Wat is makkelijker/fijner met kleine kinderen....bad of w.c boven?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mikkydj, May 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Hallo,

Wij zijn met de woningbouw aan het kijken wat de mogelijkheden zijn op onze badkamer. De woningbouw bied namelijk een vergoeding voor het plaatsen van een bad of douche. Maar wat is fijner met kleine kinderen? Natuurlijk zou allebei erg fijn zijn :D maar dat past denk ik niet op onze badkamer.

Dus dames de vraag is: heb je liever een w.c boven of een bad boven?

Ik ben benieuwd!

groetjes Mik

2. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Wij hebben nu badkamer boven en toilet beneden.
    Het is voor het gemak misschien fijner...maar toch went t voor een kind wel snel om beneden een toilet te hebben hoor.
    Ik heb 3 kids waarvan 1 nog jong is maar ze gaan alle 3 naar beneden haha ze kennen ook niet beter!
    Maar als je het krijgt vanuit de woningbouw..lekker doen! :D

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

Nov 27, 2010
    1,419
    0
    0
    Zuid Holland
    Is de keuze tussen bad of douche? Of is de keuze tussen bad of wc?

Als de keuze is tussen bad of douche zou ik zeggen, neem een bad, en plaats een douchekop erboven, dan heb je allebei!
    Als het een keuze is tussen bad of wc, zou ik zeggen wc. :)

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,465
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Moeilijke keuze idd.
    Toilet boven is makkelijk voor 'snachts ed. Kun je het traphekje dichtlaten en kunnen ze eventueel zelfstandig naar het toilet. Naar beneden kost toch meer tijd, ook voor jezelf.
    Bad is mi. handig als je meerdere kinderen hebt. Die kunnen dan gelijktijdig gebadderd. Dat scheelt dan weer tijd. Kinderen vinden het vaak ook leuker, dus dat is ook een argument.
    En... een kind badderen in bad maakt dat je zelf minder nat wordt, haha.

Voordeel: wat je ook kiest, ze zullen er zo aan wennen. Wij hadden vroeger geen toilet en ook geen bad boven en wij wisten niet anders....

5. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Ik denk dat je bedoelt:
    Of een bad boven en geen wc.
    Of een douche boven én een wc.

Wij hebben in onze badkamer boven een toilet en een douche. En heel af en toe denk ik, goh wat zou het lekker zijn om een bad te hebben. Ook leuk voor de kinderen.
    Maar zonder wc boven lijkt me ook heel lastig.
    De oudste gaat 'snachts zelfstandig naar de wc, ben allang blij dat hij geen trap af hoeft. En 'sochtends kan ik eerst ff snel naar de wc, voordat ik mijn jongste dochter uit bed haal.. En zo zijn er meer van die praktische dingen, aan een wc boven.

Ik zou kiezen, een douche + wc.

6. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    de keuze is inderdaad of een bad of een wc...beide gaat niet

lastige he :p

7. All Mine

All Mine Bekend lid

Feb 22, 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Wat lijkt jou zelf het prettigst dan?

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij hebben gelukkig beide, zou het ook niet meer willen missen.
    MAar als ik moest kiezen koos ik voor een wc boven.

Een bad kun je ook van die zitbadjes komen of een inklapbad voor je kindjes, die zijn kleiner en kun je ook weer opruimen.

9. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou niet meer zonder bad kunnen. Zo fijn en handig voor jonge kinderen. Onze dreumes van 1,5 vindt staan in de douche nog eng en soms ga ik samen met haar onder de douche en til ik haar, maar ze weegt 12 kilo ;) Dus ideaal dat we een bad hebben.

Aan de andere kant: het is vooral handig in de eerste jaren. En een 2e wc is vooral voor jezelf fijn, maar wel voor langere tijd.

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh wacht, betekent het dat als je voor een bad kiest, je geen aparte douche meer hebt?

Dan zou ik gaan voor de wc en douche. Ik vind douchen in een bad heel onhandig...

11. marionneke1984

marionneke1984 Actief lid

Jul 5, 2009
    212
    6
    18
    Female
    ik zou ook gaan voor een wc boven.
    wij hebben boven ook een douche en wc. ( ook geen plaats voor een bad ) en ik zet onze dochter van 2 jaar gewoon in het babybadje in de douchebak. heb je gewoon een klein bad. de grootste lol heeft ze erin.

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wij hebben een mega kleine badkamer en ik wilde ook graag alles erin. Nu hebben we een wc, bad en douche. We hebben namelijk een bad met de afmetingen van een douchebak. Dus 90 bij 90 maar dan heel diep. Super handig, de meiden hebben hun bad en ik heb een douche

13. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,824
    3,611
    113
    Dan zou ik absoluut gaan voor een wc boven, geen wc op de slaapkamer-verdieping vind ik zwaar onhandig. Een bad is lekker en handig, maar niet onmisbaar (vind ik). De kleine kun je ook in het babybadje in de douchebak zetten, of gewoon een stop in de douchebak en die vol laten lopen, zodra er zelfstandig gezeten wordt.

14. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

Nov 14, 2009
    331
    1
    0
    Ik neig ook meer naar de w.c.
    Een bad zou me heerlijk lijken voor mezelf maar vooral ook voor mijn meisje want ze is een waterratje :) Maar daar heb je inderdaad leuke opvouwbare badjes voor in de douchebak voor.
    Een wc is gewoon erg prettig voor iedereen en vooral als de kleine met toilettraining gaat beginnen....geen kans op slaapdronken de trap af moeten lopen. Maar ja...daar heb je weer potjes voor tot ze oud genoeg is he....pfff blijft lastig. De woningbow moet uberhaupt nog kijken wat mogelijk is qua leidingen enzo want daar heb ik de ballen verstand van dus misschien wordt de keuze dan wel makkelijk gemaakt.;)

15. Pandora

Pandora VIP lid

Oct 18, 2010
    6,530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wij hebben het beide niet boven, en ik mis het ook niet
    ( badkamer beneden )

ik zou gaan voor een wc boven

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben boven een bad, separate douche en een wc. Het bad gebruiken we nu ca. 1x per week. Voor de rest gaat onze dochter onder de douch. We hebben wel een diepe douchebak, met een stop erin is het een klein badje. Een wc boven zou ik niet willen missen, toch habdig als je 's nachts naar de wc moet en als je kind zindelijk wordt, hoef je ook niet steeds naar beneden.

Achteraf gezien, had ik het bad achterwege gelaten en had ik liever een grotere douchecabine gehad, met een diepere douchebak.

In een douche zou je dan ook evt een bibabad neer kunnen zetten.

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou gaan voor een wc boven! Zeker met meer mensen in huis is een 2de wc wel zo handig. Hier moest dochter toen ze net zindelijk was standaard plassen als er al iemand naar het toilet was en `s nachts is het ook wel zo fijn dat ze de trap niet af hoeft (en dat vind ik zelf ook heel fijn).

Onder de douche kun je dan wel een bibabad of babybad neerzetten voor zwemplezier. Of misschien past een klein bad ook wel, want je hebt ook kleine badkuipen.

18. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Toen wij verhuisden, hebben we hier ook over nagedacht, maar toen al had ik besloten áls ik moest kiezen, koos ik altijd voor de wc.

Nu hebben we het beiden (maar douchen in bad) , dus dat is mazzel - maar zoals gezegd: Wc zou echt mijn voorkeur hebben..

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,133
    8,867
    113
    Ik zou zeker een wc doen. Kinderen kunnen heel lang in een babybadje zitten als ze willen en anders kan een Bibabad vaak ook nog.

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik zou absoluut voor de wc gaan. Douchen in bad is niks waard.
    Mn dochter vind douchen gelukkig ook lekker.
    In bad gaat ze bij de opa's en oma's als ze gaat logeren gem 1x per maand.

Share This Page