tot wanneer in box/babyruimte?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by love22, Nov 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. love22

love22 Lid

Apr 18, 2007
    44
    2
    8
    Mijn kindje is nu 15 maanden en wil op ontdekkingstocht.
    Hij zit op het kdv in een verticale groep 0-3 jarigen.
    Er is een grote ruimte, en de baby's hebben een aparte hoek in het verblijf. Een soort hele grote box/babyruimte.

Mijn zoontje huilt vaak omdat hij eruit wil en ik krijg wekelijks hier een opmerking over. Hij ziet natuurlijk de andere kinderen spelen en wil eruit. Soms mag dat ook maar ik denk dat hij de meerendeel van de tijd in die box moet. Soms alleen soms met wat anderen maar nooit veel (die zijn er niet)

Ik vraag me af heeft iemand hier ook ervaring mee en hoe lang moeten de baby's dagelijks in de ruimte. Tot welke leeftijd?

Ik vind het niet leuk om te horen en wat moeten we hiermee?
    Tips/adviezen.

Trouwens van de ene leidster krijgen we altijd commentaar van een andere nooit.

2. adi

adi Niet meer actief

Wat vreemd joh!

Hier gingen ze uit de babyruimte toen ze konden kruipen. Je kunt een dreumes toch niet constant 'opgesloten' houden?
    Ik zou hier echt goed over praten, ik zou het niet accepteren voor mijn kinderen.

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik herken het helemaal niet die babyruimte. Ik zou er als leidster eerlijk gezegd ook geen voorstander van zijn, in mijn ogen belemmert dat de ontwikkeling van de kleintjes. Er zijn er genoeg die met een maand of 8 al staan bv. wat ze zelf kunnen moet je ze ook in stimuleren. Ik ken alleen verticale groepen waarbij de baby's gewoon gezellig tussen de peuters liggen/kruipen en daar is altijd toezicht, dus dat gaat prima.

4. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Klinkt mij echt idioot in de oren!? 15 maanden en nog "opgesloten" in de babyruimte?

Bij ons een verticale groep in een wat kleinere ruimte. Toen wij er waren was er zelfs geen aparte babyruimte omdat ze een tijdje geen kleintjes hadden gehad, en zaten de nieuwe kleintjes veel in wipstoeltjes. Omgekeerde wereld, dus, mede op ons verzoek en omdat ze zelf ook zagen dat het niet klopte, hebben ze toen een babyhoekje gemaakt en de grotere kindjes geleerd daar niet doorheen te rennen ;)

Ons meisje loopt nog niet los, maar kruipt lekker naar de grotere kinderen (om hun speelgoed af te pakken :D), zij wil ook daar zijn waar de actie is!

Ik zou hier zeker protest tegen aantekenen hoor. Als ze het niet fijn vinden dat hij huilt omdat hij eruit wil, moeten ze ook wel kunnen inzien dat ze hem eruit moeten laten.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ruilden ze regelmatig om. Als dan 2a3 kindjes met klein-spul wilden spelen, ging die in de baby-ruimte (hoek van 3x3 afgezet met hekwerk). En dan konden de andere kindjes en mini's lekker rondstruinen.

Of als de groten aan de tafel na het knutselen waren. Er waren natuurlijk altijd momenten dat de kleintje even in de babyruimte moesten. Maar echt niet de hele dag..

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,847
    19,216
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als ze zelf aangeven dat jouw kindje het niet leuk vindt in de babyruimte, dan snap ik niet dat ze hem er toch steeds indoen. Kijk: thuis even in de box omdat je moet koken of naar de wc moet ofzo, is natuurlijk prima. Maar daar laat je hem toch ook geen uren inzitten? En op een kdv zou het helemaal niet nodig moeten zijn, omdat er toch meerdere leidsters zijn? Ik zou er wat van zeggen. En ik zou er ook zeker een opmerking over maken dat ze zelf niet verzinnen dat ze hem dan beter "vrij" kunnen laten.

7. stef25

stef25 Bekend lid

Mar 9, 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dit ook totaal niet. Ben al geen voorstander van vertikale groepen maar dit vind ik wel heel erg ver gaan. Zou er zeker wat van gaan zeggen. Heb veel in de kinderopvang gewerkt maar dit heb ik nog nooit gehoord of gezien

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Hier een beetje hetzelfde idee. alleen de mijn is jonger.
    m'n dochtertje van 7 maanden zit 2 dagen op een babygroep en 1 dag op een verticale groep. op de babygroep ligt ze altijd in de gewone box of in de mat. (matten met een opstaande rand. dus een soort grondbox-idee).

op de verticale groep leggen ze haar gewoon op de grond tussen de rest zodat ze wat te zien heeft. hier zijn ze helemaal niet zo voor het opsluiten in de box.
    thuis ligt ze ook vaak op de grond te spelen en ik vindt het eigenlijk niet zo leuk dat ze op die babygroep steeds "opgesloten" zit.

ik dacht dat ze vorige week een hartverzakking kregen toen ik d'r op de grond legde;)

maar goed, ik zou het er gewoon over hebben en zeggen dat je hem niet opgesloten wilt hebben en lekker bij de rest.

9. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ben wel benieuwd hoe het verder is gegaan eigenlijk?

Share This Page