Cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door maansneeuw, 3 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    #1 maansneeuw, 3 nov 2013
    Laatst bewerkt: 3 nov 2013
    Hoi!

Ik doe normaal alleen babynamen hier, omdat ik nog niet zwanger ben of wil worden. Maar ik ben nu denk ik een jaar gestopt met de pil (eerst uit luiheid om een herhaalrecept te halen, nu gewoon vanwege de natuurlijkheid) en houd sinds maart dit jaar voor het overzicht m'n cyclus bij.
    Omdat ik wel ooit héél graag kinderen wil ben ik eigenlijk gewoon nieuwsgierig of mijn cyclus een beetje normaal/gunstig is. Ik heb daar namelijk echt compleet geen verstand van...
    Dit is mijn cyclusreeks vanaf maart 2013:

30 – 30 – 29 – 29 – 31 – 28 – 31 – 32 –

Dus, is dit een normale cyclusreeks? Moet het niet altijd ongeveer hetzelfde getal zijn? Laatst raakte ik op dag 32 al bijna in paniek of ik niet zwanger was haha :D Of maakt dat helemaal niet uit? Hoe werkt dat dan dat het soms langer of korter duurt? Kan iemand mij hier les in geven? ;)

(Hm, dit moet misschien niet hier maar in het gedeelte over anticonceptie? Oeps..)

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nou volgens mij mag jij heel blij zijn met zo'n cyclus! :)
    Ik denk dat er maar heel weinig vrouwen zijn waarbij de cyclus echt standaard 28 dagen is. Er zit altijd/vaak wel iets verschil in.
    En waarom dat is.. je ei rijpt niet altijd even snel denk ik? En dan moet ie ook nog springen, wat ook niet altijd even snel gaat. Soms duurt het iets langer, soms gaat het wat sneller.
    Maar dit is echt een prima cyclus hoor! Zou er maar wat graag mee willen ruilen :D ;)

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ahhh ach zo!
    Je mag m'n cyclus wel een jaartje lenen dan ;) (och, als dat toch kon hè?)

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Ik vind het een hele mooie cyclus hoor!!
    een normale cyclus duurt tussen de 21 en 35 dagen,
    Maar bij de meesten is de cyclus regelmatig, maar je leest hier heel veel over onregelmatig!
    MAar die van jou ziet er echt mooi uit hoor!
    Het kan altijd 1 of 2 dagen schelen met de vorige cyclus! zou me daar echt niet druk om maken!

5. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Bedankt haha :) weet ik dat ook weer. Vind het toch maar een mysterieus iets, zo'n cyclus.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Als dat even kon ja :D

Deel Deze Pagina