Krijg antibiotica niet binnen bij zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Aszz, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Onze jongste van ruim 2 heeft een longontsteking.
    Ik krijg met geen mogelijkheid de antibioticakuur bij hem naar binnen.
    Flesje melk, toetje, yoki, vla, NIKS. In de houdgreep en direct in zijn mond is helemaal verschrikkelijk, want dan gaat hij ook nog eens volledig over de zeik (logisch ).
    Hij spuugt de hele boel uit, mét maaginhoud :(
    En hij is zo ziek, hij moet het gewoon hebben. Wij zijn aan het l*llen als brugman, uitgelegd, laten zien, dokter heeft het ook uitgelegd, maar nee hoor 'Hoeft niet drankje' is zijn antwoord, met zijn lippen stijf op elkaar.

Ik heb de HA al gebeld, de assistente gaat overleggen met hem en ik kan na 14 uur terug bellen, maar wellicht zijn hier nog goede tips??

Alvast bedankt!

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kunnen ze niet iets anders voorschrijven met een andere smaak?
    Hoeft niet perse een kindersmaakje te zijn.. Als het maar anders smaakt dan deze die blijkbaar verschrikkelijk vies is.

En wat we hier meestal doen.. (Maar 5,5 is toch anders dan 2..)
    Is een groot glas water of limonade klaar zetten dat ze dan meteen door kan drinken.
    Ze zit dan al met de beker in de aanslag... En giet het bijkans bij de medicijnen.. Maar het zit er dan wel in.

3. Eekje

Eekje Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.747
    0
    0
    Andere medicatie zou ook mijn idee zijn, maar dan moet hij natuurlijk wel willen proeven.
    Snoepje/koekje beloven? Ik weet het ook niet, zou bij de jongste dochter ook niet lukken, maar het valt te proberen.

Iets te eten geven waar het in zit zonder dat hij het weet? Vervelend is dat als ze de medicatie echt nodig hebben :(

Beterschap, ik hoop dat je een oplossing vindt.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Het is amoxicilline, en dat smaakt niet zo lekker. Ik zelf vind het ook verschrikkelijk!
    De oudste neemt het zo in, maar die is ook al 5.

Hebben hem al van alles beloofd, uitgelegd, verstopt in zijn avondeten. Hij moet het 3 keer per dag hebben.
    Na 14 uur kan ik bellen... ben benieuwd.
    Zijn er geen antibiotica prikken?

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgesn mij zijn die er wel...
    ze bestaan voor huisdieren.. dus lijkt me dat het bij mensen ook moet kunnen :)

maar er zullen voor/nadelen aan zitten in ieder geval.

maar ammoxicline is inderdaad vies... ook in pilvorm trouwens :)
    dus dat zal denk ik niet zo de gewenste verbetering opleveren.

(en heel stiekem.. ik heb wel vaker een longontsteking en daar al heel wat verschillende AB voor gehad.. het is allemaal gewoon heel vies ;( maar het ene is beter weg te krijgen dan het ander.. )

6. Illy30

Illy30 Actief lid

15 mei 2012
    220
    0
    16
    Heb je het drankje of pilvorm? Mijn dochter is weliswaar jonger, maar daar hebben we het vorige week lekker met spuitje gedaan. In het begin vond ze het niks, maar op een gegeven moment veel beter en dronk ze het zelf rustig als het spuitje in haar mond zat.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Drankje, met spuitje.
    De oudste vind het ook lekker, slurpte het altijd zo leeg.
    Maar helaas, deze is nogal een dwarspoep. En als hij het eenmaal niet in zijn kop heeft.... *zucht*

*edit* krijgen nu andere antiB. 1 x daags 3 ml met een andere smaak. Dan maar weer een warme fles 's avonds, en hopen dat hij het niet proeft.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    met spuitje inderdaad

9. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Heel lastig wat hier nog wel eens lukt is een ijsje voor zijn neus houden snel AB erin en ijsje eten. Maar ik weet wat het is hoor hier ook al de nodige AB gehad maar die kwamen er inderdaad met maaginhoud eruit. Heel vervelend. Vragen naar een andere valt te proberen maar het blijft lastig. Mag hij verder nog iets wat hij niet zo vaak mag bv een pakje drinken?

sterkte groetjes kim
    ps uitleggen aan hem dat hij er beter van word? Helpt hier ook wel eens. (kinderen begrijpen soms meer als dat wij weten of het was hier puur toeval)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Pffft, dachten we het op te kunnen lossen met deze AB, wil hij gewoon helemaal NIKS eten.
    Alleen wat diksap.
    Hadden het in zo'n danoontje met van die snoepjes erin gedaan. Mierzoet, maar na 3 happen 'Hoef niet meer' .
    *zucht* ik weet het ook even niet meer.
    Zijn fles met melk krijg ik er ook niet in. We kunnen lullen als brugman, boos worden, het lief vragen, omkopen, weetikveelwat, maar hij doet het echt niet.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ik weet hoe frustrerend het is. Voor de oudste heb ik 1x antibiotica gehad en de eerste keer nam hij het zonder probleem. Daarna deed ie verschrikkelijk moeilijk en niks lukte meer. Omdat de AB alleen voor de zekerheid was (niet zeker of het om een bacteriele infectie ging) hebben we de gok gewaagd en niet meer gegeven en de volgende dag was hij al flink opgeknapt dus het was de goede keuze. Maar bij jullie is er zeker iets aan de hand. Wat had de arts nog gezegd?

De jongste heeft ook 1 x gehad en werd boos als het spuitje leeg was haha.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als je uitlegt dat hij een prik moet krijgen als hij het niet neemt? Lastig hoor als niets werkt! Hier werkte toen Eva bijna 2 was een snoepje beloven heel goed, uiteindelijk. Beterschap!!!

13. Pipi

Pipi Actief lid

4 nov 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken het probleem ook. Een tijdje geleden moest mijn zoontje van toen 4 een kuur Floxapen, echt supersmerig spul Capsules geprobeerd, houdgreep... hij ging totaal overstuur en spuugde alles uit. Huisarts bleef bij dit middel, we hebben de kuur niet afgemaakt omdat het gewoon echt niet ging. Wat wel schijnt te helpen is met een spuitje in de wangzak spuiten, dan proeft hij minder dan wanneer je het op de tong spuit.
    Heb je al iets gehoord?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Aaaaaah victory! Alles geprobeerd, maar vanavond is het gelukt. Het gaat sowieso al een stuk beter dan gisteren.
    We kwamen net van visite af, hij sliep al in de auto, en ik dacht 'ik geef hem gewoon een fles in zijn slaap met AB'. Hij heeft het helemaal opgedronken!
    Morgenavond voor het slapen maar even een rondje rijden, hopen dat hij slaapt en dan de fles er maar weer in hahahaha.

15. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Gelukkig maar, wat een opluchting moet dat zijn, hopen dat het snel beter gaat!

16. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben met 2 kwakkelkindjes al heel wat ab kuren versleten en nu voor de jongste een kuur bactrimel van maar liefst 3 maanden! Bij ons werkt in de houdgreep, hoofd goed naar achter en in kleine beetjes in de wangzak spuiten het beste. Na een paar keer die strijd kiezen ze eieren voor hun geld en kunnen we het "gewoon" in de mond spuiten. Zelf het spuitje vasthouden werkt dan ook.
    Kuur niet afmaken is heel slecht, omdat de kuur niet alleen de slechte bacteriën, maar ook de goede afbreekt. De weerstand wordt dus even minder en door de kuur niet af te maken, ben je dan die dagen daarna niet meer beschermd door de ab en is de kans dat ze nog iets oplopen best groot.
    Een kind van 2 snapt best veel, dus die kun je de keuze geven: of wij doen het met "geweld" of je werkt mee en dan is het een stuk minder vervelend. En dan ook echt op dat moment de ab geven. Uitstellen en wachten op een beter moment betekent dat hij "gewonnen" heeft en dat blijft strijd opleveren.

Succes! En wees maar blij dat het geen 3 maanden is ;).

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah, zoals je kon lezen, kotst alles gewoon uit. Met maaginhoud.
    Dus we kunnen hem wel in een houdgreep nemen, en in zijn strot duwen, maar daar gaat hij helemaal van over de zeik.
    Zoals gister ging perfect, en het is maar een 3 daagse kuur, dus nog 1 dagje :)

Wij gebruiken trouwens een goede probiotica, misschien een goed tip met langdurig ab gebruik.

18. adi

adi Niet meer actief

valt hij ook in zijn bed in slaap? Dan hoef je toch geen rondjes te rijden, maar gewoon in zijn bed geven terwijl hij slaapt?

Deel Deze Pagina