Wanneer doe je de box weg?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Miertje89, Sep 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

even een vraagje. Tot wanneer hebben jullie de box gebruikt bij jullie kindjes? Mijn ventje is vorige week 1 geworden en ik heb de afgelopen maand de box geloof ik maar 1 keer gebruikt... Ik denk er sterk over om 'm weg te doen.

Gewoon even uit interesse, hoe zit dat bij jullie?

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Bij mij ging ie weg toen zoonlief kon kruipen.
    Hij heeft er nooit veel in gezeten, werd alleen maar krijsen. Uiteindelijk was het een opslagplaats van zijn speelgoed. Toen maar een mand gekocht en daar al het speelgoed in gegooid.

Nu staat ie er weer voor z'n zusje, die laat zich er iets makkelijker in weg leggen (maar ze is dan ook nog maar 2 weekjes oud). Geen idee hoe lang ie deze keer blijft staan.

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb de meeste keren de box laten staan tot ze (bijna) 2 waren.
    Zeker met meerdere kinderen is het fijn om een plekje te hebben om de jongste te kunnen zetten als je even iets móet doen.
    Ze gaan er dan iedere ochtend na het ontbijt direct in, dan ga ik meestal eerst een poosje naar boven. Ik kan zo doorgaan zonder een rondlopende dreumes.
    Vaak is er een periode dat ze het vreselijk vinden, maar met doorzetten gaat dat vaak snel weer over.

4. natjeb85

natjeb85 Bekend lid

Feb 18, 2013
    856
    62
    28
    Female
    luchtvracht medewerkster
    Amsterdam
    Met zijn eerste verjaardag hebben wij hem weg gedaan ook vanwege de ruimte voor zijn eerste verjaardag Maar ook omdat hij al kon staan en in de woonkamer meer ruimte heeft om zich te ontwikkelen!! en als ik even mijn handen vrij will hebben zet ik hem in zijn eet stoel ;)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier willen we 'm binnenkort opruimen. Hij zit er bijna nooit meer in, hij vind er niks aan en ik vind 't een sta in de weg.
    Als ik hem even van de grond wil dan zet ik 'm in de kinderstoel met wat speelgoed of iets te eten.

6. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Wjj met 9 maanden al,hij heeft er bijna nooit ingelegen. Toen die ging kruipen hadden we zoiets weg met dat sta in de weg ding.

7. Kellieee

Kellieee Actief lid

Jan 18, 2014
    306
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had de box voor mijn dochter met haar 2 1/2 jaar nog staan, maar dat was om haar speelgoed in op te bergen :p ik had verder geen plek om het op te bergen dus was dit wen goede oplossing. Ze zat er overigens toen al lang niet meer in hoor. Nu zijn we verhuisd en staat hij er weer voor mn zoontje. Zodra hij zichzelf kan voortbewegen haal ik hem denk ik weg, nu genoeg plek om speelgoed op te bergen :p

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

Mar 12, 2014
    2,131
    1,210
    113
    2 weken geleden de deur uit gedaan. Ik was dat ding spuugzat! Sta-in-de-weg!
    Mijn zoon vond het af en toe nog wel geinig in de box, maar "geinig" vond ik niet genoeg om hem te houden :)

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hier toen ze zes maand oud was. Dochter begon zich recht te trekken en liet zich dan altijd vallen tegen de spijlen. Of ze rolde en kwam dan vast te zitten tussen de spijlen... Bijzonder onveilig vond ik het.

Heb het eigenlijk nooit gemist.

10. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,932
    113
    Wanneer je hem niet meer gebruikt denk ik!

Ik vind het een reuzehandig ding. Qua ruimte wel vervelend, maar wij hebben de luxe van een ruime woonkamer.
    Als ik 's morgens even moet omkleden, kleding voor de kinderen pakken, tanden poetsen weet ik veel, dan zet ik de jongste in de box. Dan kan die even niet ongestoord de modder uit de planten halen of de tvmodem onklaar maken :D
    of z'n vingers tussen de keukenla krijgen of tussen de deur die de oudste dan weer open laat staan...

De oudste had ik er ook vrij lang nog in. Wij hebben paarden en die ging ik dan even voeren bij (3 min) en dan zette ik haar even in de box.
    Denk dat we de box houden totdat ik de jongste ook even 'los' kan vertrouwen in huis en beide kinderen samen... dat ook nog.

11. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik zou hem weg doen als je hem een aantal weken al niet meer gebruikt hebt. Het ligt een beetje aan ej routine en je kindje wanneer dit is. Onze box dient eigenlijk al maanden vooral als oversized poezenmand en gaat er binnenkort uit. Mn dochtertje is nu overigens 11,5 mnd.

12. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met 6 maanden. Hij vond het vreselijk in dat ding.

13. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Mijn zoontje speelt er nog dagelijks in. Hij kan een echte handenbinder zijn en dan kan ik even wat doen. Ook als ik even naar de wc moet of boven ev3n wat halen gaat hij erin. Als hij erin zit dan vermaakt hij zich prima. Hij kan er zo een uur in spelen. Zolang dat het geval is gaat hij bijvoorbeeld tijdens het koken in de box en blijft de box dus staan.

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Heerlijk zeg dat jouw zoontje nog zo lekker in de box kan spelen. Ik heb het hier geprobeerd zo lang mogelijk erin te houden, maar hij wil de laatste maanden echt niet meer.

Door dit topic maar direct de daad bij het woord gevoegd en vanmiddag de box opgeruimd, heerlijk om die ruimte weer terug te hebben. :D

15. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Mijn zoon vindt het nog heerlijk in de box (14 maand), na ieder eetmoment zetten we hem er in. Hij kan daar zo een uur in spelen, als we hem er niet uit halen. De box blijft sowieso staan voor zijn broertje of zusje, tot die tijd kan hij er nog lekker in spelen.

16. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Dit 'probleem' hadden wij ook. Toen zijn we onze zoon standaard na elk eetmoment in de box gaan zetten, zodat er voor hem ook structuur in kwam.

17. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Hier wordt de box de laatste maanden ook nog voornamelijk gebruikt als opslag... denk dat de laatste keer dat ze erin heeft gezeten 3 maanden geleden was. Ze heeft geen hekel aan de box, want bij opa en oma zit ze er nog geregeld in te spelen. Maar hier komt het er niet van, ze vermaakt zich prima zonder de box en kan ook geen 'kwaad' doen buiten de box. Dus wellicht toch binnenkort maar een keer opruimen, maar vind het zo handig om de grote speelgoed in op te bergen ;)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier zitten ze er allebei nog vaak in, sowieso elke dag wel. Als ik even m'n handen vrij wil of naar boven moet. Ze kunnen er prima in spelen, gelukkig. Hier gaat ie dus nog lang niet weg.

19. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Toen zoontje 10 maanden was zijn we verhuisd en hebben we hem niet meer opgezet.

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

Mar 28, 2015
    1,998
    221
    63
    Zie dat mijn dochter precies even oud is en wij hebben de box 3 weken geleden ook weg gedaan. Ik had in een maand tijd haar 2x even (5 minuten) in de box gezet. Sowieso is de box bij ons niet heel veel gebruikt en dl vind het nu ook niet echt leuk in de box. Vooral niet sinds ze kon rollen (en later kruipen, nu lopen) wilt ze toch lekker de boel ontdekken. We hebben van de hoek waar de box stond nu mooi een speelgoed hoek gemaakt waar al haar speelgoed staat.

Share This Page