Ik smeer factor 30 bij mijn dochter. Maar ze heeft wel een donker huidje en is er nog nooit mee verbrand. Stiefzoon krijgt hier ook factor 30 op (die is 3) en dat werkt goed. Hij zwemt wel met een tshirt aan en wordt verder alleen bruin.
ik verbrand ook altijd maar sinds ik kids heb heb ik factor 50 voor ons allemaal en wordt bruin in plaats van pijnlijk rood
Ik smeer tot zeker 4-5 jaar met factor 50, mijn gezicht, hals, schouders en armen smeer ik daar ook mee in, mijn man ook. Voor de rest gebruiken we factor 30 of ook gewoon 50, in ieder geval niet lager en we zijn allemaal gewoon gekleurd en zitten zelden in de zon.
Een nat t-shirt (vooral wit) is misschien nog wel erger dan geen t-shirt, dus dat zou ik niet meer doen... (weet niet precies hoe het zit, maar weet wel dat het zo is)
Ik smeer ook iedereen (dochter, de oppas kinderen en mezelf) in met factor 50. En dochter en ik hebben inmiddels wel wat kleur, niet heel veel maar ik vermijd dit jaar de zon zoveel mogelijk, ik vind het zwanger veel te warm in de zon zelf.
Ik moet toch elke dag smeren en of ik het nu met 30 of 50 doe, dat maakt niet uit, dus kies ik voor de veiligste weg van 50.
Nou hij is er nog nooit mee verband en dat terwijl het zwembad bij mijn schoonouders vol in de zon staat.
Een nat t-shirt staat gelijk aan factor twee. Dus eigenlijk niks geen bescherming dus. Het gaat ook niet alleen om het verbranden he? De UV stralen opzich zijn al schadelijk voor het huidje of ze nu verbranden of niet, daarom altijd smeren!! Een t-shirt biedt eigenlijk geen bescherming.
Ja maar hij wordt toch ingesmeerd... Daarna een tshirt aan voor het verbranden. Aangezien je daar geen schaduw kan creeeren. Dus dan is het alleen maar extra.
ik gebruik zelf ook factor 50, verbrandt namelijk heel snel. moet me dan ook echt om de 2 a 3 uur insmeren, anders heeft het nog weinig zin. Ik zou voor je dochter gewoon 50 blijven gebruiken!
Gelukkig maar ,maar wit en nat al helemaal wordt ten zeerste afgeraden. Wit pakt makkelijker zonnestralen en laat deze door. Zwart bijv niet, dit weerkaatst zonnestralen. Was laatste een heel artikel over.
Ik smeer mijn zoontje altijd in met factor 30. Hij komt ook vrij weinig in de zon. Sowieso niet tussen 13.00 en 15.00. Hij draagt bijna altijd een zonnehoedje. Ik ben alleen bang dat hij allergisch is voor zonnebrandcreme, hij krijgt vaak rode uitslag en jeuk net nadat ik hem heb ingesmeerd.
@lotte82, misschien kun je eens een biologische zonnebrandcreme proberen, mijn dochter is ook allergisch voor zonnebrandcreme, maar niet voor biologische
Wij gebruiken voor dochterlief factor 30, vorig jaar hadden we 50. Maar toen ik zonnebrand ging halen hadden ze alleen nog die van 30. Maar het gaat prima ze is erg veel buiten geweest en gelukkig totaal niet verbrand ze heeft al een mooi bruin kleurtje . Ik weet niet of ze snel verbrand, ze is half arabisch en haar vader verbrand nooit, ik zelf verbrand ook niet en gebruik olie met factor 6. Natuurlijk is dat geen garantie dat zij niet verbrand dus minimaal factor 30 en om de 2,5uur opnieuw insmeren.
Voor die kleine gebruik ik voorlopig nog wel ff factor 50 hij is nu 3,5 en verkleurd gewoon mooi ... Voor mezelf heb ik factor 2, hoger doe ik echt niet smeren ... maar goed mijn huid is er dan ook gewend aan ...
Over dat t-shirt ben ik het trouwens niet helemaal mee eens, bedoel je doet je kind met dat warme weer toch geen zwart shirtje aan ? .. Heb nog nooit gehoord dat een wit shirt schadelijk is, hier komt de zon echt niet door zijn shirtje ...
Niet om bijdehand te doen hoor Maar was het juist niet zo dat zwarte kleding juist de zon aantrekt en dat lichte kleding (dus ook wit) de zon weerkaatst?? Hier factor 30, werkt prima, scheelt dat ze al bruin van zichzelf is. hier wat info van t internet afgehaald: Als je kijkt naar de muren van de huizen in warme landen, zijn ze vaak wit. Ook dragen mensen vaak witte kleding. Dat komt doordat wit de zonnestralen weerkaatst. Als je zelf een zwart shirt draagt als de zon schijnt, zal je merken dat je shirt zelf ook warm wordt (naast dat je ontzettend gaat zweten!): zwart absorbeert het zonlicht. Maar waarom is dat eigenlijk? Kleur zie je door: 1. het licht dat in je oog valt, 2. de eigenschappen van dat licht. Licht bestaat uit de kleuren rood, blauw en geel, samen wordt dat wit. Als jij een rode muur 'ziet', dan weerkaatst die muur alle kleuren die rood zijn, zodat alleen het rode licht in jouw ogen terecht komt. De rest wordt geabsorbeerd, blauw en geel zitten dus nog in de muur. Maar als de muur wit (een combinatie van rood, geel en blauw) is, wordt juist alles weerkaatst! Zwart is een niet-kleur. Dus als je een zwarte muur of een zwart shirt hebt en er valt licht op, zal er geen licht weerkaatst worden - want anders zou je toch een kleur zien. Nooit meer zwarte kleding in de zomer dragen dus! Kinkt wel redelijk logisch