Kerstdiner op werk 20-12-19, is dat fysiek haalbaar? Ben 27-12-19 uitgerekend. Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Ligt er echt aan hoe het met je gaat dan. Ik heb bij mijn oudste aan het kerstdiner (met familie) gezeten toen ik overtijd liep.
Wat de andere dames al zeggen, dat is echt per vrouw verschillend. Ik kon fysiek beide keren alles nog op het einde. Maar er zijn zat vrouwen die al vroeg de ziektewet in gaan door bijv bekken problemen.
Dat kun je nu echt nog niet zeggen, dat duurt nog te lang. Ik zou dat onder voorbehoud op ja zetten en dan tzt wel zien . Ik beviel met mn eerste 6 dagen " te vroeg" En met mn tweede 13 dagen "te vroeg" ik had dus niet meer kunnen komen. Maar ik wist dat ook van te voren niet wanneer ik ging bevallen
Ik was 19/10 uitgerekend. Op 29/9 bevallen. Dus m.i kun je prima mee. Mits je nog niet bevallen bent, of het 200km van je huis is, en je je nog goed voelt. En als je er zin in hebt
Ik ben morgen uitgerekend, maar voel me verder op zich nog prima, dus mocht je verder geen lichamelijke klachten hebben, dan kan je daar nog makkelijk bij aanwezig zijn Al is ieders situatie anders natuurlijk..
De vraag is ook, heb je daar dan nog zin in? Ik had daar echt geen behoefte aan gehad. 4 tot 6 weken van te voren sluit je je werk af en dan kom je weer tussen de werkverbanden te zitten.
Bij mij op zwemmen zijn er dames die haast letterlijk tot aan de bevalling doorgaan en weinig klachten hebben. Was er nu weer 1 bij die 39 weken is en gister uit eten is geweest. Terwijl ik bij nr 1 al weken lang vooral bedlegerig was en met 39 weken werd ingeleid. Niets over te zeggen dus
Toen was ik al bevallen en eerder moeten stoppen met werken ivm hoge bloeddruk en vocht vasthouden. Had er buiteb dat ook totaal geen zin meer in, sociale contacten enz. Maar dat verschilt dus per persoon!
Moet je dan bekijken. Ik heb ook nog een werkfeestje paar dagen voor de uitgerekende datum. Als ik niet bevallen ben en voel me goed (tis morgen al). Ga ik gewoon . Vind het ook geen probleem een feestje van werk haha. Wel leuk.om collega's nog even te zien!
Dat valt nu nog niet te zeggen. Ik stond met precies 40 weken langs de zijlijn een vriendin aan te moedigen tijdens haar wedstrijd. Ik voelde me prima en had echt niet het gevoel dat de baby elk moment zou komen. Maar net zo goed lag ik KO op de bank, of had ik mijn baby al
Fysiek ging het mij gelukt hebben bij beide zwangerschappen. Alleen bij de tweede was ik net bevallen enkele dagen voor de 39 weken, dus dat ging niet lukken
Bij m'n eerste zat ik met dat termijn nog op de bruiloft van een vriendin. Bij de tweede had ik dat veel eerder al fysiek niet meer gekund en was ik met dat termijn al bevallen. Valt dus echt helemaal niets over te zeggen
Ik zou er wel rekening mee houden dat het niet te ver bij je huis vandaan is en maybe zorgen dat je vervoer hebt mocht je ineens gaan bevallen tijdens het etentje
Verschilde bij mij per zwangerschap. Meedoen kon altijd, tot de laatste dag. Zelf voorbereiden had ik bij de oudste vanaf 37 weken totaal geen behoefte meer aan, bij de tweede wel, bij de derde voelde ik me vanaf 36 weken ofzo echt ellendig, niet perse lichamelijk, wel geestelijk, en dit keer zal het lichamelijk niet meer gaan. Maar als een ander het organiseert, desnoods in mijn huis maar ik hoef niks te doen, dan tot de bevalling begint, gezellig juist
Dat kun je niet voorspellen Bij mijn dochter was ik de avond voor de bevalling nog op een kerstborrel, dat ging prima. Maar je weet niet hoe je jezelf op het eind voelt.
Als je wil gaan, zou ik gewoon aangeven dat je onder voorbehoud meegaat. Er valt echt helemaal niks over te zeggen. Ik zou een familiefeestje hebben 1 dag na mijn uitgerekende datum. Met verzoek aan te geven of we wel of niet aanwezig zouden zijn. Ik heb toen het betreffende familielid gebeld en aangegeven dat we er onder voorbehoud zouden zijn. De reden waarom snapten ze wel. Uiteindelijk heb ik het niet gehaald. Maar als ik er wel toe in staat was, had ik tenminste kunnen gaan zonder dat van te voren al moeten te beslissen.