Hypermobiel en staan .

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by linxje, Jul 17, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. linxje

linxje Lid

Jul 11, 2011
    72
    0
    6
    Lieve ouders / verzorgers.

Wie is er nog meer bekend met hypermobiliteit bij zijn kindje en trok zich nog niet op tot staan met de leeftijd van 2 jaar ?

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Zo laat heb ik geen ervaring mee. Mijn dochter is zeer hypermobiel (EDS), vooral in haar knieen en heupen. Ze trok zich op tot staan met 13 maanden en liep los met 16 maanden. Iets later dan gemiddeld maar nog ruim binnen de 'marges'. Ze staat nu met 5 jaar nog niet altijd stabiel maar is daarvoor onder begeleiding van het revalidatiecentrum.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook hypermobiel maar begon zich op te trekken rond de 13 maanden en volledig los lopen met 22 maanden.

Ik neem aan dat je met hem naar een fysiotherapeut gaat? Anders zou ik dat doen.

4. linxje

linxje Lid

Jul 11, 2011
    72
    0
    6
    Ik loop al een jaar met haar bij de fysio , en vandaag observatie bij het revalidatie centrum. Er zijn ook bloedonderzoeken gaande maar was benieuwd. Want die uitslagen laten voorlopig nog op zich wachten .

5. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter is net niet hypermobiel. Voldoet net niet aan alles wat zo flexibel "moet" zijn. Maar haar enkels, benen, schouders en armen vallen er wel onder. Ze liep met 17 maanden, kon wel een jaar lang alleen maar rennen omdat ze de balans en evenwicht niet had om gewoon te lopen. Optrekken tot staan deed ze geloof ik met 14 maanden.

Ik hoop dat jullie uiteindelijk meer te weten komen over wat er bij jullie dochter speelt.

6. bababoe

bababoe Fanatiek lid

Mar 11, 2011
    1,803
    779
    113
    Onze zoon is ook hypermobiel. Hij is nu 2,5 en liep pas los bij 2 jaar en 2 maanden. Hij ging pas echt beter lopen toen hij spalkjes kreeg via de revalidatiearts die hem ondersteunen bij zijn enkels, want die zakken helemaal door. Ik weet niet meer precies wanneer hij zich ging optrekken tot staan, maar ik denk rond de 1,5 jaar. Wij zijn ook nog steeds midden in onderzoeken verwikkeld om erachter te komen wat er precies aan de hand is. Tot dusver is er nog geen duidelijkheid, behalve hypermobiliteit en een ontwikkelingsachterstand (zowel lichamelijk als cognitief). Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen!

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Mijn zoontje trok zich op tot staan toen hij ergens 20 maanden was volgens mij. Hij loopt los sinds hij 2,5 is. Hij is wel onder behandeling bij een revalidatiecentrum sinds hij 14 maanden is.
    Zijn broertje is ook enorm hypermobiel en is nu ook doorverwezen naar het revalidatiecentrum.

Share This Page