We hebben eigenlijk nooit echt veel probelemen gehad met Sophie en slapen...maar sinds een paar dagen wel,huilen lees eigenlijk krijsen...als je haar op bed legt...of ze wordt half in de avond wakker...dan denk je eerst misschien is het wel het speentje...of af en toe poept ze,dus misschien is het haar luier die vol zit....en ze was ook al een paar dagen niet lekker ( ook prikje gehad ) dus misschien is het wel koorts...dan zijn we dus al 3 x naar haar toegegaan eigenlijk voor niks,en zij vind het natuurlijk wel allemaal best,lekker aandacht van mama en papa...en dan baal ik er van dat ik haar niet door heb...en vervolgens is het krijsen natuurlijk en ik vind het zoooo moeilijk om haar telaten krijsen....dat ik zo snel naar haar toe gaat..ik kan huilen zo moelijk negeren,terwijl mijn man de babyfoon uit kan zetten en een flim gaat kijken,en ik zit met gespitste oren ( hij heeft zo iets die huilt zich wel in slaap ) en ik heb zoiets van heeft ze niet dit of dat... ( beetje overbezorgde moeder...pff soms best vermoeiend voor mezelf maar ook voor me man ) Heeft iemand dit ook?
Jarissa heeft ook van die periodes gehad. Ik laat haar niet huilen. Ga ook niet bij ieder kikje naar haar toe maar laten huilen werkt voor ons niet. En bijna altijd is er wel wat. Gelukkig zijn het fases. Jarissa slaapt nu weer heerlijk door.
Mijn dochter wordt ook nog iedere nacht wakker. Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb een hartslag ding gekocht, waar ze rustig van slapen. Dat helpt hier ook niet! Bij mij op de slaapkamer gelegt in haar eigen bedje, dat hielp ook niet. Ik heb nog zoveel dingen gedaan. Maar niks helpt. Enigste wat hier helpt is laten huilen. Mijn dochtertje lag later op bed vanavond, want als het weekend is mag ze wat langer opblijven. Half 9 op bed. Half 10 weer wakker. Ik ben naar mijn dochtertje toe gelopen, ik heb gekeken of ze niet had gepoept, dat had ze niet gedaan. Vervolgens een kusje gegeven weltrusten gezegt en weg gelopen. Het was even stil. Toen begon het huilen, ik heb mijn dochtertje nog geen 10min laten huilen, want ze viel direct weer in slaap. Het helpt niet altijd, maar ik moet eerlijk zeggen, het helpt hier vaak! Ik kon ook niet tegen het huilen. Ik huilde zelfs mee de eerste paar dagen toen ik dit ging doen. Maar ik sloopte mij zelf er mee. En nu ben ik er heel rustig onder. En weet ik precies wanneer ik nou echt moet gaan kijken. En misschien is het nu maar voor eventjes en slaapt jou kindje weer rustig door over een paar dagen. Groetjes
het zou kunnen dat ze minder wil slapen? ik zit net in de een-of-toch-maar-twee slaapjes overdag periode, en daar is hij s'avonds ook nog niet helemaal uit maar het gaat weer over.
Zo zie je maar weer dat de definitie van laten huilen ook anders is. Ik vind nog geen 10 minuten niet laten huilen. Ik ga echt niet bij iedere kik naar haar toe. En soms is ze tot een kwartier best onrustig. Dan laat ik haar lekker liggen. Alleen als ze echt heftig huilt, ga ik wel meteen. En langer dan een kwartier onrustig ook. Maar het laten huilen als het echt heftig is omdat ze zichzelf wel in slaap huilt, dat zie ik persoonlijk echt niet zitten en gaat in mijn huis ook zeker niet gebeuren.
heeft ze misschien last van een tandje of kiesje, lars had de laatste paar dagen ook van die vreselijke huilbuien (midden in de nacht :s), na 3 dagen hield het ook weer op, toen was het tandje door. aangezien hij dit eigenlijk alleen doet als er een tand dwars zit, heb ik hem daar ook meteen druppels voor gegeven (eerst koorts, luier en dorst uitgesloten) en was het meestal met een kwartiertje weer goed, als de druppels gingen werken. vind het ook altijd heel frustrerend, ik kan m ook slecht laten huilen.
Je hoeft het niet te doen, je moet doen natuurlijk waar jij je het beste bij voelt. Ik voel me ook niet op en top als mijn meisje huilt. Maar na drie dagen volgehouden, heb ik goed resultaat. En duurt het nou nog geen 10 minuten voor ze weer in slaap valt. En je heb gelijk als je het niet vertrouwt ga je kijken, dat doe ik ook.
Pendrag, daar heb je gelijk in. Dat werkte hier ook niet. Hoe heftiger ze gaan huilen om zich in slaap te huilen werkt echter niet. Wordt alsmaar erger. Ik kom iedere keer weer kijken, en geef dan een kusje en zeg weltrusten en ga weer weg. En als het heftig huilen blijft, haal ik mijn dochtertje echt uit bed. Want dan heeft het geen zin. En het werkt dan voor jullie beide niet.