hoi, weet iemand misschien tot wanneer je mag inbakeren? mijn zoontje is nu de 2 maanden voorbij maar slaapt mede door de reflux erg onrustig ook maait hij veel met de armen. heeft het denken jullie nog nut om een inbakerdoek te kopen? groetjes, burberry
Ik ben pas gestart met inbakeren toen mijn zoon 8 weken was. Tot bijna 6 maanden gedaan! Cold turkey afgebouwd. Ging hier prima. Je zou op marktplaats kunnen kijken voor een 2e hands inbakerdoek, maar je kunt vaak ook een (pacco) inbakerdoek lenen van het cb. Meestal start je na overleg met cb met inbakeren ivm de heupjes.
Je mag inbakeren totdat je kindje van zijn rug naar zijn buik kan rollen, dus tot ongeveer 6 maanden. Aangezien de meeste mensen niet "cold turkey" stoppen, wordt vaak gezegd dat het na 4 maanden geen zin meer heeft om ermee te beginnen. Heb je al overlegd met het cb? Wat Ushi ook zegt, het is goed om ze dan even extra naar de heupjes te laten kijken en zij kunnen je ook voordoen hoe het precies werkt. Zelf hebben we vanaf de kraamweek de armpjes langs het lichaam gelegd met een dubbelgevouwen (in een driehoek) hydrofielluier. Dat gaf onze zoon net dat beetje rust wat hij nodig had.. hier zijn we 2 weken geleden mee gestopt en het gaat gelukkig heel goed nu!