar bleef spugen, rode vlekken en buikpijn. Koemelkallergie...
    De kans is groot dat ze dat niet had gekregen als we gewoon HA voeding waren blijven geven tot 12 maanden.

9. MamaDeborah

MamaDeborah Actief lid

14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    bedankt voor jullie antwoorden

Deel Deze Pagina