Gewoon niet te geloven, 4e miskraam!

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dombo, 19 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Bah, bah en nog eens bah. Gewoon niet te geloven.
    Vorige week zaterdag was ik nog in de 7e hemel, positief getest na 3x miskraam, gisteren compleet verdoofd toen zich de volgende miskraam aandiende.
    Toch maar eens een afspraak maken bij de gynaecoloog voor een controle.
    Wat ik erg raar/toevallig vind, is dat de laatste 3 op hetzelfde tijdstip in de zwangerschap kwamen. Misschien dat ze daar in het ziekenhuis wat over kunnen vertellen. Ik hoop het maar.
    Het is allemaal wel leuk en aardig dat het redelijk lijkt te lukken om zwanger te raken, alleen het zwanger blijven gaat me kennelijk nog niet zo goed af.
    Hopelijk lukt het de volgende ronde wel.
     
  2. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ach wat een klotesituatie voor je, maar heel herkenbaar helaas.
    Ik heb ook 4 miskramen achter elkaar gehad en ineens gezond zwanger nu van een zoon.
    Dus het kan wel.

    Mag ik vragen hoe dicht op elkaar de zwangerschappen waren en in welke week ze eindigden en..of je gecurriteerd bent geweest bij je eerste zwangerchap cq miskraam?
     
  3. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    ik heb er 1 gehad en hoop echt nooit meer mee te maken ik voelde me echt ellendig en denk ook niet dat ik het nog aan zou kunnen..
    knap hoor dat je er weer boven op weet te krabbelen.
    maar leuk is het zeker niet het blijft iets ellendigs om mee te maken
     
  4. daantje86

    daantje86 Fanatiek lid

    20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    jeetje niet leuk nee 4 stuks. sterkte meid
     
  5. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    heel veel sterkte.
     
  6. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Veel sterkte en volgende keer zeker beter! Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis helpen!
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heel veel sterkte!
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik weet op dot moment precies wat je doormaakt.
    Volgens mij ben ik nu mijn 3e miskraam aan het krijgen. Gelukkig heb ik tussendoor nog wel goede zwangerschappen gehad.
    Sterkte
     
  9. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    Poeh, je krijgt wel veel voor je kiezen... Veel sterkte!
     
  10. Josefina

    Josefina Lid

    8 okt 2006
    48
    0
    6
    telefoniste
    Groningen
    Meid, wat vreselijk voor je......
    Jammer genoeg kan ik erover meepraten, ik heb er ook 4 gehad. Twee in de 6e week en twee in de 8e week. Ik ben onder controle bij een gyn. Ik heb me laten testen op een stollingsziekte. Daar is niets uitgekomen, gelukkig. Daarnaast wacht ik nu op de uitslag van een chromosoomonderzoek. Probeer de moed erin te houden, praat er veel over. Dat heeft bij mij wel geholpen en nog steeds....

    Josefina
     
  11. Princess

    Princess Actief lid

    Wat erg zeg! Echt triest!
    Hopelijk kan de gyn je toch het één en ander vertellen?

    Sterkte meid xxx
     
  12. Abigail

    Abigail Bekend lid

    6 nov 2006
    644
    0
    0
    Noord-Holland
    Ohhh bah wat giga balen voor je. 3 is al niet leuk maar dan ook weer 4.
    Ik zit inmiddels aan nummer 3, alhoewel ik vermoed dat ik vorig maand ook een MK heb gehad alleen een hele vroeg. (was een week overtijd, ben ik normaal nooit, en onig was vrij heftig ) Dus ja wie zal t zeggen. Ook ik wordt redelijk snel zwanger, maar ja dat vasthouden. Ik hoop toch dat je de moed er in kan houden meis. T moet een keer lukken hoor.

    In ieder geval een dikke knuf.
     
  13. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Jee heftig zeg! Je hebt ze ook vrij dicht achter elkaar zie ik.
    Bij mij zat er steeds een jaar tussen, heb er 3 gehad.

    Veel sterkte en idd wellicht dat een gyn je iets kan vertellen over hoe en waarom na onderzoek.
     
  14. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Veel sterkte gewenst.

    Liefs Hummel.
     
  15. franka

    franka Bekend lid

    12 nov 2006
    751
    0
    0
    Heel veel sterkte meid.
     
  16. Zwemmertje

    3 mei 2007
    39
    0
    0
    Wat rot voor je, een vierde miskraam! Ik hoop dat je snel weer zwanger raakt, maar dat je deze dan ook mag voldragen.
    Ik zelf heb 3 miskramen in 11 maanden tijd gehad! Elke keer een curettage gehad, ik ben nu 19 juli 2007 voor het laatst ongesteld geweest en op dag 21 van mijn huidige cyclus had ik wat bruine afscheiding, dit bleef tot zo dag 26, dus ik dacht ik ga ongesteld worden, toen ging het weer weg en vandaag dag 33 heb ik weer wat afscheiding gehad. Zou ik zwanger kunnen zijn? Ik wil nog geen test doen want mocht ik zwanger zijn ben ik bang voor weer een miskraam. Dus ik wacht nog even met testen. Oja bij ons weten ze hoe het komt, mijn vriend heeft een translocatie van chromosomen, waardoor we verhoogde kans op miskramen hebben en kans op zwaar gehandicapt kind.

    Groetjes van Zwemmertje
     
  17. Veraatje

    Veraatje VIP lid

    22 dec 2006
    12.414
    0
    0
  18. Iejoor2510

    27 aug 2007
    77
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje meid wat een ellende, maar petje af voor je possitifiteit, hoop dat ze er achter kunnen komen waar de schoen wringt...

    knuffel
     
  19. Niet meer actief

    sterkte meid
    tis niet niks 4x zeg...
     
  20. Dombo

    Dombo VIP lid

    12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Iedereen dank je wel voor jullie reacties.

    Ik heb in geen van de gevallen een curretage gehad.
    Bij de eerste miskraam kwamen we er met een echo bij 8 weken achter, dat het niet goed zat. Bij 9 weken begon de miskraam. Alles was vanzelf weggevloeid. Wat ik achteraf gezien van deze zwangerschap heel frappant vond was, dat ik zo rond een week of 6 heel sterk het gevoel heb gehad, dat het niet goed zat met het kindje. Maar omdat ik me gedurende de zwangerschap van mijn dochtertje die gezond en wel ter wereld is gekomen me ook steeds zorgen heb gemaakt, heb ik deze gedachten diep weggedrukt en ervan gemaakt, goh, maak je niet druk, met Alyssa is ook alles goedgekomen. Dus dat gebeurt nu ook.

    De volgende 3 waren allen vroege miskramen en ze eindigden allen op dezelfde dag, nl. bij 4 weken en 6 dagen.
    Sommige mensen vinden dan dat je blij moet zijn, dat het niet verder in de zwangerschap gebeurt, en ergens diep van binnen vind ik dat zelf ook wel, maar iedere zwangerschap was zeer gewenst en maakt het verdriet er niet minder om.

    We hebben een gezonde dochter van inmiddels 18 maanden. En ik zou het zo geweldig leuk vinden waneer ze er een broertje of zusje bij zou krijgen en ik hoop nog steeds dat dat gaat lukken.
    Ik ben welliswaar niet meer een van de jongsten, (38 jaar) en dat zal ook mee kunnen spelen bij de miskramen, maar van mijn dochtertje was ik binnen 2 maanden na 20 jaar (!) pilgebruik zwanger, ik was toen 36.
    Niet dat ik verwachtte dat het deze keer ook weer zo snel zou gaan, maar ik verwachtte ook niet, dat het op deze manier zou gaan.

    Vanochtend ben ik bij de verloskundige in het ziekenhuis geweest. Ook nu is alles weer 'schoon' van binnen, op wat verdikt slijmvlies na. En wat haar betreft kunnen we zo weer voor de volgende ronde.
    Volgende maand heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Niet dat ik verwacht dat zij de oplossing voor alles zal hebben, maar het is in ieder geval een prettig idee om met haar wat dingen te kunnen bespreken.

    Nou, dat was een heel verhaal, maar wel prettig om even m'n hart te luchten. Gelukkig kan ik er met mijn man goed over praten. En ik vind het ook erg prettig, dat hij mij verder de keus laat om al dan niet verder te gaan voor de volgende ronde.
    Maar hoe verdrietig ik ook ben vanwege het gebeurde, ik ben er nog niet aan toe om te zeggen dat we er maar mee moeten stoppen. En zolang ons dochtertje er niet onder te lijden heeft, wil ik het nog blijven proberen. Want eens moet het toch lukken lijkt me. Laten we maar gewoon gaan voor vijfmaal is scheepsrecht.
     

Deel Deze Pagina