hallo iedereen de titel zegt het al tot wanneer mogen en kunnen baby's in een wiegje het zit namelijk zo wij willen voor een 2e beebje gaan klussen maar onze dochter is nu 8 maanden stel ik raak meteen zwanger waar we natuurlijk niet van uit gaan dan is onze dochter anderhalf a 2 jaar dus zij kan dan nog niet in een peuterbed nou willen we dus voor de volgende spruit een wiegje aanschaffen straks maar nou weet ik niet tot hoelang je z'n wiegje kan gebruiken omdat we voor noa meteen een ledikantje hadden dus wie kan mij hier antwoord op geven
Tjah, dat ligt eraan hoe snel hij/zij groeit. Wij hebben Soraya met 2,5 maand op haar eigen kamertje in het ledikantje gelegd, maar ze ligt nu nog wel eens in een wieg.. bijv na de prikjes als ze een beetje verhoging of iets dergelijks heeft, dan heb ik haar toch liever bij mij in de buurt. Ik merk nu wel dat ze wat groot wordt voor een wieg, het zal nog wel even kunnen maar ik denk niet dat ze 6 maand red. je hebt natuurlijk wel verschillende groottes qua wiegjes. Misschien kan je hem wat groter kopen voor de zekerheid? Of je koopt een tweedehands ledikantje via marktplaats ofzo.. Maar ik denk dat jullie nog wel even de tijd hebben toch!
Onze kleine was met 4 weken al in het ledikant omdat hij rust en regelmaat moest hebben is hij met 4 weken op zijn eigen kamer en eigen bedje gegaan en dat gaat heel goed, wel jammer want de wieg had mijn schoonmoeder helemaal bekleed maar goed hij heeft er bijna 4 weken plezier van gehad.
Het ligt ook aan het formaat van het wiegje. In de een passen ze langer dan in de ander! Sofie heeft 8 maanden in de wieg gelegen.
Mijn kleintje heeft er precies tot 6 mnd in gelegen en toen naar haar eigen kamer. Ben nu ook zwanger van de tweede en als beeb word geboren is mn eerste 1 jaar en 2 mnd. Wil de tweede dan ook half jaar in wiegje op mn kamer en daarna weer naar eigen kamer. Ik denk dat ik dan voor mijn eerste wel een peuterbed ga halen. Ze is dan nog geen 2 maar volgens mij kan het dan al wel.
Yelena lag tot 6 maanden in haar wieg. Ze zou er met gemak nog 2 maanden in gelegen kunnen hebben, maar wij vonden het welletjes zo.
Dat hangt erg af van het type wieg dat je hebt maar de meeste wiegjes lenen zich voor kindjes tot 6 maanden (maar er zijn er ook bij waar ze sneller uitgroeien). Als je kindje flink gaat draaien en gaat grijpen dan is een wiegje vaak niet meer afdoende en natuurlijk wanneer het wiegje te klein wordt. Ons zoontje heeft tot precies 6 maanden in de wieg gelegen en dat kon toen echt nog net!
ja dat dachten wij ook maar tot een jaar of 3 schijnen ze niet de motoriek te hebben dat ze 2 keer om kunnen draaien en dan weer terug (in verband met uit bed vallen ) na we zien het wel wil voor de 2de zowiezo een wiegje en bij ons op de kamer zetten
Tess past nu nog wel in haar wiegje maar ze is met 6 maand toch over gegaan naar haar ledikant omdat ze zich kon omrollen en druk bezig was met gaan zitten.
hier maar 2 weken helaas; we hebben een schommelwieg (hebben we ook voor onze zoon gebruikt en hij heeft er 3 en halve maand in gelegen) maar madam presteerde het dus met 2 weken al om helemaal op dr zij tegen de spijlen steesd aan te gaan liggen:S was dus geen optie meer...wij hebben het ledikantje van onze zoon naar haar doorgeschoven en ons zoontje ligt nu ff tijdelijk in het campingbedje...(en dat vind hij erg mooi) tot we een peuterbedje hebben gekocht...
Het ligt ook een beetje aan het kindje. Mijn zoon was na 4 maand zijn wiegje zat en had vooral in de breedte meer ruimte nodig. Zijn zusje is een stuk groter dan haar broer, maar ligt nu met 5,5 maand nog graag in haar wiegje.
Wat betreft de grootte van het wiegje moet de baby tot ong een half jaartje toch wel in het wiegje passen. Mijn zoontje is met 3 weken al overgegaan naar zijn ledikantje omdat hij heel onrustig sliep in de wieg. In zijn ledikantje gaat het echt ineens super goed, ik vond het de eerste weken wel prettig om hem naast me te hebben maar werd wel van elk zuchtje wakker..nu slaap ik ook weer beter Ik weet dus niet of je er een pijl op kunt trekken hoelang een kindje in de wieg zou kunnen..
Wij gebruikten de eerste zes weken de reiswieg, zodat ze op onze kamer kon staan. Daarna is ze in haar ledikantje gaan slapen. Achteraf hadden we haar vanaf het begin lekker op haar kamertje moeten leggen, maar goed......
Mijn kleintje heeft tot zeker 4 maanden in zijn wiegje naast me gestaan, daarna ben ik hem steeds in zijn eigen bedje gaan leggen.
Wij hebben een wieg van 90 bij 40, lekker groot, zodat Eva er zo'n 8 maanden in kon liggen. Maar met 4 maanden begon ze te rollen en de rand vast te pakken. Met 6 maanden vond ik het echt te eng worden, omdat ze zich omhoog trok. En daarbij wilde ze graag op haar buik slapen vanaf 6 maanden, maar omdat het wiegje zo smal is werd ze erg boos als het draaien niet makkelijk lukte. Overdag sliep ze trouwens vanaf 4 maanden in haar ledikant, omdat ze overdag nogal lag te draaien en spelen ipv slapen. 's Avonds ging ze altijd wel meteen slapen in de wieg. Nu is Eva sowieso erg beweeglijk en nogal een draaikont in bed, dat ze waarschijnlijk tot een jaar of 3 in haar ledikant ligt. Mocht er snel een 2e komen die snel uit de wieg moet, dan kopen we gewoon een 2e ledikant.