Herkenbaar? Op de automatische piloot...

Discussion in 'De lounge' started by Chipske, Jul 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Ik heb gisteren en vandaag dezelfde ervaring gehad en nu vraag ik me af of ik de enige ben ;)

Hier dichtbij is een kleine spoorwegovergang via welke je eigenlijk altijd moet rijden om 'ergens' te komen :D
    Soms heb ik pech dat ik moet wachten omdat er net een trein voorbij komt. Meestal kan ik lekker doorrijden. Maar nu is het dus al twee keer gebeurd dat ik aan kom rijden, vlak voor het moment dat ik de spoorwegovergang echt overrijd begint het rode licht te branden, de bellen te rinkelen als signaal dat er een trein aan komt en ik....

trap zonder er echt over na te denken VOL op de rem ;)

Om dus vervolgens getuige te zijn van het langzaam sluiten van de slagbomen, te wachten op de passerende trein en het moment dat ik weer door kan rijden, en te constateren dat ik dus gewoon wel 5x op en neer had kunnen rijden voordat ik in de problemen zou zijn gekomen ;)

Tja... ik vind het inderdaad wel een eng idee dat je met je auto vast zou komen te staan op het spoor, maar dan nog......Ik sta er van te kijken dat ik dus blijkbaar automatisch meteen op de rem trap als ik dat rode licht zie en die bellen hoor. Dat ik er als het ware geen vrije keus in lijk te maken.
    Is dit (of een soortgelijk iets) herkenbaar voor jullie of denken jullie nu net als ik dat er toch iets niet helemaal spoort met die Chipske? :D

2. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Bij mij gaat eerder automatisch het gas erop als ik al op het spoor rij :p

3. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

Jul 30, 2009
    3,133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik heb geen rijbewijs, dus ik heb niet zo'n soort ervaring. Wel een keertje met snorkelen. Het werd ineens onwijs diep, koud en donker onder me... ik weet niet hoe ik het strand op gekomen ben, maar ineens stond ik er. Voor mijn gevoel heb ik er 1 seconde over gedaan :D.
    Ik kon mezelf ook niet zover krijgen om alsnog over die richel heen te zwemmen, mentaal/fysiek onmogelijk! Gek he?
    Achteraf hoorde ik dat het daar inderdaad enorm diep was (gerust een kilometer) en dat er haaien voorkwamen. Ik vond het wel fijn dat er zo'n gevaarssensor in mijn hoofd zit... het geeft wel een veilig gevoel.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik trap zelfs automatisch op de rem als ik al OP het spoor rijdt. Heel stom. Hoef daar niet zo vaak overheen en vind het best eng. Dus zodra die lampen gaan branden ga ik remmen. Ervoor of erop. En dan erna heel zenuwachtig snel weer aanrijden ;).

Ken het wel ja, soms doe je sommige dingen zo vanzelf dat je achteraf pas ziet dat dat helemaal niet zo handig was.

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Herkenbaar!

Wij moeten ook vaak de spoorlijn over. We wonen net buiten de binnenstad en dus ook op loopafstand van het CS. Dus genoeg spoorlijnen.

Ik heb het ook echt altijd dat ik met de kinderwagen net over de spoorlijn ga dat ie gaat rinkelen...Dan krijg ik het altijd spaans benauwd...hahaha!

Maar met de auto en fiets rem ik dus net als jij...hopla...en maar wachten dan! Wat je zegt...je zou wel meerdere keren over kunnen steken! Hahaha!

6. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    als ik een spoorbaan over moet dan bepaal ik van te voren een punt: als ik er voorbij ben en de lampen gaan aan, dan rijd ik door. ben ik er nog voor, dan rem ik.
    Zo heb ik het geleerd bij rijles, en het helpt mij heel erg om bewust de overgang over te gaan. Vind het soms doodeng namelijk.

7. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    hahaha hier ook :p

8. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Ben ik gelukkig toch niet de enige ;)
    Supertip trouwens Taliaa! Die ga ik in het vervolg denk ik ook toepassen. Lijkt me veel beter dan als een idioot remmen terwijl het nergens voor nodig is en ik nog tig keer kan oversteken voor de slagbomen dicht zijn ;)

Share This Page