Een verhoger met rugleuning is toch ook gewoon een stoeltje....? Een kind van 6 past heus niet meer in een groep 1 stoel hoor (de stoel die na de maxo cosi komt)
Nederland het regeltjesland Ze zit prima in haar verhoger, Nog effe en wij moeten straks ook in een verhoger.
Grappig deze uitspraak, blijkbaar ben je niet goed op de hoogte van de rest van europa. Algemene regel In de Europese Richtlijn staat dat kinderen kleiner dan 1,50m vervoerd moeten worden in een (EU-)goedgekeurd en passend kinderbeveiligingsmiddel. Passend wil zeggen dat het afgestemd moet zijn op het gewicht en de lengte van het kind. Als je hiervan uitgaat bij het reizen door Europa dan zijn er geen problemen te verwachten. Verschillen tussen Nederland en het buitenland Dezelfde Europese Richtlijn biedt mogelijkheden voor uitzonderingen. Nederland heeft gebruikt gemaakt van een uitzondering, zodat hier een kinderbeveiligingsmiddel verplicht is voor kinderen tot een lengte van 1.35m. Dus de regelgeving is voor dit juist minder dan in het buitenland https://www.anwb.nl/juridisch-advies/in-het-verkeer/verkeersregels/vervoer-kinderen-buitenland
Ja en ik zag net dat jouw kindjes niet zo heel groot zijn? Dan moet je 11 jarige straks qua gewicht/lengte ook nog wel een stoeltje. Die richtlijnen zijn er ook niet voor niets. Mijn jongste is net zo groot als jouw 8 jarige geloof ik (klopt dat Wel?), Nou pieker er niet over om die binnenkort al zonder stoel te laten zitten.
Suit yourself, het is niet mijn kind wat niet volgens de regels en op een van de veiligste manieren in de auto zit
En dat je een flinke boete hebt straks. Ik snap niet men denkt dat ze dit soort regeltjes voor de lol verzonnen hebben. Er is degelijk onderzoek gedaan waardoor die richtlijn veranderd is nu.
Hier zitten beide kinderen de komende jaren nog gewoon in hun autostoel groep 2. Ik vind alleen een stoelverhoger absoluut niet veilig. Daarbij komt dat ik het mezelf nooit zou vergeven dat als we een ongeluk zouden krijgen, de kinderen zwaargewond (of erger) zouden zijn wat met een autostoel voorkomen had kunnen worden. Je hoeft zelf geen ongeluk te veroorzaken, maar het kan ook door een andere weggebruiker gebeuren. Maar sommige mensen hebben blijkbaar een grenzeloos vertrouwen in hun medeweggebruikers en de veiligheid van hun eigen kind in een stoelverhoger......
Mijn dochter is even groot en iets zwaarder. Maar op zo'n verhoger zit ze helemaal nog niet stabiel in de bochten. Vind jij dat wel?
Is me nooit opgevallen. Nu hebben wij ook wel een flinke verhoger, breed en hoog dus erg comfortabel. Pas hadden we een klassen uitje en die kinderen hadden allemaal van die kleine verhogertjes, dat viel me wel op. Deze is ook al wel wat ouder en hoorde destijds ook bij een stoel dus misschien scheelt het als dat je een verhoger los koopt. Nu moet ik zeggen dat wanneer ze achterin zit in haar verhoger met rugleuning dat ik dan de hoofdsteun ook vast moet zetten want anders schuift die ook opzij bij een flinke bocht.
Het is ook eentje met een rugleuning. Waar ze dus ook al weekend zonder rug op gezeten heeft. Maar enkel op het zitje is dus niet stabiel. Dan vind ik het zelfs veiliger zónder zitje, dan kan ze zich beter rechtop houden. Maar dat kan dan weer niet omwille van de gordel.
Ze heeft toch gelijk? Alleen omdat het niet in jouw straatje past stelt ze zich aan? Wat denk je dan, dat de regels zijn ingevoerd om mensen te pesten.
Nee maar ze overdrijft. Ik ga mijn 11 jarige inderdaad niet in een zitverhoger zetten. Het kind is bijna 1.70. Zie je het voor je?
Dit vooral. Er rijden genoeg 'gekken' op de weg en een andere mobilist hoeft maar 'even' op zn mobiel te kijken of even anders afgeleid te zijn of net iets te laat te reageren en je hebt pech. Ik krijg ook wel eens te horen, ja maar vroeger zaten ze los in de achterbak. Of gewoon los op de achterbank. Ja prima, maar er zijn veel meer auto's op de weg, mobieltjes die toch in het verkeer gebruikt worden etc. Je kan vroeger niet met nu vergelijken. En liever een levend kind wat 'er dom uit zag in een autostoel' dan een dood kind wat zonder goede stoel in een auto zat. Ik vind het vaak zo raar. We verwachten zoveel van onze kinderen, willen het beste voor ze, maar vergeten de veiligheid. En als iemand er iets van zegt dan wordt deze afgesnauwd.