Nou dat is dan mooi toch? Maar wat ik allemaal zei is niet zo zeer op dat meiosje gericht maar mijn meing over het feit wat ik er gewoon van vind.
Ik snap alleen niet waarom er zo heftig gereageerd wordt op gewoon puur een vraag uit nieuwsgierigheid.. Ik zit er echt aan te denken om weg te gaan van het forum juist om dat soort dingen. Er wordt hier geregeld zo kortzichtig gereageerd, en dan heb ik het niet alleen over een vraagje over dit of dat, maar ook over andere onderwerpen..
Tuurlijk ik ben ook tegen abortus, maar de TP vroeg niet om de mening maar tot wanneer je abortus kunt doen..
Mij is het ook gebeurt en ik heb besloten de baby te houden, mijn rede was dat ik net ervoor nog gewoon sex heb gehad met mn toemalige vriend dus ik niet heel zeker wist hoe of wat...maar de kans was heel groot. achter af blijkt dat het "gelukkig"de dochter van mijn toemalige vriend is, maar het had net zo goed de dochter kunnen zijn van de gene die mij verkracht heeft toen de tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik nu kijken naar mn dochter en hoeveel ze op dr vader lijkt, ik het heel heel heel moeilijk had gevonden als "mijn verkrachter" haar vader was geweest en dus iedere keer als ik naar haar zou kijken degene zou zien die mij verkracht heeft...denk je niet dat je kind daar de dupe van zou worden. ik ben van mening dat abortus niet voor niet legaal is in Nederland, ook al vind ik niet dat je het moet gebruiken als anti conseptie... ook vind ik dat je verandwoordelijk moet zijn voor je eigen daden, ook al kan die verandwoording ook inhouden dat je besluit het weg te laten halen omdat je daar genoeg reden toe heb.
als je haar post leest, weet je dat ook Namelijk naar aanleiding van de vraag van die persoon van de FIOM of ze het ging houden of niet.
Ik bedoelde van aanleiding tot (dat je dit soort dingen kunt verwachten op dat onderwerp maar goed genoeg hierover, hierkunnen we nog een hele periode over discuseren, maar daar schieten we toch niks mee op. En gaat er niet om of het over haar vraag is of weet ik veel wat, maar ik wou mijn mening geven over dingen waar ik anders over dacht. Dus nu ben ik daar lekker klaar mee goedGeen tegen atwoord meer ik ben er klaar mee.
Nee ze wilde volgens mij het kindje alleen houden omdat ze dacht dat abortus niet meer mogelijk was, en toen bleek dat dat wel nog mogelijk was schrok ze, en ik denk dat ze nu abortus wil. Zeker gezien het feit dat ze niet meer reageert...
Ik ben trouwens niet tegen abortus, hoewel je er wel alles aan moet doen om te voorkomen dat je zwanger wordt natuurlijk. Maar in bepaalde gevallen vind ik het goed dat ook abortus mogelijk is. Je moet het dan wel echt in de eerste weken doen vind ik (bij 5 weken), en niet na 12 weken ofzo. Kom je er later achter, jammer dan, dan vind ik het niet meer kunnen.
Punt is ook wel dat als je zo wordt aangevallen zoals hier geregeld gebeurd dat ik dan ook niet zo snel meer zou reageren. Bovendien kun je daar eigenlijk geen conclusie uit trekken, wij weten geen van allen wat zij nu doet of de afgelopen dagen gedaan heeft. Misschien is wel heel druk bezig, of is ze geschrokken van alle boze reacties. Of wil ze eerst alles op een rijtje zetten en dan weer een antwoord geven. Maar er worden hier allemaal maar meteen conclusies getrokken zonder dat we ook maar iets weten verder.. Nu ja, ik lees in ieder geval nieuwsgierigheid en niet dat ze nu wel een abortus doet. Dat is aan haar om te antwoorden, niet aan ons om die conclusie te trekken. (over abortus ben ik het met je eens hoor, na 12 weken is het echt een compleet kindje al, dan vind ik het echt niet meer kunnen tenzij het niet levensvatbaar is of een kasplantje zou worden(dat gun ik niemand..). Als je dan echt geen kind wilt/niet klaar voor bent heb je altijd nog addoptie)
Misschien wel en misschien niet. Mijn punt is eigenlijk dat we het helemaal niet zeker weten en dat wij ons nu allemaal vreselijk boos zitten maken over iets wat we denken te concluderen. Het is zo zonde van alle energie en kan me niet voorstellen dat ze nog iets met deze reacties doet. En abortus, mijn keus zal het NOOIT zijn. Toch ben ik blij dat ik niet in een land woon waar vrouwen bij bosjes doodgaan of ernstig ziek worden door illegale abortussen. Uiteindelijk mag de vrouw de keus maken en wij mogen er een mening over hebben, maar meer kunnen we niet.
Bijzonder dat de meesten er van uit gaan dat het kind houden het beste is voor het kind. Ga je een tijdje verdiepen in de jeugdzorg oid, zijn een hoop kindjes waar voor het leven helemaal niet zo leuk is. Als een vrouw dan ten koste van haar eigen gevoelens het kindje weg laten halen omdat dat beter is voor het ongeboren kindje kan ik daar niet meer dan respect voor op brengen.
nou je haalt me de woorden uit de mond, liever weghalen omdat je zo stom bent geweest om zwanger te worden dan jouw kind, wat dat is het op dit moment al de kans te geven op te groeien bij liefdevolle ouders die om welke reden dan ook geen kinderen kunnen krijgen, en waarbij adoptie bijv. de enige manier is om toch een kind te kunnen krijgen. zo vang je wel 2 vliegen in 1 klap, je vermoord je kindje niet, en je kindje komt daar terecht waar het gewenst is. lekker egoïstisch om je kindje met deze leeftijd te laten aborteren. heb wel eens een filmpje gezien (gruwelijk) waarin je ziet hoe het kindje (stukken jonger dan het hier zou betreffen) gewoon weg probeert te klimmen voor datgene wat het in stukjes komt snijden (letterlijk en figuurlijk) dus zo jong als dat ze dan al zijn dat ze dondersgoed al weten dat dat wat er staat te gebeuren niet goed voor ze is. brrr het idee alleen al.
Ik ben ook groot voorstander van adoptie als het voor het kind beter is. Helaas zijn er nog al wat schrijnende gevallen waarbij het kindje niet afgestaan wordt. Ik ben ook niet per se voor abortus, maar ik vind de reacties wat kort door de bocht dat abortus als egoïstisch van de moeder is terwijl het soms toch echt juist in het belang van kind gedacht wordt. En als een vrouw/meisje er voor kiest om de zwangerschap uit te dragen wordt daarna bijna nooit voor adoptie gekozen (terug te zien in de cijfers van nederlands geadopteerde kinderen)
Klopt, maar ik denk dat ELKE moeder zich hier wel in kan verplaatsen toch? Als ze zo'n hummeltje op je buik leggen ben je verkocht.... Abortus kan ik me in sommige gevallen nog iets bij voorstellen, omdat het zo abstract is. Maar ter adoptie afstaan zou ik eerlijk gezegd ook niet kunnen... De rest van je leven weten dat ergens je kindje zit, terwijl jij niet degene bent waar dat kindje het meest van houdt... Dat lijkt me echt heel heftig en moeilijk om mee te leven. Trouwens even off topic... Er zijn hier veel dames die heel fel tegen abortus zijn, maar waarschijnlijk vinden de meesten van jullie een spiraaltje normaal... Ik zie hier eerlijk gezegd geen duidelijke grens tussen? Of een 'baby' van 1 week zich nou niet kan innestelen, of dat een 'baby' van 3 weken (5 weken zwanger dus) wordt weg gehaald? Voor mij is die grens heel vaag. Ik vind trouwens abortus na een week of 8 niet meer kunnen, maar dat heeft meer ermee te maken dat het dan al veel meer op een mensje lijkt dan het klompje cellen in het begin.