Wij hebben 2 honden en een kat, en ongeacht hoe goed je schoonmaakt, dieren ruik je nu eenmaal. Nu met ons 4 weken oude zoontje zitten de ramen ook wat meer dicht vanweg tocht en kou (normaal hebben wij overal kleine raampjes en roosters openstaan, dag en nacht, zomer en winter). En ook vanwege ons zoontje durf ik nog niet zo goed geurdingen te gebruiken. Eerder brandde ik dagelijks wierook en olie.. Heerlijk! Lekker frisse geur.. Maar, is dat slecht? Kan dat kwaad voor de kleine? En zo ja, vanaf wanneer kun je dat dan wel weer gebruiken?
Waarom niet meer luchten? Dat lijkt me veel gezonder voor je kindje. Hier staat ook altijd een raampje open, heb zo'n vocht meter aan de muur hangen zodat ik weet dat dat gezond is. Geuren maskeren is nooit goed denk ik en etherische oliën kunnen ook irriteren. Zag net nog reclame van ambi PUR, wisselende geuren van vroeger. Kaneel bijvoorbeeld voor appeltaart. Echt zo'n emo reclame. Staat er op het eind: synthetische parfum. Gevaarlijk. Lees gebruiksaanwijzing. Haha weg nostalgische sfeer. Ik zou dus gewoon luchten en verwarming iets hoger desnoods. En niet in de eventuele tochtstroom laten liggen.
Je kunt ook wat ramen aan 1 kant vh huis open zetten, (tussen)deuren dicht doen. Dan tocht het niet maar heb je weg verse lucht. Is inderdaad gezonder, zeker met huisdieren
Ik lucht ook wel hoor ventilatie is natuurlijk erg belangrijk en gezond idd. Maar goed, de ramen staan niet zo vaak meer open als eerder, dat gaat gewoon even niet nu. En het gaat niet om maskeren van geuren want het is schoon en er word geventileerd. Ik hou gewoon van een lekker geurtje in huis, met name van wierook of olie. Die chemische luchtverfrissers zoals ambipur heb ik sws zelf weinig mee. Maar een wierookje.. Heerlijk!
Wierook is inderdaad niet goed voor de gezondheid helaas. Voor jezelf niet, dus ook voor je baby niet.
Olie kan wel, als je geen walmen olie hebt zeg maar. Wierrook lijkt me niet gezond voor je kindje. Anders lees je even welke olieen wel en niet geschikt zijn voor kinderen? Maar die geuren zijn toch maar heel mild en niet heel overheersend? Gewoon lekker.
Heb je weleens aan een lampe berger gedacht? Deze kan hele lekkere geur geven en is minder schadelijk als bijv wierook of andere olieen. Ook lekker, pannetje water met wat kruiden, bijv rozemarijn of kaneel op t vuur. En idd toch luchten,maar dat doe je al.
Lampe berger ken ik niet..? Oh! Pannetje water met kruiden is een goed idee! Ach en anders ga ik wel een cake of taart bakken gaat het hele huis ook lekker ruiken hihi
Alvast sorry voor de vage uitleg maar ik weet niet hoe t ding heet. Je hebt zo'n plastic bollen waar je water in moet doen en die roteert dan het water. In het water kun je wat druppeltjes geur olie doen en dan ruik je dat door de kamer en de vieze geurtjes neemt die op. Elke avond t water verwisselen.