Hoofdomtrek niet groter geworden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlinderCN, 9 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Mijn zoon had bij 11mnd 46cm en nu bij 14mnd weer, nog gevraagd of sat wel klopte, toen kwam ze net aan 46.1.. ze zei er verder niets over maar ik ben toch ongerust. Verder is hij best groot (82cm, +1/1,5 is dat op curve). Ik ga ze sws nog wel bellen hierover maar benieuwd naar ervaringen.
    Edit en ouders hebben grote hoofden ;)

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ik neem die hoofdgroeimetingen eigenlijk niet zo serieus…. Mijn ervaring is dat die kleintjes alle kanten opdraaien met hun hoofd en correct meten daarom erg lastig is.
    Het hoofd van mijn zoon was eens gekrompen tussen 2 metingen in. Tja, dat klopt natuurlijk niet:roflmao: Hij was - denk ik - die eerdere meting gewoon te ruim opgemeten. Hij werkte toen totaal niet mee.

Mijn 2 jongsten hebben beide altijd al een kleiner hoofd gehad (in de zwangerschap een ruime week achterlopend op termijn en sinds de geboorte steevast op de -1 lijn). Qua lengte: mijn zoon is een licht bovengemiddeld lang en mijn jongste dochter zit op de +1,5/2 lijn :)

Kortom: kan me niet voorstellen dat het reden tot zorg is voor jullie zoon. Anders even met ze bellen als je het toch graag besproken wil hebben?

Vero0504, vlinderCN en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Ik heb het even nagekeken hoe dat bij mijn eigen kinderen zat:

bij de oudste op 12m 47cm en op 15m 47cm. Dus ook 2x hetzelfde.

bij de middelste op 12m 44cm en op 16m 45cm. Dus hier wel een cm erbij.

Ik zou me er niet druk om maken, als hij nu veel jonger was en zijn hoofdje was niet gegroeid was dat wel reden tot ongerustheid, maar op deze leeftijd niet meer.

vlinderCN vindt dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Bedankt dat stelt me al gerust! Waarom zouden ze het nog opmeten op deze leeftijd?

5. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Om de curve toch in de gaten te houden. Mocht het nu de volgende keer weer niet gegroeid zijn, dan is het waarschijnlijk wel een aandachtspunt. Maar op een termijn van 3 maanden zegt dat nu niks. Weet je wanneer een volgende keer gemeten wordt?

Je moet nu trouwens sowieso geen heel grote groei qua hoofd meer verwachten. Op 18m had mijn zoontje 48cm en op 2 jaar 49cm. Dus maar 2cm op 1 jaar erbij.

6. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Pas met 24mnd is dat weer..maar ik ga nog wel een keer over maand of 3 puur om te meten voor de zekerheid.
    Vind het zo gek zo'n klein koppie voor best grote kerel en wij hebben zelf ook altijd grootste maat hoeden enzo nodig.

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Hier meten ze na de 12 maanden het hoofdje niet eens meer op. En idd wat al eerder werd gezegd; het is superlastig om dat goed op te meten omdat ze alle kanten op bewegen. Zou me er niet te druk om maken :)

vlinderCN vindt dit leuk.
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ziekenhuis doet t bij onze zoon niet verder, zien ze niet als zinvol meer. Meetfout is zo gemaakt. Onze zoon zo zelfs 3 cm qua lengte zijn gekrompen in 2 weken tijd haha

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Oke goed om te horen. Meten is weten maar kan je soms ook zo onzeker maken.
    Wat leuk en "uitdagend" ;) dat jullie nog voor een 3e gaan. Gaat het inmiddels beter met je jongste?

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Matig, hij groeit binnen de marges dus er is een afwachtend beleid. Darmen blijven we nog regelmatig spoelen en eten is zeer matig: zijn dieetvoeding is noodzaak ernaast. As we speak zit ik gewoon al een uur aan tafel, zo traag eet hij. Met de tablet aan helaas: als hij niet door heeft dat hij eet, eet hij tenminste wel wat. Maar lekkere trek kent hij niet, honger ook niet. Lastig. Als ik hem 4 uur geen eten aanbiedt, hoor je hem nog niet.

Maar het is gelukkig niet erfelijk dus we durven voor nog een kindje te gaan: hopelijk is die weg minder hobbelig.

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Heeft het een naam wat h ij heeft?
    Zul je zien dat je toch een meisje krijgt ;)

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Nee heeft geen naam.

Haha nee, ik durf daar mijn huis wel op in te zetten dat als t weer raak mag zijn, t weer een piemel erbij is :p

13. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Hahaha nou een heel huis zelfs, waar woon je :p ik blijf je volgen ;) succes met de kleine en weg naar 3e

14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Haha :D

Thanks! Hopelijk ben ik al zwanger voordat ik bij de gyn terecht kan. Ik wil iig geen extra tijd verspillen dus de doorverwijzing ligt al in ziekenhuis

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier ook aan de hand gehad. Wat ze meestal zeggen: bij de volgende afspraak meten we het opnieuw, is er dan nog steeds geen groei te zien, moeten er vervolgstappen worden gezet.

Deel Deze Pagina