Tot wanneer jonge moeder

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door stampertje, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind iedere vrouw die net een baby gekregen heeft een jonge moeder.
    Zijn de kinderen wat ouder, dan vind ik moeders onder de dertig 'jong'.

2. xLau

xLau Lid

19 jan 2013
    53
    0
    0
    school
    Ik denk dat dit voor iedereen anders is, de 1 vind 24 jong terwijl die leeftijd voor iemand anders normaal is

3. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    ikzelf was 26 toen ik beviel van onze oudste zoon, ik vond mezelf toen helemaal niet jong maar als ik bij de vk in de wachtruimte zat, voelde ik mezelf wel erg jong ik denk dat de meeste daar al zeker de 30 voorbij waren, terwijl ze zwanger waren van de 1e.
    voor mij gevoel vrij oud..haha!

ben nu 30 en heb 2 jongens de oudste is 4 en de jongst 1,5 en ben blij 'jong' mama te mogen zijn!

4. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik zie er jonger uit dan dat ik ben. Ben ook maar 1,62. Sommige schatten mij zelfs 18 terwijl ik 25 ben. Vaak word er aan me gevraagd hoe oud ik ben enz. Ik was 22 bij de eerste en 23 bij de 2e. Vind mezelf wel onder de jonge moeder vallen

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier was ik 21 bij de eerste en 23 bij de tweede.
    Nu dus 2 mooie mannetjes van bijna 4 en bijna 2.
    Voel mezelf geen jonge moeder, maar ik woonde bijvoorbeeld al vanaf mijn 18e op mezelf. Had diploma, baan etc.
    Dat scheelt denk ik ook wel.
    Zelf was mijn moeder 40 toen ze mij kreeg en dat wilde ik absoluut anders ;)

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik ben met 24jaar zwanger en ukje komt als het goed is als ik 25 ben.. Voel mezelf absoluut geen jonge mamma..
    Al ziet mn omgeving dat soms anders.
    Ik vind na 25 er aan starten eigenlijk vrij oud :p
    Bij jonge mamma zie ik voor me onder de 20..

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Jonge moeder daar zie ik toch echt tot een jaartje of 20-22.

Ik ben zelf met 17jaar bevallen van onze dochter, en nu op 22 jarige leeftijd van een zoon..
    Ik beschouw mijzelf wél als een jonge moeder qua leeftijd.
    Al heb ik alles wel wat ik wensen zou,

een diploma, een baan, een man, getrouwd dus, een eigen koop woning... etc

8. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Toen ik een rondleiding kreeg op de kraamafdeling voelde ik me ook echt jong! Daar zaten echt van de moeder-moeders, net of er een generatie tussen zat ofzo... Haha :)
    Ik ben toch ook al 24, biologisch gezien een mooie leeftijd voor kinderen.

Ik studeer ook nog en krijg ook de vraag of het gepland was (dat was het wel). Vind dat wel grappig eigenlijk.

Maar in deze tijd is het heel normaal om op je 30e nog naar een levenspartner op zoek te zijn. Wat at betreft ben je al gauw een jonge moeder.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik denk ook tot 25 ik ben nu 26 en met de eerste 21 toen vond ik mezelf jong nu moet meer

10. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Het zal er bij mij om spannen of ik 24 of 25 ben als de uk wordt geboren.

Iedereen vind het jong, wordt ook jong ingeschat en zie nu voornamelijk mama's boven de 30 dus dan ben ik een redelijk jonge mama.

Maar ik ben wel de eerste in heel veel generaties die na haar 20e haar eerste kindje kreeg.

M'n moeder was 18 m'n oma 16 enz.

Ik weet niet wat ik een jonge mama vind, verschilt inderdaad. Ben momenteel de jongste in m'n omgeving:).

11. GIO2009

GIO2009 Actief lid

29 jan 2013
    110
    0
    0
    Ik vindt ook zoals meerdere hier jonge moeders tot leeftijd 25.
    Ik ben zelf ook jong moeder wou dat ook altijd zijn. Mijn zoon gekregen 4 weken voordat ik 20 werd en ben nu 23 en zwanger van mijn 2de kind. En hoop ik dat als ik rond de 40 ben dat mijn kids het stoer vinden dat ze een jonge moeder hebben :p

12. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik ben zelf 25 nu en ben 26 als de kleine geboren word. Ik vind mezelf niet heel jong eigenlijk. Vind dit een perfecte leeftijd om moeder te worden. Ligt ook geheel aan de situatie denk ik.

Wij wilden al wel eerder, maar het lukte ook niet meteen.
    En ben zelf op mijn 21e zwanger geweest van ex, maar kreeg toen een miskraam.

Wou altijd al jong moeder worden, maar wou wel graag een goede basis hebben voor de baby. Heb wel altijd tegen mezelf gezegd voor m'n 25e word ik moeder. :p Enne, nouja ben nu 25 en zwanger, dus toch nog net gelukt om een beetje mama al te zijn. :p

13. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik dacht eigenlijk dat er met een jonge moeder werd bedoeld dat je kindje nog klein is.. dat je nog vrij onervaren bent zeg maar.. ook al ben je zelf 40. je bent nog maar jong moeder.. een jonge moeder... of denk ik nou raar?

14. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Nee zo zou je het ook kunnen zien,
    als ik het zo aan het lezen ben dan denk ik dat ze ermee de ''leeftijd'' bedoelt.

Maar zo kan je het ook zien inderdaad :)

15. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Ik vind tot een jaar of 23 jonge moeder...maar mijn oudste is geboren toen ik 27 was en er waren aardig wat mensen die me een jonge moeder vonden... Misschien inderdaad omdat het overgrote deel hier in de omgeving ruim in de 30 is als ze aan kinderen beginnen.

16. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    ik vind dat je een jonge mama bent tot je 25ste ;)
    ik ben bevallen een maand voor mijn 19de verjaardag en ben nu 20.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik ben wel een jonge moeder! Mijn eerste gekregen toen ik 16 was. Nu 26 en drie kids, wordt nog wel nagekeken als ik met mn roedel loop hihi:)

Maar meer mensen in mijn omgeving hebben nu hun eerste kindje, rond de 25 is denk ik normaal maar hangt idd van je referentiekader af.

Deel Deze Pagina