Tot wanneer kan abortus

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door Silly me, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wij ook, wat is het verschil?

Ontzettend vervelend dat het voor jullie zo'n technisch verhaal is, daar kan IK me dan weer niks bij indenken. Misschien is het maar goed dat ieder huisje zijn eigen kruisje heeft, en dat we niet hoeven te oordelen over een ander. Ik blijf zeggen; zeg nooit nooit.

2. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Daya, wat voor pil slik jij dan, dat die gewoon niet veilig is? En als jullie echt nog geen kind willen omdat het gewoon écht niet kan en je weet dat je supervruchtbaar bent, kan je toch ook gewoon geen penetratie hebben..?

3. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Dit alles geeft maar weer es aan hoe gecompliceerd dit alles ligt. De een wil graag en het lukt niet, bij de ander lijkt het het bijna vanzelf te gaan etc etc.

Denk dat ik nu ook wel de conclusie kan trekken dat je pas echt kunt oordelen als je zelf in de situatie zit...

Maar goed, dit is een forum en hier kan iedereen z'n ideeen, meningen etc. kwijt!

4. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Bizar! (bedoel dat niet negatief hoor, lijkt me heel wreed om dat 3 keer te hebben gedaan, abortus)

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik heb nergens zien staan dat ze dat 3x gedaan heeft.... ze heeft 1x voor die beslissing gestaan staat in dit topic... maar nooit hoeven doen!

Lieve Daya: Respect voor jou hoor! ik laat nu de mirena plaatsen omdat ik en mijn man super vruchtbaar zijn... hopen dat die bij mij (beter) werkt :)

6. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ze is 8 keer zwanger geweest, dit is haar 4de kindje, 1 keer een mk met 7 weken, en de andere 3 dan?

Sorry, dat had ik dan begrepen uit haar verhaal, aangezien het er 8 waren.
    Als ik er naast zit, excuses Daya.

7. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Mamadeluxe, mijn oudste dochter was gepland, dit was mijn eerste zwangerschap. De tweede zwangerschap was die keer met die ene vergeten pil en toen heb ik een MK gehad op bijna 7 weken, hierna zijn wij voor een kindje gegaan met als resultaat Yashyra, zwangerschap nummer drie. Zwangerschap nummer vier was, volledig gepland, Naeyyssa. Na die bevalling heb ik een Mirena genomen, die slecht geplaatst bleek met als resultaat zwangerschap nummer vijf en zes, maar de huisarts en gynaecoloog bleven beweren dat ik spoken zag, dat ik toen niet zwanger ben geweest. Beide zwangerschappen zijn op iets meer dan 6 weken natuurlijk fout gelopen, uiteraard door de aanwezigheid van de spiraal. Bij de zesde zwangerschap/derde miskraam ben ik hoogstwaarschijnlijk de Mirena verloren, en de cyclus daarna was zwangerschap nummer zeven daar. Pas toen ik dat kon bewijzen met vijf positieve zwangerschapstesten, geloofden huisarts en gynaecoloog dat er iets niet goed zat en keken de boel na. De spiraal bleek inderdaad verdwenen. Die zevende zwangerschap, dat is de zwangerschap waar ik voor de keuze abortus heb gestaan, maar wat ik goddank niet door heb hoeven zetten. Hierna hebben wij stad en land afgelopen voor een gezonde anticonceptiemethode, maar geen gynaecoloog durfde ons nog iets aan te raden. Het minste risico hadden wij volgens hen met een condoom, omdat ik op de een of andere manier 'immuun' voor hormonale anticonceptie leek en zo gezegd zo gedaan, maar dan aangevuld met pil en periodieke onthouding. Vijf maanden ging dit goed, maar daarna........ Zie banner. Kortom: op acht zwangerschappen heb ik vier miskramen gehad. Allevier waren het ongeplande zwangerschappen. Mijn drie dochters waren daarnaast gepland, mijn zoon was niet gepland. Is deze beschrijving dan uitgebreid genoeg?
    '
    Cherrylein, ik vind dat A) enorm kort door de bocht en B) zoals je kan zien HEB ik al drie kinderen. Maar ter info: ik slike microgynon 50. En ik weet nu dat jij vaginistisch bent, maar dat is niet iedereen. Voor ons is sex geen sex zonder penetratie en aangezien wij gewoon een gezond huwelijk hebben is sex zonder penetratie voor ons geen sex. Sorry, maar beweren dat je er 'dus niet alles aan hebt gedaan om niet zwanger te worden', terwijl wij alle vormen van anticonceptie al hebben gezien, binnen een gezond huwelijk, dat is echt triest. Geen gynaecoloog of zelfs psycholoog ziet dat als een reeele optie. Het is dus een verwijt dat kant noch wal raakt, en ten slotte gewoon totaal jouw zaak niet. Ik wil mijn verhaal doen, maar je loopt me nu gewoon dingen op te leggen en dat gaat me te ver.

8. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Mensen willen hun mening kwijt, en bij dit soort dingen kun je dat gewoon verwachten, dan moet je ook niet je verhaald hier neer zetten. want vaak kunnen meningen anders over komen dan dat de persoon het bedoelt, en dan kan soms voor de ander negatief overkomen.

9. Saaya

Saaya Niet meer actief

of mensen moet het gewoon goed lezen EN wat verder kijken dan hun neus lang is.. :)

Oveirgens over die bewegingen van Silent Scream: Op 8 weken zijn de bewegingen nog volstrekt onwillekeurig, ze worden niet aangestuurd door de hersenen maar door het deel van hetcentraal zenuwstelsel in de rug wat dat stuk aanstuurt, die bewegeingen zijn bedoeld om de spieren te trainen.

10. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Daar gaat het niet om en ik heb niet voor niets tot pagina 7 gewacht tot ik uberhaupt iets zei. Omwille van de kant die de discussie op dreeg te gaan, heb ik mijn verhaal gedeeld, in de hoop een paar ogen te openen. Zonnestraal heeft daarop een reactie gegeven zoals ik hoopte dat die zou komen en ik ben daar erg blij mee. Zij ziet de feiten en scheert niet iedere situatie meer over één kam. Helaas zijn er inderdaad, zoals jij al zegt, mensen die koste wat het kost willen vasthouden aan hun mening. Ook al is die mening gebaseerd op selectieve feiten en houdt deze geen rekening met het feit dat iedere regel of situatie een uitzondering kent. Of dat er nou eenmaal niet voor íéder probleem een reeele oplossing is. Deze mensen staan niet open voor datgene waarvoor een discussie bedoeld is. Een discussie dient een duidelijk doel: het uiteenzetten van diverse, non-selectieve feiten en voorbeelden, om daarop gebaseerd een gefundeerde mening te vormen. De mening van Cherrylein, en van jou, is gebaseerd op selectieve en incomplete feiten en jullie staan niet open voor nieuwe informatie die eventueel jullie mening zou kunnen veranderen. Ik heb er geen spijt van dat ik mijn verhaal hier vertel. Het is onderdeel van de discussie. Maar er is een verschil tussen het verhaal lezen en gebruiken waarvoor het bedoeld is (als eye-opener dus) of als middel waarvoor je een persoon ter plekke mag veroordelen. Ik vind de veroordelende en concluderende factor in de berichten van zowel jou als Cherrylein erg respectloos en daarbij draagt het niet bij aan de discussie. Mijn persoonlijke gevoelens bij mijn eigen situatie staan in principe ook los van de discussie, maar ik heb ze wel summier proberen uit te leggen. Om aan te geven dat het ook voor mij niet niks is. Sterker nog: het is het grootste trauma van mijn leven. En toch wordt daar overheen gewalst met conclusies en oordelen. Dat vind ik jammer. Dat had anders gekund.

11. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    maar ik wil je echt duidelijk maken dat ik jou echt niet aanval of iets dergelijks, ik vind het rot dat jij het zo hebt moeten mee maken .

12. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ok, dank je wel! Het kwam anders over, bedankt voor de toelichting. :-D

Helaas slaat mijn voorgaande reactie wel nog steeds op Cherrylein. Maar ja. Kan ik niet wakker van liggen.

13. randi

randi Niet meer actief

@daya is het je vriend/man die zich laat steriliseren na dit kindje? want als jij het bent die het gaat ondergaan wil ik je nog meegeven dat je dan nog steeds niet 100% veilig bent maar voor maar 98%. ik weet dit omdat ik ook al 2x zwanger ben geraakt door de pil en na de twin ook voor sterilisatie wou gaan en ze zei me dat in mijn geval het beter is dat mijn man het doet want ben veels te vruchtbaar volgens haar ;)

voor de rest begrijp ik jou perfect waarom je het hebt gedaan, een vriendin van mij moest het zelfs op 5 maand laten doen nadat ze 4jaar geprobeerd hadden zwanger te geraken omdat het kind niet levensvatbaar zou zijn en haar ook aan het vergiftigen was. dus je kan inderdaad nooit , nooit zeggen en geloof me het is 2 jaar geleden voor haar en ze ziet er nog steeds verschrikkelijk van af en proberen voor een nieuw kindje wat hun maar niet gegund is :(

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Nee, mijn man laat zich steriliseren. Hahahaha na deze zwangerschap ben ik 41 MAANDEN zwanger geweest en dan is het zijn beurt hoor! :p Ik wist niet dat vrouwelijke sterilisatie trouwens maar voor 98% veilig is? Phew, zou je net zien dat bij ons............. Maar dat is niet van toepassing gelukkig.

Wat vreselijk van je vriendin, ik heb het inderdaad vaker gehoord. Kan het zijn dat zij een vlindersite heeft voor haar kindje? Ik las laatst namelijk een bijna identiek verhaal.. Vreselijk, ik hoop echt dat het haar en haar partner toch nog eens gegund is om een gezond kindje te krijgen!

15. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Oh en btw, wij hebben die abortus dus goddank niet door hoeven zetten, omdat moeder natuur ingreep! ;) Maar als dat niet was gebeurd, ........ Nou ja je volgt me denk ik wel.

16. randi

randi Niet meer actief

ja volg je helemaal in tegenstelling van sommige andere ;)

nee ze heeft geen vlindersite, vind het nu zelfs nog steeds moeilijk om erover te praten, nuja wel begrijpelijk als je zolang probeert en dit meemaakt. daarom vind ik ook altijd dat je voorzichtig moet zijn met wat je soms zwart/wit neerzet want zonder je bedoeling kan je op zo'n manier verschrikkelijk veel mensen kwetsen ook. en niks is zwart/wit in het leven maar genuanceerd en gelukkig maar :D

17. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Pfffff, persoonlijk vind ik dit topic wel erg ver af gaan staan van de eerste post... Van die dame horen we niks meer en het lijkt hier nu net of de een de ander moet overtuigen van haar eigen beslissingen...

En volgens mij kun je via een forum lastig een echte discussie aangaan en blijft het meer een manier van je mening ventileren. Maar goed, dat is mijn optiek!

18. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Dan nog mag er wel meer respect voor Daya zijn vind ik, zij legt hier eerlijk en persoonlijk haar verhaal neer... en om dan met haar sex leven te gaan bemoeien? of te bemoeien met haar anticoneptie?

19. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Dat is meer en mening wat iemand heeft, maar die negatief overkomt, zoals ik al tegen daya vertelde, zo was dat ook met mijn berichtjes , was niet mijn bedoeling om het negatief over te laten komen, maar dat kwam er wel zo uit helaas, maar dat had ik daya al verteld dat dat niet zo mijn bedoeling was, dat het echt mijn mening was, en niet om haar aan te vallen vind het nalmelijk erg rot voor haar dat zij het zo heeft moeten mee maken.

20. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Verwijten? Ik maak jou nergens verwijten hoor? Kort door de bocht? Wat is precies kort door de bocht? Dingen op te leggen, wat voor dingen leg ik je op dan? Rare reactie dit..volgens mij haal je reacties van anderen erbij terwijl ik bepaalde dingen niet eens heb gezegd?
    Sex zonder penetratie geen sex. Kijk, dát vind ik kort door de bocht. Dus als jouw man alles doet met een andere vrouw , alleen geen penetratie, is hij in principe niet vreemd gegaan want hij heeft geen sex gehad? :D

Verder heb ik ook nergens beweerd dat jij er niet alles aan gedaan hebt om niet zwanger te raken? Waar heb jij mij dat precies zien zeggen dan?
    Tja, en als jij zeker wilt weten dat je niet zwanger kan raken totdat bepaalde klachten voorbij zijn, lijkt mij dit de enige oplossing. Maar he, dat moet je toch lekker zelf weten. Ik zeg toch nergens dat jij ergens toe verplicht bent? Maar sta dan niet raar te kijken als je wel weer zwanger raakt denk ik dan..

Damn, even lezen is niet mis hoor ;)

Deel Deze Pagina