ik til de maxi cosi vrijwel nooit meer uit de auto hoor. Behalve als ik ga zwemmen dan klik ik de maxi cosi op de kinderwagen en loop zo naar binnen om om te kleden. Vind dat juist een voordeel
Ligt eraan tot welk gewicht je maxi cosi is. Die van ons was tot 9kg en daar was Jayden met 7 maanden dus uitgegroeid. Jayden was ook met 2 maanden 6,2 kg.
Mijn dochter met 4,5 maand uit de maxi cosi. Uiteraard wel in een autostoel gegaan van 0-18 kilo. Dus ook achteruit vervoerd. Maxi-cosi was een drama!! Mijn zoontje is met 8 maanden over gegaan.. Was zwaar genoeg en paste gewoon niet meer in de maxi-cosi (wel van een goedkoper merk). Die stoel is een stuk smaller dan die van maxi-cosi zelf en de gordels zijn heel kort en hij is ook lager qua hoofd. Maar goed, ik vind het geen probleem dat hij nu andersom vervoerd wordt, ik heb toch geen auto.
mijn oudste met 4 maanden was toen al 82 cm en 10 kilo(geen typfout lengte/gewicht) kwam met hoofd boven de rand uit(al bijna 12 jaar geleden). Mijn middelste kind met 6 maanden,was 78 cm en 12 kilo. Mijn jongste zit in maxicosi en is 1,5 maand oud,weegt 5850 gram en 60 cm dus ik hoop dat ze er tot 9 maanden inkan,maar denk dat ze ook al vroeg overmoet als ze zo blijft groeien,maar ik heb extreem grote kids.
Had toevallig dezelfde vraag als dit topic,aangezien de voetjes al bijna tegen de rugleuning kwamen in de auto, was even vergeten dat de baby inzet er nog uit kon nu vallen de voetjes weer netjes binnen de mc. Hoe moet dat dan met bijvoorbeeld 6 maanden, dan komen de voeten toch tegen de rugleuning van de achterbank?
Dat maakt niks uit, baby past de beentje wel aan of gaat trappelen tegen de achterbank. Zolang het hoofd met de oortjes binnen de mc zit, is de mc niet te klein. Overigens zal ik nooit begrijpen waarom mensen een mc kopen die tot 9 kilo gaat..
ik denk omdat je bij je eerste nog niet bezig bent met dit soort zaken tijdens je zwangerschap. Toen ik zwanger had ik geen ideevan de groeicurve van een baby, ben erg blij dat ik een tot 13 kg heb want anders had ik toen ze 7 maand was een andere MC moeten kopen. Ik snap niet dat ze die dingen tot 9 kg nog verkopen..
Als je dochter straks in de autostoel zit, kleed haar net zo warm aan als jezelf, dat is de beste graadmeter. Ik heb nu bijv mijn jas en schoenen aan in de auto , en de kinderen dus ook. Geen dekens nodig hoor.
Nee, ik persoonlijk ook niet... En als ik er een zou hebben, zou ik hem weer verkopen en een andere kopen die wel tot minimaal 13kg gaat. Zeker als je je kindje anders al zo vroeg in een gewone autostoel moet zetten... Moet er niet aan denken wat er gebeurd als je een ongeluk krijgt! De beentjes maken inderdaad niet uit, hier vond ze het wel grappig om ze dan omhoog en weer omlaag te doen tegen de leuning van de autostoel... Als ze sliep dan lagen ze gewoon krom!
Als ik hier bij de babydump kijk staan de mensen toch echt urenlang de maxicosi en de kinderwagen uit te kiezen. Stylen, kleuren, regenhoezen, zomerhoezen, past het op de wagen, kan de wagen door het bos/ over de strand, 'proefrijden' met een pop en een zandzak enz... Maxicosi mee naar de auto om te 'passen' enz. Toen wij ze gingen kopen vroeg ik ' tot wanneer moet het kind eigenlijk hierin zitten?' Ze zeiden 'zeker tot 9 maanden'. Ik had ook geen idee, maar vroeg wel of een kind van 9 maanden nog in 'zo'n ding' past. En toen zei de verkoper dat het altijd beter is om een mc tot 13kilo te nemen. Hetzelfde geldt voor de kinderwagen hoor. Ouders geven bakken met geld aan de meest hippe modellen en dan past de baby van 4mnd niet meer in de bak.
tot wanneer moet die ring eigenlijk in de mc? en dat zit kussentje? onze dochter is nu 4 maanden, 58cm en weegt 5215. probeert wel steeds naar voren te komen, maar dat gaat natuurlijk niet door de riemen. maar hoop toch echt niet dat ze er tot 13kg in zit! mn nichtje van bijna 2 is nu 12kg pff en dan nog het gewicht van mc er bij nee dank je! heb wel een grote wagenbak! daar kan ze nog lang in terwijl de bak van mn schoonouders al wel een beetje krapjes word terwijl t eigenlijk maar een klein meisje is!
adi maxi cosi zegt dat het oortje geen meetpunt is. Dit mailtje kreeg ik van maxi cosi Op uw laatste vraag kan ik laten weten dat wij adviseren om over te stappen als uw zoontje met de bovenkant van zijn hoofd over de rand van de kuip komt. De bovenkant van de oortjes is geen meetpunt voor ons. maar mijn zoontje van bijna een jaar past nog makkelijk
mbtc je hoeft dat ding toch niet te tillen? Ik snap dat argument nooit hoor. Een autostoel til je er toch ook niet uit? Hier staan de autostoel van mijn dochter en de maxi cosi van mijn zoontje gewoon altijd in de auto. Of ik mijn zoontje nou uit de maxi cosi of uit de autostoel til is toch geen verschil. Bij mijn dochter was ik er idd ook minder mee bezig. Ik hoorde ook pas later, toen ik al lang de vervolgstoel had gekocht dat achterwaartste VERVOLGstoeltjes veel veel veiliger zijn (ik geloof 4x zo veilig). In scandinavie zelfs verplicht. Ik wist niet eens dat die bestonden, want ze zijn vrij slecht verkrijgbaar (en ook nog erg duur)
ik neem de mc wel gewoon mee in en uit de auto,ze is 1,5 maand oud en weegt al tegen de 6 kilo,ik vind het te koud om haar uit de cosizak te halen,ze is al zo verkouden,dus wij tillen de cosi gewoon mee zolang ze niet over de 10 kilo is,daarboven laat ik de cosi wel staan.
Ben ik het dus niet met jullie eens, als je een 3 deurs auto hebt Het is hier met een zoon van 10kg een enorm getil. We doen hem op de voorstoel in de maxi cosi en moeten hem dan dus alsnog achterin de auto tillen (gelukkig hebben we een easybase). Ik kan je zeggen: ook met zo'n klein stukje is dat best een aanslag op je rug. Maar veiligheid gaat hier voor alles wat dat betreft. Hij past nog steeds prima in de MC dus tot april zit hij er zeker nog in (ik koop ook bewust nog niet de vervolgstoel, want de verleiding om die dan te gaan gebruiken is er dan wel)
ik doe mijn dochter boven in de maxicosi als ik naar mn werk ga breng ik haar in de mc naar mn schoonouders en daar blijft ie staan tot dat mn man haar weer ophaalt. en zie toch best vaak ouders met het stoeltje lopen hoor naar t cb ed. je hoeft het argument niet te snappen maar vind dat fijner dan het gefrummel achter in de auto, zeker nu met die kou!
Verschil is wel dat jouw dochter nog 3 maanden is.... en daar gaat het hier om: wat 'oudere' kindjes die nog in de maxi cosi zitten. En dus ook een stuk zwaarder zijn. Als voorbeeld hier: zoon is net een jaar, weegt 10 kg en zit nog in de MC. Daar til je je dus een breuk aan. Met 3 maanden was hij een kilo of 5, dus dat scheelt de helft (zeg maar gerust: een hele zak aardappels aan gewicht). Van de trap aftillen in de MC doe ik al máánden niet meer en ben echt best wel een klein beetje sterk hoor Het scheelt wel: hoe ouder de kindjes, hoe meer ze ook wel tegen een stootje kunnen. Dus: in je armen meenemen naar de auto en daar in de MC doen, is hier geen enkel probleem. Dat stukje kan zoon intussen echt wel tegen. Met een klein babytje doe je dat toch minder snel. Maar ja, die wegen weer minder en kan je ze dus ook al in de MC in huis doen.... en zo is het verhaal weer rond