Mijn dochtertje slaapt ingebakerd vanaf dat ze 5 weken is. Ze is nu 4 maanden en ik wil het toch eigenlijk wel gaan afbouwen. Ik wil in ieder geval beginnen met eerst overdag. Dit heb ik ook al een paar keer geprobeerd, en haar dan in een gewone slaapzak laten slapen. Maar ja, ze kent het niet dus van slapen komt dan niet veel. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Gewoon doorzetten zodat ze er toch aan gaat wennen of toch nog een poosje blijven inbakeren omdat ze blijkbaar die behoefte nog heeft? Mijn zoontje heb ik nooit hoeven inbakeren dus ik heb hier verder ook geen ervaring mee.
Ons dochtertje hebben we ook vanaf een week ingebakerd gehad; we hadden haar weliswaar alleen met haar armpjes vast liggen. Reden hiervan was dat ze zichzelf wakker hield omdat haar armpjes alle kanten opgingen en zo blijkt nu ook een koemelkallergie te hebben. Daar had ze behoorlijk last van en dit gaf haar rust vanaf het eerste moment dat ze ingebakerd lag. Wij wilden het op een gegeven moment gaan afbouwen, maar zijn er te vroeg mee begonnen (rond 4 maanden). Ze gaf het met 5 maanden zelf aan dat ze niet meer ingebakerd wilde liggen. Ze begon namelijk al te huilen zodra we d'r neerlegde! We zagen er flink tegenop (zeker omdat ze ook net naar de creche ging voor het eerst en een provocatietest zou moeten ondergaan)maar zijn toen uiteindelijk wel stap voor stap begonnen met afbouwen. In 1 week was ze er van af! Eerst het ene armpje tijdens het slaapje dat ze beste deed ('s nachts) en daarna ook overdag. Vervolgens 2 armpjes los (wel de bakerdoek nog om d'r heen) en vervolgens in een slaapzak. Wel hebben we haar strak ingepakt onder d'r lakentjes en hadden/hebben we echt een slaap ritueel. Probeer alles gewoon hetzelfde te doen (qua ritueel) en kijk wat voor jullie kindje het beste werkt. Wellicht werkt het voor jullie ook, maar het is voor ieder kindje anders. Succes!!
Hierdoor, door het afbouwprobleem, hield ik het inbakeren dus altijd op afstand, ik wilde er eerst ook niet aan. Maja we hadden op een gegeven moment niet veel keus meer. Nu begint het dus waar ik altijd tegenop heb gezien... Nou kom ik wel heel dramatisch over he...
@Sjanienu1 Ik begrijp precies wat je bedoelt! Ik heb hetzelfde probleem nu ook. Wij hebben ons mannetje 2 maanden ingebakerd en was voor ons de ideale oplossing en voor ons mannetje, we kunnen niet zonder zeg maar. En nu moeten wij ook afbouwen Het gastouder durft hem nu ook niet meer in te bakeren, begrijpelijk!! Wij hebben ook een slaapzak aangeschaft, maar dat heeft niet geholpen tot nu toe, het moet dus echt met 1 arm eruit en dan de andere arm. Wat voor inbakeringdoeks gebruik je?? Ik gebruik de pacco!
'Fijn' dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit. Zie trouwens dat jouw zoontje 6 daagjes jonger is als mijn dochtertje. Ik gebruik de Swaddle me. Maar wat je zegt met 1 armpje eruit...soms wringt ze zich s'nachts zo dat de inbakerdoek wat los gaat zitten en daardoor vaak haar armpje(s) eruit komen, daar wordt ze dus wakker van. Dus ja als de daar al wakker van wordt. Pfff moeilijk he, wat zitten kinderen soms toch moeilijk in elkaar . Ik zou gewoon zeggen, kind ga slapen. Maja... En met de warme dagen vindt ik het ook zo zielig dat ze ingebakerd ligt. Ze zweet zich een ongeluk. Maja, dan leg je d'r in een gewone slaapzak en dan verrekt ze 't om te gaan slapen. Maar hoe gaat dat bij jullie met 1 armpje eruit?
hier ook vanaf 5 weken ingebakerd! Maar nu is ze er vanaf. Ik zag er ook erg tegen op. Maar in haar slaapzakje, en de achterkant instoppen, en iets kleins in haar handen geven werkt hier heerlijk. Ik ging niet afbouwen, maar in 1 keer stoppen. Ik heb t idee dat afbouwen niet werkt, want dan weet ze niet waar ze aan toe is. En na 24 uur wist ze al niet beter!
Hier stopten we plotsklaps nadat we merkten dat ze het hele bed doorging en op haar zij ging slapen. Gelukkig ging het in één keer goed.
Ja, dat klopt, leuk zeg!! Dat doet ons zoontje ook haha, dan zie je echt 1 armpje eruit gewurmd! Wat ik nu ook heb, is dat ik er nu wakker van wordt elke keer checken of hij goed ligt, maar dat komt ook omdat hij bij ons op de slaapkamer ligt s nachts en overdag in zijn eigen kamer. Het warme weer, weet ik soms ook niet of ik moet inbakeren, maar dan doe ik hem alleen een pamper aan. Eerlijk gezegd hebben wij het nog niet geprobeerd met 1 arm, want dat gaat helaas niet met de pacco, ik ga morgen proberen met alleen een slaapzak, maar ik denk ook niet dat hij er beter door slaapt, maar ik ga het gewoon proberen! Draait jouw dochtertje al van rug naar buik??
Ja die draait al van rug naar buik. Buiten het feit dat het cb zei dat we niet meer in mochten gaan bakeren wil ik er zelf ook gewoon vanaf. Elke keer waar je ook heengaat moet dat ding mee, als je 'm een keer niet bij je hebt zit je al te kijken. Maar zowieso, wil er gewoon vanaf. Vanmorgen heb ik haar in een slaapzak laten slapen. Ze was er niet gelijk mee eens, maar is toch na een paar minuten in slaap gevallen. Dalijk gaat ze weer naar bed en leg ik haar weer in de slaapzak. Ze zal niet eeuwig ingebakerd kunnen slapen dus ze zal er maar aan moeten wennen.
Ja dat is het hem nou juist, je word er op den duur afhankelijk van die inbakeringsdoek dat je niet meer zonder kunt haha En inderdaad ze kunnen niet eeuwig ingebakerd blijven! Ik heb hem vanochtend ook in een slaapzak gelegd en hij was er ook niet meer eens steeds wakker worden van zijn maaiende armpjes, maar nu ligt hij er uitgeteld bij hihihi
Hier ligt mevrouw nog te slapen, in een slaapzak! Eerste paar minuten wilde ze niet slapen maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Vannacht gaat ze ook voor 't eerst in de slaapzak, dat zal wel een leuke nacht worden. Maja ze is normaal ook steeds wakker s'nachts. Even een hele andere vraag, geef jij de fles van 23.00 uur nog? Ik ben hier sinds een week mee gestopt maar mevrouw wordt nu steeds wakker s'nachts voor een fles. Naja dat moet dan maar even, ze zal er toch aan moeten wennen. Want ze kan 't wel hoor, vorige week sliep ze van 20.30u tot 08.30u.
Ooh wat goed zeg!! Het is even wennen denk ik in het begin! Die van mij slaapt nu ook al een uur in zijn slaapzak en het gaat ook goed! En s nachts wakker worden herken ik ook, hij begint dan even wakkr te worden en dan doe ik zijn speentje erin, was advies van cb. Ze hoeven niet altijd honger, maar gewoon een zuigbehoefte s nachts Ik heb een maand terug nog borstvoeding gegeven dus ik gaf s nachts ook voeding. Heb jij toevallig ook borstvoeding gegeven?? Het laatste flesje geef ik om 22.00 uur 180 cc water + 6 schepjes en een schepje rijstenbloem dan slaapt hij tot een uur of 04.00 uur, dan wordt hij wakker en dan geef ik hem een speentje tot een uur of 06.00. De aantal voedingen liggen tussen 4 en 5 per dag en tussendoor bijvoeding.