Ik ben het totaal met jou eens heb dat filmpje ook gezien verschrikkelijk vind ik het Kan er best verdrietig om worden.
yup die fimpjes heb ik ook gezien. afschuwelijk! maja ieder zijn eigen keuze..al gaat het mijn verstand te boven dat iemand een abortus wilt plegen.
eh jakkes zeg ik ben echt tegen arbortus ik vind dat je dan geen verstand hebt als je nu nog je kindje weg laat halen dat vind ik persoonelijk kindermoord hoe kom je er op.. hou je benen bij elkaar of vrij dubbel zo veilig.. maar ga geen kindje weg halen omdat het jou nu even niet uit komt.. dan had je eerder moeten na denken dat deze dingen ook kunnen gebeuren.. ik kan dan ook niet begrijpen dat je een echo hebt laten maken en dat o zo blij bent dat alles goed was.. ik word misselijk van zulke mensen sorry heb spijt mij heel erg.. ik neem petjes af voor meiden die tienermoeder zijn geworden en die het wel houden en proberen het te verzorgen.. ik hou hier mee op want ik maak me alleen maar bozer en bozer..
Volgens mij belde TS het FIOM voor een afspraak en niet de abortuskliniek. En de mensen van FIOM vroegen aan haar of ze het wilde houden en van die vraag schrok ze. In ieder geval dat haal ik eruit. Volgens mij is ze gewoon nieuwsgierig...
Ik zelf ben voor én tegen abortus. Stel je bent zwanger geraakt door bijvoorbeeld verkrachting om incest. Dan kan ik me goed voorstellen dat je het kindje niet wilt. Maar als je zwanger bent geraakt waar je zelf helemaal bij was. Dan vind ik dat je ook de lasten moet dragen. Ze hebben héél lang geleden voorbehoedsmiddelen uitgevonden. Weet niet hou oud de TS is... (verder niet echt belangrijk geloof ik)... Maar goed, ze is oud genoeg om sex te hebben, en (hoop) ik wijs genoeg om te kunnen bedenken dat je van sex nu eenmaal zwanger kan raken. Dus abortus plegen omdat je misschien per ongeluk zwanger bent geraakt kan er bij mij niet in. Ik heb die filmpjes ook ooit eens gezien, en ik werd er gewoon misselijk van.
Wel opvallend dat er geen reactie meer komt... Toch geschrokken van alle directe reacties? Inderdaad erg raar van die banner en waarom dan 1. zo lang wachten en 2. blijkbaar twijfelen?
Sorry hoor maar wat kunnen zwangere vrouwen toch idioot reageren op iets als een abortus. Volgens mij vroeg TS niet om een mening maar vroeg ze gewoon tot hoe lang het kon. Niemand weet in wat voor situatie TS zit dus niemand kan daar over beslissen. Ik denk dat in sommige gevallen abortus heel goed gerechtvaardigd is. Het belang van het vruchtje (wat niet zonder de moeder kan overleven) gaat toch niet boven het belang van de moeder. Bedenk dat het goed is dat iets als abortus in Nederland gewoon mag. Mocht dat niet mogen dan zou je illegale gevaarlijke abortussen krijgen. Er wordt ook gewoon veelvuldig gebruik van gemaakt, de klinieken lopen storm en het is bijna lopende band werk. Ik heb ooit een abortus gedaan om voor mij goede redenen die ik hier niet ga neerzetten. (Laat ik het zo zeggen dat zelfs een vriendin die echt mega anti abortus is het begreep) Ik moet zeggen dat ik me altijd zeer beledigd voel door meiden zoals jullie die niet in die situatie zaten en daar zo een super duidelijk vernietigend oordeel over hebben. Durf te wedden dat veel van jullie in mijn situatie dat ook hadden gedaan.
Weet je, het ligt inderdaad heel erg gecompliceerd. Denk ook dat je van te voren nooit kunt weten hoe iets voelt tot je er zelf mee te maken krijgt. Dit soort onderwerpen ligt zo vreselijk gevoelig. Vanuit het zwart-wit denken lijkt het zo makkelijk, je bent voor of tegen, maar zo werkt het niet, dat besef ik maar al te goed... Maar... als je op aan een forum deelneemt, is het ook makkelijk om je mening te ventileren, al dan niet op de vraag die gesteld wordt...
Bergijp je aan de ene kan ook wel, maar wees is eerlijk, je weet dat er van sex kindjes kunnen komen, heb dan ook geen sex zo makkelijk is het.
goh daar denk je echt aan op het moment dat je verkracht wordt... En ik denk ook niet dat je van een 15/16 jarig meisje mag verwachten dat ze daar al alle consequenties van inzien... Zelfs met pil en condoom kan je zwanger worden en sex valt nog steeds onder 1 van de eerste levensbehoeftes. Maar bedankt voor je opbeurende en aardige woorden.
en als je door de voorbehoedsmiddelen zw bent ook dan? want zeg nu zelf, jij weet toch niet hoe de ts zw is geraakt en of ze zelfs abortus wilt plegen. soms wordt er heel kortzichtig gereageerd. voor hetzelfde geld is de ts zwanger van een kindje dat héél weinig levensverwachting heeft ofzo... weten wij veel
Ja maarja dat kan ze dan horen bij de 20 weken echo daar kijken ze bij of alles in orde is , en als het dan niet levensvatbaar is of weet ik veel wat, dan zouden ze daar alle info over geven. dan zou ze het toch niet hier gaan vragen,en ook al met pil plus condoom kun je zwanger worden die kans bestaat er altijd, blijft gewoon zo als je niet zwanger wilt worden ongewenst moet je ook geen sex hebben.
even antwoord op de vraag die gestelt word en laat me eigen oordeel over abortus erbuiten wantdie wordt niet gevraagt. tevens een tip voor andere. abortus mag in nederland tot 24 weken maar wordt meestal uitgevoerd tot max 22 wk omdat leeftijdsbepaling nog al wat kan verschillen in dit stadium van de zwangerschap en ze geen risico willen nemen.. er zijn maar een paar klinieken in nederland die het ook daadwerkelijk doen na 12 weken. ik heb het filmpje trouwens ook ooit gezien op you tube en 1 een woord afschuwelijk. ik heb een miskraam gehad met 11 weken en kreeg een spoedcuretage omdat ik doodziek werd van het kindje in me buik. het was pas net overleden door een infectie maar ik was zwaar uitgedroogt, hoge koorts waardoor ik niet kon wachten tot het lichaam het uit zich zelf ging afstoten. na het zien van dat filmpje kon ik alleen maar huilen. mijn kindje was dan al wel dood maar het idee dat het zo uit me buik is gehaald doet me nu nog 'z'n verdriet. de makers van die filmpjes denken er niet bij naar dat ze mensen die hun kindje verloren hebben hier erg veel pijn mee doen helaas . ik heb nog altijd spijt van de curetage. het is dat het moest vanwegen de het feit dat ik zo ziek was
wie zegt dat ze wilt wachten tot het 20 weken ver is? mischien is dat voor haar zwaarder en jij bent als maagd in het huwelijk gegaan of was je eerste keer direct ook dat je zw wou worden?
Ik had net 4 maanden met mijn vriend en ik raakte zwanger door de pil hij is 28 maar heb altijd gezegd ik doe aan sex maar stel dat ik zwanger raak hou ik het, ik ben zo verantwoordlijk om sex te hebben, dan moet ik ook voor de gevolgen opdraaien.(niet dat ik het als erg beschouw)
dat is heel fijn voor jullie gina maar wat ik vooral bedoel is dat je niet alles over één kant kunt smijten of alles zwart/wit zien. wij weten totaal niks over de ts, haar bedoeling van haar vraag of wat dan ook. soms zijn er situaties ( volgens mijn mening dan toch) waarin ik abortus wel verantwoord vind en in sommige situaties heb ik ook zoiets van je bent oud genoeg om de gevolgen te overzien maar wij weten niet in wat voor situatie de ts zich bevind als ze al abortus wilt plegen ( mischien vraagt ze het wel voor een vriendin)
dat kan idd zo zijn ja dat ze het voor een vriendin vraagt, hebje helemaal gelijk in maar dit is ook totaal mijn mening he
En zelfs met verkrachting vind ik een abortus niet goed te praten want t kindje is en blijft de dupe! Maargoed, ik ben niet voor of tegen, ieder zn keus maar doe t dan zo vroeg mogelijk.
Ja daar ben ik het met jou eens( ik ben dan wel tegen) maar het is ook zo dat het kindje er de dupe van word maar dat niet alleen ik heb zelf een vriendin die heeft abortus laten plegen omdat ze zei dat ze het niet kon opbrengen datis nu 2 jaar geleden, ze heeft er enorm spijt van en loopt er continu mee rond met dat gevoel en schuldgevoel, ze loopt er zelfs bij een psycholoog voor,en dat is hartstikke naar.
Ik denk dat ze gewoon nieuwschierig is want heb even gekeken naar al haar berichten, en volgens mij wil ze geen abortus doen.