He meiden, even een vraagje: Thirza heeft hier erg last gehad van een voorkeurshouding en daar zijn we voor bij de osteopaat geweest. Het leek helemaal over, maar ik merk dat ze nu bij het omrollen enkel via rechts omrolt (van rug naar buik). Terug durft ze nog niet, maar ik vraag me af of dat eventueel te maken kan hebben met die voorkeurskant. Rolt jullie kleintje ook enkel via 1 kant om, (dus ook bij die kleintjes die geen last hadden van een voorkeurshouding?), of is het wel de bedoeling zeg maar dat ze dat beide kanten langs doen? Ik kan Thirza ook eigenlijk niet 'verleiden' om de andere kant langs om te rollen, met leuke speeltjes enzo. Lukt op rechts dus wel: als ik het leuke speeltje dan aan die kant houd, rolt ze gelijk wel om, (doet ze nu een week of 3 uit zichzelf, dus ook zonder dat ik haar stimuleer).
Mijn osteopaat gaf aan dat als ze 1 kant oprollen dat er sprake is van een voorkeurshouding dus misschien is het een idee om nog een keertje terug te gaan? Lotte heeft ook een duidelijke voorkeur hoor maar ze gaat wel beide kanten op en dan is het al goed dacht ik.
Hier hadden we ook een lichte voorkeurshouding in het begin. Dat leek over, maar bij het rollen kwam het weer terug. We hebben er toen niet heel veel mee gedaan. Een beetje stimuleren, maar echt niet dagelijks oefenen. Op het CB deden ze er ook niet moeilijk over. Het is ook wel een beetje normaal dat ze het via 1 kant eerst leren. En dan later pas de andere kant ook onder de knie krijgen. En het is ook zo weer verdwenen.
Wij lopen dus bij de fysio, en Noah had in het begin last van heel erg sterke voorkeurshouding. Nu hij aan het rollen is geslagen zie je dat duidelijk terug, maar sinds we de tip van de fysio kregen om hem te laten voelen dat de andere kant dus ook kan, gaat het een stuk beter. Gewoon af en toe dus even de andere kant op rollen (jij bij haar doen dus), dan merkt ze dat dat ook goed kan. En verder, ze leren het inderdaad vanzelf, die andere kant. Maar beetje stimuleren kan geen kwaad.
isa gaat voor haar voorkeushouding en bijkomende problemen al vanaf de 8 weken naar de fysio. Zij rolde in het begin ook alleen maar 1 kant op (de niet voorkeurskant overigens). Dit had alles te maken met dr nekspieren die aan een kant meer waren ontwikkeld en korter waren. (hierdoor ook dr voorkeurshouding) Inmiddels draait ze wel allebei de kanten op, lang leve de fysio in ons geval.
ja, hier ook. Onze dochter rolde vanaf 3 maanden alleen van rug naar buik ovr har rechterkant. Pas ruim 7/8 weken later ook over links. Ik maakte me ook wel wat zorgen dat ze het deed. Ik heb haar wel wat gestimuleerd door speeltje andere kant te houden, en bij het oppakken zeg maar haar eerst beetje op linkerzij te draaien. Niet heel vaak hoor, want ze rolde nou eenmaal vroeg om, dus ik dacht ik moet gewoon ook het de tijd geven. Mijn idee was meer dat ik har wilde laten ervaren dat ze ook de andere kant op kan. Succes ermee, en anders bel je de osteopat toch eens om het te vragen? Wat zijn visie is. Groetjes, Sas