Tot wanneer johannesbroodpitmeel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lumiere, 18 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Tot wanneer geven/gaven jullie je kindjes johannesbroodpitmeel tegen spugen? Onze zoon geeft veel terug, dit begon rond 3-4mnd. Toen zijn we begonnen met johannesbroodpitmeel en anti-refluxvoeding. Dit geven we nog steeds, hij wordt binnenkort 10mnd. Ik hoor wel eens dat het spugen stopt als rond de eerste verjaardag de maagklep volgroeid is en als er meer vaste voeding wordt gegeten. Wij merken geen verschil met een paar maanden geleden, toen hij alleen nog fv kreeg. Hij eet brood, fruit, groenten en krijgt nog 3 flessen van 180+6, waarbij om 7u en om 18.30 met 8+maanden pap van bambix.

Hij heeft nooit de typische verborgen refluxklachten gehad, nooit huilen na de voeding of bij het spugen, slaapt vanaf augustus al de nacht door, is nooit ziek en hij groeit als kool.
    Kunnen we gewoon doorgaan met johannesbroodpitmeel tot het spugen overgaat? Hij kruipt nu en begint langs tafels te lopen, we vinden overal kwakjes met veel slijm op de vloer. Zijn flesvoeding houdt hij wel veel beter binnen dan het vaste voedsel, gek genoeg.

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter gaf ook veel mondjes terug en daarom zijn wij ook rond 4 mnd gestart met johannesbroodpitmeel. Eerst 3 schepjes in een 180/6 fles en nu 2 schepjes. Ik merk wel dat het spugen de afgelopen maanden sterk is verminderd. Ze spuugt nog maar zelden, maar toch blijven we het wel geven ter preventie ;) Onze dochter heeft overigens ook nooit de echte reflux klachten gehad, zoals slecht slapen en veel huilen. Als er een beetje melk terug stroomt dan geeft dat niet echt klachten voor de baby, maagzuur daarentegen wel...

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze uk had wel verborgen reflux en zijn gestopt met de medicatie met 6 maanden.we gebruiken het nog steeds maar bouwen nu af (11 maanden)

Zodra ze kruipen kan het juist weer wat erger worden. Je zou af kunnen bouwen en als het weer erger is nog even gebruiken. Hij krijgt nu water tussendoor en dat verdikken we ook niet.soms komt het wat omhoog maar hij heeft er geen last van.

4. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik ben vanaf 9 maanden af en toe gaan proberen. Als hij dan weer veel terug gaf, deed ik weer johannesbroodpitmeel door z'n flesje. Toen een paar weken later weer geprobeerd. Vanaf 11,5 maand was het niet meer nodig. Gewoon af toe even uittesten dus

5. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    Bij mijn eerste zoontje tot rond 1 jaar (dan is het maagklepje gesloten)
    Ik gebruik t nu weer bij mn tweede zoontje.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Vanavond weer flink gespuugd, zijn stamppotgroente, fles bleef er prima in. Echt slijmerige drab kwam eruit. En hij ging er ook nog eens gefascineerd met zijn vinger in zitten roeren :)
    Dweilen maar weer dus...

Deel Deze Pagina