Tot wanneer kan abortus

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Silly me, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    sorry hoor, maar waar zit de morning after pil in dit verhaal? Ik zeg absoluut niet dat dit als anti conceptie gebruikt moet worden, maar is het niet wat beter dan abortus, mits je er op tijd bij bent natuurlijk. Ik heb zelf gelukkig geen ervaring met verkracht worden, maar vraag me wel af of t echt onmogelijk is om ergens in de 72 uur erna even naar de apotheek te gaan.

2. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik bedoel dit trouwens helemaal niet lullig naar mensen die helaas wel in zon situatie hebben gezeten, ik probeer alleen te zeggen dat als je om wat voor reden dan ook onveilig sex gehad hebt, is t dan niet beter om alsnng te voorkomen ipv af te wachten of je zwanger bent?

3. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik bedoel dit trouwens helemaal niet lullig naar mensen die helaas wel in zon situatie hebben gezeten, ik probeer alleen te zeggen dat als je om wat voor reden dan ook onveilig sex gehad hebt, is t dan niet beter om alsnng te voorkomen ipv af te wachten of je zwanger bent?

4. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Nee, vast die hele 50% niet, maar ik denk zelf dat een groot deel van die 50% wel in een zodanige situatie heeft gezeten! Kijk, ik heb nooit een geheim gemaakt van mijn situatie zoals hij toen was, het staat zelfs op mijn kidzsite. Ik had het niet in de hand en ik schaam me er niet voor, hoe ontzettend veel verdriet het me dan ook doet. Maar sinds IK er zo eerlijk over ben geweest, hoor ik van heel veel mensen (vrouwen) in mijn omgeving dat zij ook in een gelijkaardige situatie hebben gezeten! Een vriendin van me zelfs; tussen haar tweede zoon en haar dochter heeft zij ook een kindje weg laten halen, omdat zij ondanks pilgebruik zwanger raakte terwijl ze nog midden in een postpartum depressie zat.. Een andere vriendin had al een zoon, maar raakte ongepland zwanger ondanks de Implanon, zij zat aan zware medicijnen die het kindje voor 94% zeker ernstig hadden aangetast. Die verhalen zitten er ook tussen, bij die 50%. Ja, er zijn meisjes die lichtzinnig met abortus omgaan. Maar ik steek er mijn handen voor in het vuur dat een groot deel van de moeders, die een kindje weg laten halen, er toch echt wel een zeer gegronde reden voor hebben.........

5. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    hoi slagroomtoetje

idd vervelend, dat ze zo op die manier praten.

Maar ik wil jou in iederegeval felciteren met jou zwangerscfhap!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik betwijfel of die meiden die zegggen "dan doe ik wel ff abortus" dat ook echt zouden doen. Een abortus is niet niks. Het is zowel fysiek als emotioneel een hele impact en je vergeet het nooit meer. (tenminste van iedereen waarvan ik weet dat ze abortus hebben gedaan is het een impact geweest op hun leven).

7. ChanJilly

ChanJilly Lid

23 jan 2009
    19
    0
    0
    Rotterdam,Natuurlijk
    Persoonlijk kan ik het helemaal niet
    toen ik zwang was van me dochtertje . had ik het echt veresselijk moeilijk . ik wilde haar weg laten halen uit eindelijk gelukkig niet gedaan

Toen ik was bevallen en ik het ziekenhuis die nacht door moest brengen heb ik heel de nacht liggen huilen . omdat ik daar toen aandacht zoiets moest moet er niet aan denken , bovendien zijn er heeel wat vrouwen die zwanger proberen te worden en het niet lukt .

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik betwijfel of die meiden die zegggen "dan doe ik wel ff abortus" dat ook echt zouden doen. Een abortus is niet niks. Het is zowel fysiek als emotioneel een hele impact en je vergeet het nooit meer. (tenminste van iedereen waarvan ik weet dat ze abortus hebben gedaan is het een impact geweest op hun leven).

9. ChanJilly

ChanJilly Lid

23 jan 2009
    19
    0
    0
    Rotterdam,Natuurlijk
    Persoonlijk kan ik het helemaal niet
    toen ik zwang was van me dochtertje . had ik het echt veresselijk moeilijk . ik wilde haar weg laten halen uit eindelijk gelukkig niet gedaan

Toen ik was bevallen en ik het ziekenhuis die nacht door moest brengen heb ik heel de nacht liggen huilen . omdat ik daar toen aandacht zoiets moest moet er niet aan denken , bovendien zijn er heeel wat vrouwen die zwanger proberen te worden en het niet lukt .

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik vind het echt het stomste argument ooit dat omdat anderen het niet kunnen, ik het maar moet houden.

Als ik iets niet lust eet ik het ook niet ook al hebben veel mensen niet te eten in afrika.

Ik kan heel goed leren, ben ik dan maar verplicht om te gaan studeren omdat anderen niet zo goed kunnen leren.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Dat is vreselijk dat zoiets bij jullie is gebeurd. Maar daarom mag ik mijn mening toch wel hebben...? Ik zeg dat ik nooit een abortus zou kunnen plegen, ik zeg toch niks over jou?

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nee, dat zeg je niet, ik leg jou alleen uit dat ik een jaar geleden ook riep dat ik dat NOOOOOOIT zou doen. Maar jij zou bij wijze van spreken makkelijk en dezelfde situatie als ik terecht kunnen komen, en wat zou jij dan doen? Zeg nooit nooit, dat is al wat ik probeer duidelijk te maken.

Enne, debby, bedankt voor je lieve woorden! Het is fijn om soms een beetje begrip te krijgen.. Is vaak ver te zoeken..

13. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Maar als ik het goed begrijp is dus een zwangerschap etc.. Risico voor jou dat is idd erg vervelend, maar als ik denk ik zou weten dat het risicovol is, dat zou ik mijn eigen laten helpen want die kans is er altijd dat je zwanger word,(helemaal niet om jou aan te vallen hoor moet mij niet verkeerd begrijpen vind het naar voor jou. Maar dat is wat ik zelf zou doen.

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Wij wilden nog een vierde dus 'laten helpen' ofwel steriliseren was niet bepaald aan de orde. Een bekken moet na een zwangerschap bijtrekken en na de problemen die ik ermee heb gehad, zou het het eerste jaar na de bevalling letterlijk een ramp zijn als ik zwanger raakte (die kans van 85/90% op rolstoelgebondenheid), na dat eerste jaar hield ik een aanzienlijk risico over (het huidige risico van zo'n 25% op blijvend letsel) en na twee jaar zou in principe het risico op blijvend letsel geweken zijn en zou het weer veilig zijn om zwanger te raken. Waarom zou ik me dan in vredesnaam laten steriliseren? WIj hebben er in de tussenliggende periode alles aan gedaan (ja, inclusief geheelonthouding, maar hoe lang houdt een mens dat vol binnen een gezond huwelijk?!) om maar niet zwanger te raken en dat is gewoon niet gelukt! Er zijn uitzonderingen op de regel dus zeg NOOIT NOOIT! Sorry, maar jij trekt nu een conclusie over wat ik zou moeten doen, terwijl je niet eens alle feiten kent. Beetje zonde. Of zou jij je wel laten steriliseren terwijl je nog een kinderwens hebt?

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Trouwens, deze vierde is de laatste en hierna gaat mijn man dus meteen onder het mes. 'Laten helpen' is voor ons, triest genoeg, de enige oplossing. Met pijn in het hart. Want je praat er wel zo makkelijk over, maar ook wat dat betreft; ga er zelf maar eens aanstaan en hak maar eens letterlijk zo'n knoop door. Dan piep je wel anders.

16. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ik denk dat jij niet goed gelezn heb!

Ik zei dat wat ik verteld had, ik zou doen als ik in zo's situatie zat, had het niet over jou!

en als ik in een situatie zat als jou (dus ik) en ik had er al 3 dan zou ik daar blij mee zijn.

Dus heb het totaal niet over jou maar over mij wat ik zou doen! ;)

17. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Zo zie je maar weer dat wij mensen soms heel bekrompen denken....inclusief ik hoor!

Ik heb nu al spijt van het berichtje wat ik hier heb neergepend. We zijn vaak geneigd om niet verder te kijken dan onze neus lang is.

In elk geval bedankt dat je jouw persoonlijke verhaal met ons wilde delen. Hoe gruwelijk abortus ook is, ik realiseer me nu wel dat het voor sommigen een noodzaak is om geaborteerd te kunnen worden (zoals in jullie geval) Ik ben daarom nu maar wat blij dat het in ons land gelegaliseerd is, anders krijg je pas echt poppenkast met abortus in de illigaliteit.

Maar toch blijft ik gedeeltelijk bij mijn standpunt dat abortus niet gezien moet worden als anticonceptie. Sommigen gaan er echt mee om alsof het niks is.

Bedankt meid! Ik leer elke dag nog wat bij.

18. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Niet aanvallend bedoeld maar je bent dus met pil,condoom etc toch zwanger geworden? Dat gebeurt toch ook niet vaak?
    Toch in principe alleen als je slordig was met de pil (ziekte/diarree/antibiotica gebruik, maar dat weet elke vrouw toch dat je dan risico loopt?)

19. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik zeg wel nooit, omdat als wij genoeg kinderen hebben, 1 van ons zich laat sterilliseren. Nogmaals, dit is jouw situatie. Maar dat betekent niet dat een ander niet voor zichzelf kan beslissen.
    Bovendien is het voor ons de kans héél erg klein dat ik ooit een abortus zou moeten laten plegen, ten 1e omdat we ervoor zorgen dat als we geen kinderen meer willen het compleet veilig is, en ten 2e reageer ik vaginistisch, dus áls we al een kindje willen moeten we bezig met spuitjes en gemeenschap is dus onmogelijk bij ons.

20. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Gina, ok, ik snap wat je bedoelt, maar jij had je dus ook niet laten steriliseren terwijl je nog een kinderwens had! ;) Ik ook niet, wat maakt dat wij nu staan waar we staan. En het is goed zo. ;)

Bedankt, wat ontzettend lief dat je dit even komt zeggen! Betekent erg veel voor me, meer dan je denkt..

Mamadeluxe, ik ben nu voor de 8e keer zwanger. Slechts drie keren was het gepland. Ik ben een keer zwanger geraakt na het vergeten van 1 pil, dit is helaas misgegaan op bijna 7 weken. De tweede en derde keer had ik een Mirenaspiraal. De vierde keer ben ik zwanger geraakt nadat ik de Mirena ongemerkt had verloren. En nu ben ik zwanger door de pil+condoom+periodieke onthouding heen. Ik vat het niet aanvallend op, maar wat had ik dan nog meer kunnen doen? Voor ons is de enige oplossing schijnbaar OF echt 100% geheelonthouding, OF sterilisatie. En gezien de eerste optie niet echt een reeele optie is, gaat die sterilisatie na de geboorte van ons zoontje dus ook maar gebeuren. Omdat het MOET. Willen heeft er helaas niks meer mee te maken.

Deel Deze Pagina