Wij willen na de wieg wellicht een co-sleeper. Daarvoor moet het bedje naast mijn bed op de hoogste stand. Maar hoe lang is dat dan nog bruikbaar? Tot je kindje kan zitten? Zich kan optrekken? Kan staan? En wanneer is dat dan? Met hoeveel maanden ongeveer? Zelfde geldt natuurlijk voor het ledikantje als het niet naast mijn bed zou staan...
Dat verschilt per kind. Bedje doen de meesten omlaag als de kleine zich gaat optrekken of pogingen doet tot. Beter te vroeg omlaag, dan dat de kleine eroverheen kukelt. Beide kids gingen hier staan met een maand of 7, redelijk vroeg. Met 9 maanden staan de meeste kids wel in het bedje.
En dat optrekken, wanneer is dat dan ongeveer? Ik snap dat t per kind verschilt maar voor t idee een beetje...
wij hebben ook 3 standen en toen ons zoontje ging draaien (4 maanden) is hij naar de middelste stand gegaan en toen hij ging staan (6 maanden) naar de laagste stand.
Wij hebben het ledikantje net naar beneden gedaan. Hier heeft hij twee standen, 1 is naar beneden en 2 is halverwege. Ons dochtertje is bijna een jaar, maar niet zo vlot. Ze trekt zich nog niet op, maar ging nu wel ineens zitten... en dat vinden we toch iets te link. Dan zou ze zich ineens kunnen optrekken. Dan zagen we bij onze zoon, toen hij eenmaal zelf ging zitten trok hij zich binnen de kortste keren ergens aan op. Onze dochter heeft wel altijd een dikke slaapzak aan, "the bag" van Puckababy. Hierdoor kon ze zich wat moeilijker bewegen, voor haar erg fijn. Anders draaide ze op haar buik wat ze niet fijn vond(en wij ook niet) en hield ze zichzelf wakker door te maaien met haar armen.
Dat is volledig afhankelijk van de ontwikkeling van je kindje. Mijn dochtertje sliep tot en met 10 maanden nog gewoon in een wieg naast mijn bed. Op de hoge stand. Daarna is ze in een co sleeper gegaan naast mijn bed. Daar ligt ze nu nog.
Mijn zoontje begon rond de 8 maanden zich opeens op te trekken in de box. In zijn bedje slaapt hij en zodra hij wakker wordt blijft hij liggen kletsen met zijn knuffels en haal ik hem uit bed. Voor de zekerheid gaan we zijn bedje nu wel een level lager zetten.
Toen onze man ging optrekken met 5 maand vond ik het te link worden het is net zn acrobaat toen ook al dus vlot naar beneden zowel bed als box.