Tot wanneer in een autostoel?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Strandbal, Jul 5, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Screenshot_2017-07-13-16-05-11.png Oops net even gekeken en kom er nu pas achter dat onze auto isofix heeft. De groep 2 stoel wordt dus met isofix. Groep 1stoel zat goed vast maar groep 2 los dus blij met die isofix.

Welke romer raden jullie aan? Zit best veel prijsverschil in die stoeltjes .
    Die op de foto vind ik wel mooi. Duur maar kan denk ik wel een paar jaar mee he?

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Gebeurt vaak niet. Maar is wel verstandig.
    Reden voor ons was beenruimte. Met leuning kom je best een eind naar voren. En aangezien we destijds niet zoveel beenruimte achterin hadden was het voor oudste met zijn lange benen wel fijn.
    En een verhoger is makkelijker meenemen als je regelmatig in een andere auto zit.

3. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Ik
    Zou naar de winkel gaan en daar verschillende stoelen uit proberen en kijken waar je kindje het beste in zit

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Wij hebben een soort gelijke stoel, alleen zonder die gordelding bij schouder.

Romer stoelen kwamen bij de consumentenbond er goed uit, uit de test. En de jongens vinden ze fijn zitten.
    Maar passen is wel belangrijk.

5. TopperD

TopperD Bekend lid

Jun 9, 2015
    779
    156
    43
    Hier hebben wij er twee van. Vind het fijne stoelen. We hebben ook een maxi cosi rodi. Ook een prima stoel. Ze kunnen hier echt een hele poos inzitten. Oudste wordt in oktober acht, past nog wel een poosje.

6. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Mijn dochter is net 2.5 jaar oud weegt 19.9 kilo bij 1m09.5 lang.
    Zij zit in de groep 2/3 stoel met rugleuning.
    Ze is groter dan jouw dochter en ik vind een zit verhoger alleen niet verantwoord als we auto rijden.
    Zelfs niet bij mijn dochter van 5.5 jaar die 23 kilo weegt bij haar 1m33.
    Die zit ook nog met rugleuning en zo lang het past past het :)
    Als zij passen past jou dochter ook.

Denk dat als ze klaagt ze nog in de groep 1 stoel zit?

Dan kan je overstappen naar een stoel 2/3 of een 1/2/3 stoel.
    Maar doe het aub wel met rugleuning.
    Ze hebben niet voor niets de regels opgeschroeft kwa lengte en gewicht van het kindjes.
    Dit omdat mensen veel te snel overstappen met alle gevolgen van dien :(

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ze kan dus nog prima in de groep 1 stoel. Mijn dochter scheelt misschien 500 gram met jouw dochter en was 2 maanden geleden 99 cm. Inmiddels dus wel 100.
    Ze zit in een groep 1 stoel. Nadat ik er laatst achter kwam dat ik de hoofdsteun en gordels hoger kon zetten zit ze er nu weer prima in.

RinJoTy likes this.
  8. RinJoTy

RinJoTy Actief lid

Jan 5, 2017
    485
    9
    18
    Female
    Doetinchem
    Ik ga daar ook eens naar kijken dan!

Bailief likes this.
  9. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,496
    4,332
    113
    Female
    Wij hebben een Lief! 1/2/3-stoel, we gebruiken hem zo'n 1,5 jaar nu, ondat ik het een rotstoeltje vind/vond voor kleine kindjes. Mijn dochter is 5 en 1,25 en blijft zo lang mogelijk in een stoel.
    Het voordeel van deze stoel is de slaspstand die er nog opzit, heel erg fijn zo onderweg in Europa nu :)

https://www.anwb.nl/auto/themas/kinderen-in-de-auto/kinderzitje-de-regels

Volgens de nieuwe regels is zelfs 1,35 m de norm.
    En in verl landen in Europa zelfs 1,50!!

Share This Page