Er zijn al wat topics over 'Tot wanneer in de reiswieg' en veel van die heb ik ook al doorgespit. Maar mijn vraag is toch iets specifieker, waardoor ik toch nog een topic hierover wil openen in de hoop advies te krijgen. Mijn zoon is nu 6 maanden en als hij 6,5 maanden is, gaan we een maand op vakantie (met de auto). Als we dus terugkomen is hij 7,5 maanden. We hebben de Bugaboo Cameleon waar hij met zijn 7,5 kg en 67 cm, nog wel inpast, maar de bak is wel 'vol'. Hij vindt de bak nog wel prima, maar je merkt wel dat hij echt toe is aan 'om zich heen kijken'. Mijn vraag is nu dus, wat moet ik doen? Moet ik op vakantie de Bugaboo al ombouwen naar wandelwagen. Of kan ik 'm nog wel in de bak houden? Ook als hij straks 7,5 maanden is als we terugkomen? Hij kan nog niet zelfstandig zitten. Als je 'm op schoot hebt, dan zit hij netjes, maar dan moet je 'm nog wel vasthouden. Zelf zitten heeft hij nog nooit gedaan/geprobeerd. Als je 'm in zithouding zet, dan blijft hij zo een tijdje zitten en valt dan om (ik ben daar natuurlijk bij en doe het overigens nooit). Advies? Bugaboo ombouwen naar wandelwagen? Of toch met de reiswieg op vakantie? (als het even kan, wil ik vanwege ruimtegebrek niet beide meenemen, als het niet anders kan, dan moet het, maar het kan eigenlijk niet vanwege de ruimte)
Hoi hoi, Ik heb geen bugaboo, maar een quinny buzz. Mijn meisje is pas 4 maanden, maar toch heb ik hem al moeten ombouwen. Ze is namelijk 70 cm en 7,5 kilo en het ging gewoon echt niet meer. Bovendien draaide ze en trok zich dan op. Maar ja, echt goed zitten doet ze nog niet. Dus de wandelwagen inzet doe ik helemaal plat en heb er een verkleiner voor waardoor ze zelf ook echt plat erin ligt. Misschien is dat een idee? En ik zou het als ik jou was gewoon lekker na de vakantie doen. Dan kan hij er nu gewoon nog even in slapen want met vakantie zul je toch vaker overdag weg zijn neem ik aan? En anders eventueel een draagzak/doek mee? Dan kan hij wel veel meer rondkijken en ook in slaap vallen. Als je een goede hebt is dat ook echt niet zwaar vind ik zelf. groetjes
Mijn zoon die blijft erin liggen. Trekt zich niet op of maakt aanstalten daartoe. Je merkt wel dat hij zich steeds vaker 'verveelt' omdat hij niets ziet. En zo'n wandelwagen, daar zit in de ligstand zo'n 'knik' in (overgang van rug/billen/beentjes) wat mij in de ligstand niet heel lekker lijkt liggen. En in de zitstand lijkt het mij voor een kind dat nog niet heel goed kan zitten, toch belastend voor de rug. Ik denk dat ik inderdaad 'm gewoon in de reiswieg houd en dan af en toe in de draagzak meeneem... En dan maar hopen dat hij niet halverwege de vakantie over wil
Ik zou hem ombouwen voordat je op vakantie gaat! Wij hebben hem hier ook en hebben hem met 5,5 maand omgebouwd. De ligstand is prima hoor, het ziet er misschien niet zo comfortabel uit vanwege die 'knik', maar Lucas ligt er hier prima in! Ik denk dat Bugaboo dat niet zo zou maken als het niet comfortabel zou zijn (en uiteraard vooraf getest heeft), want de kinderwagens zijn heel duur en als ze slechte reclame zouden krijgen, kocht niemand ze meer... En je mag de buggy best 10 minuutjes per dag even in stand 1 zetten, is hier zelfs door de fysio geadviseerd, hij zit tenslotte echt niet helemaal rechtop hoor, dat is pas met de 2e stand maar die moet je nog niet gebruiken! Als jij merkt dat je kindje er aan toe is om om zich heen te kijken, zou ik dat risico niet gaan nemen, bovendien in een maand groeit je kindje wellicht nog wat en vind hij het zometeen echt niet meer fijn. En dan heb je alleen de bak bij je... Als je het doet voordat je op vakantie gaat, kun je zelf ook even uittesten hoe hij er in ligt, hoe hij het vindt, enz. Dan heb je nu prima 2 weken de tijd om dat uit te vinden! Wat betreft ruimte: als je de kinderwagen bak los haalt en uit de stang haalt (om dan de buggy er in te 'hangen') dan kun je de bak helemaal plat maken, dus heb je echt niet veel ruimte nodig in het vervoer! Die kun je gewoon onder een tas of koffer leggen, is maar een paar cm dik dan! Enige nadeel vind ik van de buggy, is het materiaal...Lucas zweet snel en dit stof werkt dit enorm in de hand. Dus als hij in de ligstand ligt, hebben wij er altijd een hydrofiel onder.
Ja, om die knik op te vullen heb ik dus een verkleiner. Is van een vriendin geleend en van haar stokke stoel. Maar vult hem echt super op, waardoor ze echt zo goed als plat ligt. En de ligstand maakt hem dan echt totaal plat. Maar het risico van de kinderwagen kan je volgens mij best nemen, als je een (ergonomische) draagzak mee neemt toch? Hier lag ze ook meestal op haar buik in de bak, kon ze wel lekker rond kijken over de rand
Mijn meisje is met 4 maanden over gegaan,was te lang voor de wagenbak. Ze kan vanaf 5 maanden al zelfstandig zitten en ze zit nu in soms rechtop in de buggy,cb en ka zeiden dat dit geen kwaad kan omdat ze al zo sterk is in haar rug en spieren je kindje kan zich van de een op de andere dag zich zo aan de rand optrekken,gewoon doen wat jou het beste lijkt of aanvoelt.
Ik zou hem ombouwen voordat je op vakantie gaat. De ligstand is prima, en als hij lekker wilt kijken, kun je hem ook half rechtop zetten. Hoeft hij nog niet te zitten, maar kan wel iets meer zien. Zelf heb ik hem vorige week omgebouwd. Mijn zoontje heeft nog wel een paar cm ruimte (70 cm), maar pakt de rand vast en trekt zich eraan op. Nu omgebouwd ligt hij heerlijk om zich heen te kijken.
Ik zou de wagen nog niet ombouwen omdat je bij de bugaboo zo'n knik bij de beentjes hebt zitten, lijkt mij niet erg lekker liggen en aangezien je kindje nog niet zelfstandig kan zitten is het geen optie om het in zitstand te zetten. Onze zoon is met ruim 7 maanden pas over gegaan op de wandelwageninzet ondanks dat ie toen al een poosje uitstekend zelfstandig kon zitten. Het is gewoon beter voor het rugje. En mocht het zo zijn dat ze zich vervelen kan je hem er toch even uithalen en op de arm dragen, kunnen ze toch lekker kijken. Misschien is een draagdoek ook nog een optie, voor de afwisseling?
ik zou em lekker ombouwen, gewoon plat zo vaak mogelijk..en als jullie bijv ff ergens gaan zitten of hij wilt wat kijken dan doe je em in de middenstand...mijn zoontje ging over met 5,5 mnd...maar hij gign echt krijsen omdat hij ehct vaker wat wilde zien, Asl je het nog niet wilt ombouwen, kun je een kussentje onder zn hoofdje doen, kan ie toh wat meer zien.. Over die beentjes, die zitten nog niet in die knik hoor, dat is pas als ze echt veel langer zijn...je zal zien hoe fijn je kindje het vindt, tis niet zo dat ze ineens gedwongen rechtop zitten, die stand moet je pas doen als ze zelfstandg kunnen gaan zitten
Wij hebben bugaboo wagen en toen ons zoontje 5,5 mnd was hebben we hem omgebouwd. Mijn advies is ombouwen ook omdat hij er aan toe is meer te zien en ik vind hem nog redelijk plat kunnen hoor.
Nogmaals: Bugaboo zal echt niet zo'n dure kinderwagen ontwerpen als die 'knik' niet fijn zou liggen! Ik zou zeggen: probeer het gewoon eens, je kunt toch altijd nog terug?!
Maar die knik is natuurlijk voornamelijk als "zitje" bedoeld voor het zitten en niet om te liggen. De maxi cosi is natuurlijk een beetje een zelfde houding en ook niet goed om te lang in te "zitten" de knik opvullen is dan beter. Maar goed, met 6,5 maand is het opzich wel te doen lijkt mij met die knik.
maar het lichaam ( dus de rug) van de baby ligt gewoon recht ( in de mc dus niet)....en zolang je de bak plat houdt...blijven de beentjes gewoon recht...pas als ze 80 cm zijn ofzo komen de knieetjes in die knik... en in die halve zit...leunt het gewicht van de baby alsnog niet op de heupjes hoor, dat is pas in de zit houding
Van de website van Bugaboo zelf: Wanneer moet ik overstappen van de wieg naar de stoel? De wieg is niet bedoeld om te worden gebruikt voor kinderen die ouder zijn dan 6 maanden of voor kinderen die zonder hulp kunnen zitten. Bugaboo raadt u aan om de stoel te gaan gebruiken als uw kind zonder hulp kan zitten, of ouder is dan 6 maanden. Ik zal het dus maar gaan proberen...
Ik zou zeker op vakantie de reiswieg meenemen, dan kan hij ook wat makkelijker een dutje doen onderweg.
HOi, ik heb niet alles gelezen maar hier ook een bugaboo gebruiker. Net omgebouwd omdat wij ook op vakantie gaan. En ik merkte dat hij het prima vond als hij slaapt. Maar als hij wakker is, dan is het na 15 min jengelen. Niet echt wat ik wil als ik in de winkel loop. Dus daarom omgebouwd. Voordeel voor op vakantie is dat hij ook lekker kan bijzitten bij ons. Dus ik hoef niet een kinderstoel of wipstoel mee te nemen waar hij in kan zitten. Dus de hapjes gaan gegeven worden in de kinderwagen. Na de vakantie gewoon in de was en hij kan er weer tegen aan! Dus ik zeg ombouwen voordat je op vakantie gaan! Hij neemt ook iets minder ruimte in beslag vind ik!
Ik zou hem zeker-weten ombouwen! Voor de lange stukken of wanneer hij in slaapt valt kun je ook de buggy-inzet helemaal plat leggen. Mocht je bang zijn dat hij niet stevig genoeg zit: een opgerolde doek werkt prima! Onze dochter heeft tot 6 maanden in de bak gelegen. Toen in de buggy. Het was nog koud, dus de eerste maand zorgde de voetenzak dat ze wat steviger zat.