Tot wanneer in de reiswieg?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boeffie2011, Sep 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Tot wanneer kan een baby in de reiswieg? Wij hebben een quinny freestyle. De reiswieg wordt een beetje krap voor ons manneke van 11 weken. Vanaf wanneer kun je de buggyachtig zitje gebruiken? Wij gaan nl eind sept naar center parcs en ik wil weten of we dan de reiswieg ook nog mrten gebruiken

2. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    een baby "hoort"tot 6 maanden in een reiswieg te passen
    11 weken of dan 14 weken is wel errrug vroeg om dan al in de zitting te zetten helemaal niet zo goed voor t ruggetje

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    6 maanden is volgens mij het gemiddelde. Niet ieder kindje haalt dat. (anderzijds, liggen anderen er nog met 7 maanden in) Maar ook ik vind het nu nog wel heel vroeg.

Je kindje mag best met opgetrokken beentjes in de wagen liggen. Dat is niet zielig ofzo ;) .

Maar volgens mij zijn de bakken rond de 70 cm. Zolang je kindje dat nog niet is (en dus niet heel erg groot is) , moet hij er best nog in passen... Eventueel de dekentjes niet instoppen, maar over hem heen leggen, dat scheelt weer een centimeter.. En natuurlijk helemaal bovenin de bak :)

4. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Onze dame is nu 5 maanden en past nog goed in de bak.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara past ook nog goed in de bak, buggy is echt pas als ze zelfstandig kunnen zitten! Nu wiebbelen ze alle kanten op!

6. Boeffie2011

Boeffie2011 Bekend lid

Aug 4, 2011
    864
    0
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor de reacties... Is mijn eerste kindje en wist het gewoon niet en hij lijkt zo compact in de wieg te liggen....

7. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Bij ons ook tot een maand of 6

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier lig ze met 6 maanden over maar alleen omdat ze zichzelf optrok aan de zijkanten. Qua bak past ze er nu nog in.

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zoals gezegd mag je het zitgedeelte pas gebruiken wanneer ze kunnen zitten... zal pas na 6 maanden zijn.
    Echter: je hebt ook zitgedeeltes die plat kunnen, hier zou je kind misschien wat eerder in kunnen dan 6 maanden. Weet niet of de quinny dat kan? Maar als je kind niet buitenproportioneel groot is zou je het nog even moeten kunnen volhouden?

10. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Milan paste met 4 maanden niet meer in de reiswieg, nu is hij wel een erg grote baby voor zijn leeftijd. ;)
    Ik wilde hem graag tot 6 maanden in de reiswieg houden, maar het ging echt niet meer.

Ik heb toen een Quinny Zapp Xtra gekocht omdat het zitje hiervan helemaal plat kan en vanaf de 5e maand heb ik hem daarin.
    Maar een baby van 11 weken zou ik écht nog niet in een buggyinzet doen hoor...

11. masu

masu VIP lid

Jan 5, 2010
    7,185
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij kun je je kindje pas in een buggy als ie zelfstandig kan zitten. Anders is het, zoals hier al eerder genoemd, slecht voor het ruggetje. Het kan wel als het zitje van de buggy helemaal plat kan, dan is het namelijk niet belastend voor de rug. Dat moet je ff checken of dat bij jullie buggy het geval is.
    Maar wel lastig he, als ie eigenlijk te groot is voor de de kinderwagenbak en nog niet oud genoeg voor de buggy...

12. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    nee is nog veel te vroeg voor het ruggetje hoor. ik zou gewoon die reiswieg nog meenemen. denny heeft tot 7 maanden in de reiswieg gelegen en daarna liggend in de wandelwagen.

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    11 weken?? is die bak super klein of heb je een groot kind?
    ik zou het echt nog proberen in de bak, als hij/zij met opgetrokken benen ligt is niet erg.

onze dochter ging met 6,5 maand over naar de wandelwagen, niet omdat de bak te klein was maar omdat ze jengelig ervan werd en wat wou zien.

14. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    ik heb ook een quinny freestyle en mijn dametje van 4,5 maand ligt nu sinds 2 weken in het kinderwagengedeelte. wel wat aan de vroege kant maar het is niet anders. de reiswieg werd echt te krap. ze lag continu met haar hoofd tegen de bovenkant aan gedrukt en moest haar om de zoveel minuten naar beneden leggen. nou moet ik wel zeggen dat ze vrij groot is en dat ze maar max. een half uurtje per dag in het wandelwagengedeeltje ligt. deze kan niet helemaal plat. maar mijn meisje hangt er verder niet in en kan zich goed recht houden. voor de boodschapjes en dergelijke zit ze in de maxi-cosi. ik ben het gedeeltelijk eens met dat het slecht is voor het ruggetje. ze zouden er niet voor 6 maanden in mogen zitten omdat ze in een gedwongen zit zitten. maar in een maxi-cosi zitten ze net zo goed in een gedwongen houding en daar hoor je niemand over. in een maxi-cosi mogen ze max. 2 uur per dag zitten dus dan zie ik het probleem niet zo van een half uur in een wandelwageninzet.

maar 12 weken vindt ik ook nog wat te vroeg voor de wandelwagen inzet. die kleintjes zakken dan heel snel scheef of moeten erg veel moeite doen om recht te blijven liggen. ik zou er dan eerder voor kiezen om hem voor korte stukjes in de maxi-cosi te doen en deze op de quinny onderstel te klikken. in de maxi-cosi zit hij i.i.g nog een beetje ingesloten.

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,817
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @ droebeltje: Hier lag ze ook met haar hoofdje tegen de bovenkant op het laatst . Feit dat ze nog ruimte heeft om omhoog te schuiven, betekend dat er nog ruimte is.

Ik begrijp het hoor, als ze beginnen te piepen/mopperen dat ze niet lekker meer liggen daardoor. Dan houd het op.

Maar hier werd dus de volle lengte van de bak gebruikt, ik schoof haar op het laatst gewoon gelijk al op een millimeter na tegen de bovenkant.

16. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier ook tot bijna 7 maanden in de bak van de kinderwagen, daarna pas in de buggyinzet, maar dan wel met verkleiner zodat ze niet van links naar rechts schoof en scheefzakte...
    Ben het eens met eerdere reacties: 11wkn is echt nog veel te vroeg!
    Het ziet er misschien vaak zo krap uit, maar meestal vinden ze dat ook wel fijn... is het lekker beschut. Vaak willen die kleintjes (en soms ook oudere kindjes) met hun hoofd of voeten tegen de rand aan liggen. Geeft een soort van veilig gevoel/ beschutting!

Onze meid ligt in bed altijd strak tegen de onderste of bovenste plank aan, als ik haar 'recht' leg vind ik haar een kwartier later weer tegen de plank!
    Zou dus de bak nog even blijven gebruiken, zeker met de herfst/winter in aantocht: lekker warm voor je kleintje!

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    mijn dametje gaat inderdaad liggen miepen:). al leg ik haar helemaal tegen de bovenkant aan, ze blijft afzetten en ligt vervolgens met haar hoofdje helemaal in haar nek. en daarbij wordt ze ook nog eens flink pissig omdat ze nu niet bij de wagenspanner/speeltjes kan die natuurlijk in de opening van de kap hangen. ze vondt het echt helemaal niets in die bak. nu ligt ze zo goed als plat in de wandelwagen, lekker in het rond te kijken. maar ook stevig anders had ik het natuurlijk niet gedaan.

18. lillibit

lillibit Fanatiek lid

Jul 12, 2010
    2,348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, mijn zoontje is met 41/2 maand ook al in het wandelwagengedeelte gegaan hoor, hij hing letterlijk met zijn benen uit de reiswieg! Ik heb het nog even zo gelaten, omdat ik ook dacht, hij mag pas in het zitgedeelte va 6 mnd, maar toen kreeg ik van een vriendin een veiligheidsvoorschrift toegestuurd, waarin stond dat zodra kinderen gaan draaien, de reiswieg niet altijd veilig meer is en dat je dan beter kan gaan kijken of de baby in het zitgedeelte kan. Ligt er denk ik wel een beetje aan wat voor wagen je hebt. Ik heb een maxicosi en daar kan het zitgedeelte helemaal in ligstand!

19. misa

misa Niet meer actief

Het liefst zo lang mogelijk gebruiken. Want half hangen/liggen is niet goed voor de rug. En 11 weken is wel heel vroeg.
    Als je kindje er nog prima in ligt, ook al lijkt het krap, dan zou ik haar nog mooi laten liggen.
    Hier met 7 maanden over gegaan. Zat er ook aardig vast tussen toen.

Share This Page