Tot wanneer kan abortus

Discussion in 'Jonge moeders' started by Silly me, Jan 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Dat zei ik ook altijd, maar ik heb ook voor die keuze gestaan. Schreeuwend en met tranen. De situatie daaromtrent was anders, maar om nou iedereen aan te raden Silent Scream te kijken? (Ik heb het huilend gezien en ik heb het afgekeken, en ik prees mezelf ontzettend gelukkig dat ik die abortus niet door hoefde te zetten!) Of eigenlijk botweg te stellen dat moeders geen abortus meer mogen/kunnen plegen? Ik had drie kinderen en stond ook voor de keuze abortus.. Nou ja, keuze, ik had niet echt een keus. En als het had gemoeten.. Als moeder natuur niet in had gegrepen.. Dan had ik het ook doorgezet......... En ja, dan was dat ook pas na de 8 weken geweest, domweg omdat ik eerder geen nieuwe afspraak kon krijgen! Ze zaten vol.... Teveel kindjes die geaborteerd moesten worden. En nu ben ik weer zwanger. En het is maar te hopen dat ik ongeschonden uit de strijd kom, want eigenlijk.. Eigenlijk was het het verstandigst geweest om dit kindje weg te laten halen. Maar ik kon het niet. Ik wou het niet. NOOITNOOITNOOIT ga ik meer naar die kliniek............... Het risico neem ik op de koop toe.

2. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    inderdaad daya als je voor de keuze staat is het heel anders.

Ik durf te wedden dat veel mensen die hier op zijn hardst harde woorden over abortus aan het schreeuwen zijn en durven te beweren dat je dan maar geen sex moet hebben (ik zei dat gisteren tegen mijn man en 2 vrienden van hem en die lagen in een deuk. Geen optie dus, ik ken ook niemand die zegt, nee sorry ik wil geen sex want ik hou best van je maar er is nog een ieniemienie kans dat het raak is met condoom en pil en ik ben niet aan kinderen toe)
    voor die keuze zouden staan ook voor abortus zouden kiezen... dus wees niet te hard als je het niet zelf hebt meegemaakt. Je kan er anderen hard mee kwetsen.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Nee sorry, ik zal echt nooit een abortus plegen. Waarom niet? Omdat ik geloof dat een kind niet voor niks komt en overal een oplossing voor is.

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nog iets om over na te denken voor de mensen die fel tegen abortus zijn.

Bij ivf wordt een eitje en een zaadje bij elkaar gebracht buien de baarmoeder en vormen een embryo. Stel je voor dat dit bijvoorbeeld 5 embryos oplevert. Vervolgens worden er 2 teruggeplaatst in de baarmoeder en het is raak.
    De ouders besluiten het bij 1 kind te laten. De overige 3 embryotjes kunnen afgestaan worden aan stellen die en geen eitjes en geen zaadjes hebben, maar vrijwel altijd worden deze vernietigd... pure moord?

en nog iets:

de verloskundige vertelde me dat bijna iedereen die er bij haar in de praktijk achter komt dat ze een down kindje krijgen het laat weg halen.
    Zware beslissing voor die mensen. Ook moord?

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ja van dat kindje met Down vind ik dat inderdaad moord ja. Ik vind het getuigen van weinig respect als je een kindje weg laat halen omdat het niet helemaal is naar jouw wens.

6. Saaya

Saaya Niet meer actief

Met down kun je heel goed leven, uiteraard afhankelijk van hoe erg het is.. Maar dat weet je niet van te voren helaas..

7. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    daarom zou ik nooit voor hulp kiezen bij het zwanger worden omdat wat jij daarboven neer hebt gezet helemaal waar is komt eigenlijk op het zelfde neer, en ik zelf zou als ik zwanger was en het kindje syndroom van down zou hebben ook nooit weg halen want zo'n kindje kan ook gelukkig zijn(zie het zelf ook bij een kennis echt een schatje).

maar dit wat ik hierboven neer hebt gezet, zo zou ik het dan doen, en zo denk ik erover, maar niemand moet zich natuurlijk aangevallen voelen .

8. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    ja is ook bij mij was het met 7 weken dat ik het zag kloppen haha maar wist niet precies vanaf wanneer je het kon zien van hoeveel weken dan, maar bij mij blijft abortus ongeacht hoelang je zwanger bent moord, ik zeg altijd: Als het niet zou groeien zou het dood zijn, maar het groeit wel dus het is een leven, makkelijk zat.

maar niemand moet zich aangvallen voelen want dit is mijn mening en hoe ik er over denk.

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb dat filmpje van silent scream even bekeken, aangezien iedereen die na 8 weken abortus wilde doen het bewust moest kijken volgens jullie.

Wat een saaie vent zeg... pff kostte me moeite om de film uit te kijken. Ik vond het filmpje vol zitten met pro-life propaganda. Aangezien ik het erg ongeloofwaardig vond heb ik even gegoogeld.
    En ik vond de volgende niet kloppende dingen:

-een foetus kan niet schreeuwen. Om te schreeuwen in immers lucht nodig in je longen.

en het volgende stukje:

"Wellicht het meest omstreden propagandamiddel van die beweging was de 'documentaire' The Silent Scream, die op grote schaal verspreid werd in zowel Amerika als Europa. Volgens de makers toont deze film aan dat een foetus fysiek lijdt tijdens een abortus. De dertig minuten durende propagandafilm wordt ingeleid door dokter Nathanson, een gynaecoloog die aan de hand van echoscopische videobeelden laat zien hoe vreedzaam 'het kind' in de baarmoeder ligt; als de tangen van de aborteur binnendringen begint het plotseling heftig te bewegen, en slaakt het 'een stille kreet'. De getoonde echoscopische videobeelden lijken objectief, medisch bewijsmateriaal te leveren, maar net als met elke beeldtechniek valt ook hiermee te manipuleren. Op het moment in de propagandafilm dat de foetus de zogenaamde stille kreet slaakt, worden de echografische videobeelden versneld afgedraaid, waardoor het lijkt alsof er zichtbare turbulentie in de schaduwen ontstaat. De manipulatie van de echo blijkt ook uit het feit dat voor deze echoscopie een foetus van meer dan twintig weken is gebruikt, zodat de vormen van de zwart-witte vlekken al echt de contouren van een baby laten zien. In werkelijkheid vinden abortussen in dit stadium van de zwangerschap echter nauwelijks plaats; slechts één procent van het totaal aantal abortussen betreft foetussen ouder dan drie maanden."

Pure onzin film dus om vrouwen te manipuleren.

Nou moeten jullie niet denken dat ik alleen maar voor abortus ben. Ik vind het een super zware moeilijke beslissing die iedereen zelf moet nemen als diegene voor de beslissing staat. En ik vind het heel erg dat iedereen diegene die voor zo een beslissing staat maar scherp veroordeeld.

10. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Voor mij is het idd makkelijk gezegd, maar het is mijn denkwijze, Heb geen sex als je nog niet toe bent aan een kindje of het niet wilt, je weet dat van sex er kindjes kunnen komen,ook al gebruik je de pil plus condoom. Je neemt je verantwoordelijk heid om sex te hebben, maar als je zwanger blijkt te zijn ho maar met de verantwoordelijkheid.

11. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    pfffff dit is echt jammer... ik ga een goede discussie nooit uit de weg, maar ik kom met honderd miljoen argumenten (en ook nog goede argumenten volgens mij) om eens wat milder te kijken naar mensen die abortus doen en niet iemand zomaar te veroordelen.

De enige argumenten die van jullie afkomen is dat het hartje klopt (en? bij een rat klopt er ook een hartje) en dat je je verantwoordelijkheid moet nemen... pfff sorry hoor.

Nog 1 dingetje... in dat zelfde filmpje silent scream werd verteld dat 100.000 amerikanen per jaar een illegale abortus pleegten toen het nog illegaal was. Dit is toch erg? Hier worden vrouwen onvruchtbaar van of gaan zelfs vrouwen aan dood... jag.

12. gina18

gina18 Bekend lid

Dec 30, 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Tuurlijk klopt er een hartje bij een rat maar we we hebben het niet over een ratje maar over een menselijk wonder.

13. Het blijft een moeilijke kwestie.. Ik zou het zelf ook niet doen maar mensen die het hebben gedaan straf ik niet meteen af..
    Ik vind het inderdaad erg dat een levend kindje wordt weggehaald, maar aan de andere kant kan ik me ook inbeelden dat het vaak uit pure frustratie en wanhoop gebeurt.. Dat vrouwen niet weten wat ze moeten doen, dat de man het laat afweten of nog 1000en redenen.. Niet allen even geldig, maar het is vaak niet zo dat vrouwen zeggen het komt me even niet uit dus ik haal dat kind weg..Tuurlijk gebeurt dat maar vaak schuilt er nog een heel verhaal achter..
    Ik ben er niet voor, dat zeker niet.. Maar ik kan er heel erg moeilijk over oordelen als ik zelf nooit in die positie heb gestaan..

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    1,535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    De oplossing was voor mij een kans van bijna 85/90% dat ik permanent in een rolstoel zou belanden door een slecht geplaatste (en vervolgens verloren) Mirena, waardoor een zwangerschap kon ontstaan. Had ik dan volgens jou het recht om mijn drie dochters, die al living and breathing op deze wereld staan, moedwillig hun moeder af te nemen, voor een zwangerschap die wij koste wat het kost hebben proberen te voorkomen? Dat is dan los van het kindje wat er zat, want geloof me ik heb het er moeilijk mee gehad. Het is op de natuurlijke manier fout gegaan en ondanks dat een miskraam ook verdrietig is, waren wij toen dolgelukkig dat wij zelf niet voor God hoefden te spelen. Dat wij nu weer een kindje verwachten, was ook absoluut niet de bedoeling. MAAR het risico is nu geslonken van 85/90% naar pak 'm beet 25% dat ik nog ernstig blijvend letsel overhoud. Dat risico neem ik dan maar. Al vraag ik mezelf nog steeds dagelijks af of dat wel eerlijk is tegenover mijn dochters......... Geloof mij; een jaar geleden had ik net zo fel gereageerd als jij en had ik ook gezegd dat ik NOOOOOIT een abortus zou overwegen. Maar als je voor zo'n hartverscheurende keuze staat, besef je pas dat je soms dus gewoon GEEN keuze hebt. Ik vertel dit verhaal niet omdat ik er trots op ben. Ik vertel het juist omdat niet alles altijd zo zwart-wit is als dat je graag zou willen..........

15. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wat erg daya, ik hoop dat het allemaal goed komt met je. 75% kans dat alles goed gaat!

Ik denk dat de meeste vrouwen het wel heel moeilijk vinden om een abortus te laten doen. Ook ik vind het soms nog wel moeilijk al twijfel ik nooit aan mijn beslissing. Een abortus is niet leuk, het is een heel verdrietige, traumatische gebeurtenis maar soms toch echt de beste "keuze".

16. 4days

4days Niet meer actief

Ja oke maar DAT is nog wat anders, als je voor zo'n keuze staat. Ik heb het meer over vrouwen die gewoon geen zin hebben in nog een kindje, want ik kan me niet voorstellen dat die hele 50% in zo'n zelfde situatie zat...

Er zijn ook vrouwen die vrijwel zeker zelf sterven als ze geen abortus laten doen...

Debby -> Ja ik zei dat iedereen die (of een andere gelijksoortige) film zou moeten kijken. En niet omdat de feiten kloppen, ik snap ook wel dat dit van een paar gefreakte anti-abortus amerikanen afkomstig is. Maar puur en alleen omdat de meeste vrouwen die abortus doen helemaal niet genoeg stil staan bij de impact ervan. Althans ik zelf ken genoeg jonge meiden die roepen: achja als ik zwanger ben neem ik wel abortus. En in dat geval lijkt het me niet verkeerd als ze eens met zoiets worden geconfronteerd.

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Pas als je zelf in zo'n situatie zit weet je wat je doet.
    Ook de vrouwen die het hardste schreeuwen dat ze het nooit nooit nooit zullen doen kunnen op zo'n moment anders beslissen.
    Ik heb het zien gebeuren.

Oordeel niet te snel.
    En zeg nooit nooit...

18. 4days

4days Niet meer actief

Pff meid trek het je maar niet aan! :( Ik heb dat zelf ook ervaren... Zelfs toen mijn zoontje al twee maanden was (!?!?!?) had iemand nog het lef om te vragen: Heb je nu geen spijt dat je het niet hebt weg gehaald? HALLO zeg, je hebt het hier wel over mijn zoontje!?! :evil:

19. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

Dec 13, 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Ja echt hè.. Hoe halen ze het in hun kop?
    Merk dan ook meteen dat het geen vrienden zijn, want echte vrienden zeggen zoiets niet.

Tja ik ben nu eenmaal jong ja, kan ik ook niks aandoen. Mijn vriend is 11 jaar ouder, en daar klaagt dan weer neimand tegen... Rare wereld. :rolleyes:

20. 4days

4days Niet meer actief

Haha agja gewoon nix van aantrekken, laat ze maar praten... Maarja t wordt nu een beetje off topic, hihi. Dus als iemand nog een mening heeft over abortus... :)

Share This Page