Tot wanneer kraambezoek?

Discussion in 'Kraamtijd' started by Nonja, Oct 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nonja

Nonja Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    1,695
    20
    38
    Zuid Holland
    Hai meiden
    Even een vraagje.. hoe lang hebben jullie kraambezoek over de vloer gehad? En tot wanneer hebben jullie beschuitjes staan smeren? Onze kleine man is bijna 5 weken en we hebben nog bijna dagelijks kraambezoek! Ik weet dat ik dat zelf doe hoor door alles maar goed te vinden, maarja ze moeten toch een keer langskomen en dan maar beter zo snel mogelijk ;)!
    Soms word ik er een beetje moe van, bergijp me niet verkeerd hoor, als het bezoek er eenmaal is dan is het hartsikke gezellig en ik ben ook trots om de kleine jongen te showen maar vooraf zit er zo tegen aan te hikken.
    Voor een eventueel volgend kindje zit ik serieus na te denken over een kraamfeest, dan hebben we alles in 1 keer gehad!

2. fafje

fafje Niet meer actief

pff bij mij moeten nog steeds mensen komen...heb overigens nooti aan beschuit gedaan hoor...ze komen krigjen drinek en wat lekkers en dan gaan ze weer...

sowieso had ik pas na een week de kaartjes op de bus gedaan...maar doordat mn zoontje heel erge reflux had en klachten had ...heb ik het bezoek uitgesteld...met als gevolg dat ze nu allemaal komen hihih...

als je het te druk vind...plan je gewoon max 1 of 1 in de week...dat doe ik altijd

3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons zijn er ook nog steeds mensen die langs moeten komen! We hebben nog steeds ieder weekend wel een afspraak staan. Maar ik vind het wel gezellig, we hebben nu wat meer een ritme en wat meer ervaring met ons kindje en we vinden het nu ook niet erg meer als mensen wat langer blijven dan 1 uurtje.
    Ik heb wel na 6 weken de buitenversiering weggehaald, maar we hebben binnen nog steeds een paar hardnekkige ballonnen hangen die maar niet leeglopen:D

4. fafje

fafje Niet meer actief

hihi hier hangt trowuens ook nog een slinger...vind het zo leuk staan :D...en de kaarten zijn ook nog niet weggehaald :p

5. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij hebben een kraamborrel gedaan, waardoor we weinig mensen thuis kregen. Tot een week of 6 denk ik dat er mensen kwamen, daarna hadden we lekker tijd voor onszelf.

Ook nu willen we de visite beperken tot enkele dagen. Anders blijft er voor je gezin geen tijd meer over.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik denk dat we het 2 weken druk zullen hebben en het daarna afzakt tot 1 bezoek max per week. Met 6 weken hebben we een kraamfeest. Eigenlijk hetzelfde als de vorige keer :) Meer zou ik ook absoluut niet willen. Sterker nog, mijn zoontje is vrijdag geboren en we hebben vandaag helemaal geen bezoek gepland :) Heerlijk!

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

Jan 14, 2008
    3,291
    1
    36
    als je voor nu een snelle oplossing wil dan zou je kunnen overwegen om in de komende 2 weekeinden wat bezoek tegelijk te plannen. Of bijvoorbeeld collega's samen langs te laten komen?

8. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    heb nog steeds mensen op kraambezoek;)

maar ben na een aantal weken wel gestopt met beschuitjes... op een gegeven moment waren ze op en waren wij er ook wel klaar mee om die dingen te smeren en eten!

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,785
    18,949
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben tussen 2 en 6 weken de grootste drukte gehad. Afgelopen twee weken hebben we nog 1 keer per week kraamvisite gehad. Er staat nu niks meer in de planning. Als er nu nog mensen komen hebben ze pech: de beschuiten zijn op. ;) Met andere woorden: vanaf nu noem ik het gewoon visite!

Wij hebben geen echt kraamfeest gehad. maar wel twee keer een kraamborrel voor collega's (één voor zijn collega's en één voor de mijne). Dat was namelijk bij ons te grootste club. Mijn ooms en tantes en neven en nichten wonen allemaal erg ver weg, dus die komen niet 'even' op en neer voor een kraamvisite.

10. Trees

Trees Niet meer actief

Vanmiddag nog beschuitjes staan smeren :D.

Bij ons loopt het ook nog steeds, maar dat is onze eigen keuze geweest. De eerste weken heb ik bijna al het bezoek geweerd, omdat ik er geen zin had en een dochter had die alleen maar huilde. De weken daarna heb ik het gehouden op max. drie kraamvisites per week en dat loopt nu nog steeds door. Ik vind het eigenlijk wel gezellig en word er zo ook niet zat van. Als ik elke dag bezoek zou hebben, zou ik er echt kriegel van worden.

11. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Bij ons ging het in 2 vlagen. De eerste 2/3 weken kwamen de mensen die het dichtst bij ons staan. Daarna was het een tijd rustig en na 2/3 maanden kwamen ineens de mensen die iets minder dichtbij staan. Zij wilden ons even rust geven voor ze langs kwamen, dus hadden een paar maandjes gewacht. Maar jammer genoeg had iedereen ongeveer even lang gewacht, dus hadden we het ineens weer druk met kraambezoek.
    Deze mensen kregen overigens geen beschuitje meer. Ik gaf ze plakjes cake met een dot slagroom en wat muisjes erop.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vorige week nog kraamvisite gehad en ik verwacht over 2 weken nog iemand.. Dan is mijn dochter ruim 6 maanden!
    De meeste mensen kwamen binnen mijn verlof periode (10 weken na geboorte)

13. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Wij krijgen deze week nog kraambezoek, maar no way dat ik nu nog beschuitjes ga smeren, heb ze ook niet meer in huis.

Share This Page