Taal ontwikkeling.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jacq84, Sep 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Hoi Mama's,

Mijn dochtertje van bijna 2 praat eigenlijk nauwelijks.
    Enkele woordjes zijn : Papa , Die , Oh Die , Kijk , Oh Kijk , Jij.
    Ze begrijpt wel alles wat ik zeg zoals " Nee jou beker ligt in je eigen buggy , onderin het mandje"...Dan gaat ze hem wel pakken.
    En als ik vraag wat het hondje doet , of het poesje , of het aapje dan doet ze dit allemaal na.

Nu komen hier sinds kort mensen thuis van het ziekenhuis en een maatschappelijk werker van de gemeente , dit ivm mijn man.
    Natuurlijk houden ze alles in de gaten en kwam de taal ontwikkeling van haar ten sprake.
    Ze vinden dit niet goed genoeg en morgen horen we hier meer over.

Zijn er meer mama's die hier ervaring mee hebben toevallig?
    Moet ik me druk maken?

Groetjes Jacq

2. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Mijn zoontje is iets jonger maar praat ook nog weinig. Papa, mama, bah, bal, die, ja, oh-oh en euh-euh. Hij snapt wel ook alles en weet ook bijna alles duidelijk te maken. Maar hij is ook erg gefocust op z'n lichamelijke ontwikkeling en tja je kan niet alles tegelijk hebben toch?
    Vriendin van mij haar zoontje begon pas met bijna 3 echt woordjes te combineren, consultatiebureau zat al lang te 'zeuren' over logopedie, maar de logopediste zei zelf dat het kwam omdat hij z'n taal nog niet nodig had en lichamelijk voorlag. Jongen is nu 11 en kletst je soms de oren van je hoofd. Ik zou dus ook echt kijken waarom je dochter weinig praat, is ze meer gefocust op lichamelijke ontwikkeling, heeft ze taal niet nodig omdat ze zich duidelijk kan maken of is het omdat ze niet durft of het niet lukt?
    Mogelijk kan het cb je ook helpen, als je een prettig cb hebt tenminste.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Gehoor al getest?
    Heeft ze vaak oorontsteking?

Is indd weinig maar dat kan aan diverse oorzakken liggen
    Ik denk dat als iemand komt en kan dat observeren/begeleiden zou je meer informatie krijgen over of er iets nodig doen en als wel dan wat etc

4. Jacq84

Jacq84 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    1,057
    7
    38
    Dank jullie voor het reageren.
    Haar gehoor is [op de gehoortest toen ze baby was] nooit getest.
    Ze heeft nooit oorontsteking gehad ook.

Verder weet ze zich prima duidelijk te maken door te wijzen en hier op haar manier een woordje aan toe te voegen.
    Ze lijkt lichamelijk inderdaad meer bezig te zijn met ontwikkelen.

Vanmiddag komt er iemand langs dus eens kijken wat hun bedoeling is!

Share This Page