Tot wanneer in co-sleeper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolce82, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden en ligt nog steeds bij ons op de kamer in een co-sleeper (Gulliver bedje van Ikea).
    Ik heb al een paar keer met het idee gespeeld hem te verhuizen maar wat is het toch makkelijk dat je maar juist je arm moet uitsteken als hij zijn tutje kwijt is :). En... stiekem vind ik het gewoon ook nog heel erg fijn hem zo dicht bij me te hebben 's nachts...

Ik wilde nu hier eens horen bij andere mama's tot hoelang zij hun kindje in de co-sleeper laten of gelaten hebben?

2. Elf84

Elf84 Niet meer actief

Tot 6-7 weken ;)
    Ik sliep erg slecht door alle geluidjes, dus vandaar. Als dit niet het geval was had ik de co-sleeper misschien nog steeds in gebruik.

3. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Heel persoonlijk. Dl slaapt niet in co-sleeper, maar nog wel bij ons op de kamer. Is bijna 1 jaar. Die ligt daar ook nog wel een tijd. :D

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier tot we steeds van elkaar wakker werden, tot maand of 10.
    Maar oudste gebruikt m nog met regelmaat, die is 5 haha. En jongste van 3 heeft er laatst een paar nachten in geslapen.

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hey,

Tja normaal gesproken zijn ze daar met 4 mnd wel "uitgegroeid ". Maar kan me voorstellen dat je het gezellig vind. Je kindje mag naar z'n ledikant hoor maar dat moet je helemaal zelf willen.

Zoals hierboven staat sliep ook ik slecht door alle geluidjes. Bij dochter en zoon allebei. Beiden hebben paar weekjes naast me geslapen in een bed nest. Toen was ik er ook wel klaar mee.

Liefs

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn jongste dochter heeft geloof ik een jaar (?) in een cosleeper geslapen en toen is ze naar mijn bed verhuisd. En in principe ligt ze daar nog. (6 jaar). :)

7. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Als het van mij afhangt, blijft mijn zoontje daar nog een hele poos! Zalig vind ik dat!

8. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Hier staat die ook nog steeds, dl is bijna 21 maanden.
    Ze slaapt pas sinds 19 maanden de meeste nachten door dus nu slaapt ze meestal in haar eigen kamer. Maar ze verhuisd nog regelmatig s ochtends vroeg naar onze kamer. Meestal ligt ze dan wel tussenin. Dus wij gaan hem binnenkort weghalen.
    Ik vond het wel makkelijk zo dichtbij en stiekum ook heel fijn :)

9. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben dus blijkbaar niet de enige :)...

Eerst hadden wij een echte co-sleeper (van Troll), maar na 4 maanden was hij daar echt wel uitgegroeid. Omdat ik toen echt nog niet klaar was om hem naar zijn eigen kamertje te verhuizen hebben wij toen nog een Gulliver ledikantje gekocht waarvan we dus 1 zijde niet gemonteerd hebben.
    Zo staat dat nu nog steeds tegen ons bed. Maar wel nog altijd in de hoogste stand, en dat baart me wel wat zorgen.
    Het hoofdeinde en de zijkant staat tegen de muur dus dat kan geen kwaad maar aan het voeteinde zijn er dus enkel de spijlen van het bedje. Mijn zoontje begint nu wel de gewoonte te krijgen om daar eens te gaan piepen :). Enig idee hoe ik dat kan oplossen? De bedbodem lager zetten is geen optie want dan staat dat veel te laag tov de hoogte van onze matras. Ik had al gedacht van de bedbodem wel lager te zetten en dan blokken onder de poten te zetten...

10. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Hier tot een half jaar. Toen was 't niet meer te doen, want madame rolde, kroop en ging er gewoon uit. Met als gevolg dat ik in de co-sleeper gepropt werd en zij prinsesheerlijk in ons bed lag:D.
    Dus op voorstel van ML co-sleeper opgeruimd, en plek gemaakt in ons bed, waar peuter nu nog steeds heerlijk tussen ons in slaapt...:)

Dus uiteindelijk zou ik je adviseren om gewoon heerlijk te doen, wat je zelf wilt... ongeacht hoe een ander 't aanpakt;)

11. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    In ieder geval totdat zl goed doorslaapt en we van de nachtvoedingen af zijn :)

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou voor veiligheid gaan, die ene zijde gaan monteren, en bodem verlagen!

13. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Euhm, maar dan is het geen cosleeper meer. :)

Ik zou iets aan de buitenkant tegen het voeteneinde fixen. Als je die ene zijde van het ledikantje (die ene die je nu niet gebruikt), op zijn korte kant zet en tegen het bestaande voeteneinde aanmaakt. Is ie dan niet heel mooi hoog?
    Oh en heb je het bedje wel verstevigd met een dwarse balk waar je geen zijkant hebt? Zonder versteviging kan bij een beetje druk of beweging zo de bedbodem uit die gaatjes komen/vallen.

14. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Dit. Zo heb ik het ook op foto's gezien.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Tot 3 jaar. En toen moest ivm verhuizing de co sleept weg. Nu slaapt hij nog bijna elke ochtend tussen in maar gaat slapen in z'n eigen bed.

16. tuc

tuc Niet meer actief

uhh haha wij zijn er pas met 2 jaar mee begonnen. Tot 5 maanden lag zoon in een wiegje op onze kamer en daarna naar zn eigen kamer. Met 2 jaar werd hij ineens constant wakker....elk uur dus vanaf 8/9 uur s avonds, dan lag hij er dus pas een uur of 2 uur in.
    We zijn een hele tijd bezig geweest om hem steeds terug in slaap te krijgen, maar dat breekt op als je elk uur opnieuw kunt beginnen en een krijsend kind hebt.
    Op een gegeven moment een keer tussenin gelegd, meneer gaf geen kik en sliep als een roos. Een week volgehouden maar we sliepen zelf niet goed met hem ertussen. Toen van zn ikea ledikant (waar hij al een poosje uit was, had al een groot bed) een co sleeper gemaakt. In het begin werd hij al rond 21.00 wakker en ging daar verder slapen (we hebben hem dus altijd in zn eigen bed in slaap laten vallen) maar nu komt hij pas halverwege de nacht of in de vroege ochtend. Hij huilt niet, klimt uit zn bedje en gaat in de co sleeper liggen, soms worden we er niet eens wakker van.

We blijven dit doen, als hij de behoefte niet meer heeft dan zal hij wel gewoon in zn eigen bed blijven.

17. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Klopt, maar een tutje teruggeven lukt ook wel als hij iets lager ligt, mijn arm past prima door de spijlen heen tenminste.

18. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben bij datzelfde bedje een tussenstand gemaakt, vooral omdat hij anders niet geheel aansloot aan ons bed. Nu dochterlief zich continue optrekt en overal langsloopt is het ideaal. Miss is dat een optie. Gewoon een extra gaatjes boren aan elke kant 😊

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Dochterlief word as zondag 6 maanden maar ik kan nog steeds niet zonder haar naast me slapen ( co sleeper)

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik had dus wel de bodem lager staan, en dan de zijkant eruit. Kindje lag ee nooit alleen en wakker in, ik lag erbij als ze wakker waren en als ze sliepen tot ik naar bed ging de babyfoon ernaast. Maar laag heeft als voordeel dat ze er niet uit rollen/vallen en je wel handje vast, hand op de rug etc kan.

Deel Deze Pagina