Nee, de afwijking was een complete verrassing. Ze kwamen er ook pas na 6 uur achter. Al die tijd naar adem lopen snakken (pasgeboren baby's ademen buiten het huilen eigenlijk 100% door de neus). Drie weken aan de beademing op de IC. Veel stress gehad, want deze aandoening komt vaak voor als onderdeel van een syndroom (het CHARGE-syndroom). Maar uit alle onderzoeken blijkt dat het erg onwaarschijnlijk is dat ze dat heeft (gelukkig). Choane Atresie is erg zeldzaam. Slecht 1 op de 10.000 baby's en dan vaak ook maar enkelzijdig (Anne-Lynn had dubbelzijdig)
Mijn meisje van nu 2,5 maand oud zit in maat 3, ze is 6,5 kilo bij 63 cm,ligt wel 2 lijnen boven gemiddeld. weet niet wanneer ze overgaan,want mijn 2 boys zaten al in 4 met 2,5 maand maar die liepen toen al tegen de 8 kilo met deze leeftijd van 2,5 maand. ik kan je dus niet helpen.
julia is nu 8 maanden en haast 9 kilo.. maar 3 past nu nog prima.. heb nog 3 pakken liggen en dan mag ze wel naar maat 4 denk ik..
Neshika zit met 8 kilo in maat 4 maar heb vanaf 6,5 kilo al maat 4 gekocht.. Ik denk dat t ook meespeelt hoe je de luier vast maakt.. Zelf hou ik er niet van als het strak zit.. Gewoon lekker losjes hier (niet zó los zodat je 5x t rompertje kan verschonen natuurlijk)..
Hier een flinke dochter en zit ook nog in maat 3, denk ook nog wel een paar weken hoor. Maar ga ze niet meer inslaan in deze maat.
Ligt echt aan de bouw van het kindje. Mijn dochter had dikke billen en zat al snel in maat 4. Zoontje is nu 9 maanden en heel slank en fijngebouwd en heeft nog steeds maat 3.
Quincy is net 10 kilo (altijd al een kleintje geweest), maar overdag nog steeds maat 3 acitve fit aan, past het beste. 's nachts heeft ze wel maat 4 ivm het vele plassen 's nachts. Dus het heeft niet alleen met het gewicht, maar ook zeker met de bouw te maken.
Hi Merah, mijn dochter was op 12 dagen na 8 maanden en woog toen 7300 gram. Qua lengte en gewicht schijnt ze heel erg gemiddeld te zijn. Ik weet niet of jij perse merkpampertjes om je dochter haar billetjes wilt doen, maar indien je ook merkloos wel acceptabel vind zou ik lekker bij het kruidvat luiers kopen. Dan heb je 3 verpakkingen voor 15 euro (in de aanbieding ) en als je dan ongeopende verpakkingen hebt, mag je het zonder bonnetje gewoon ruilen.
Mijn dochter is pas 2.5 maanden en zit in maat3, en tot hoelang weet ik helaas niet. Dus ik kan je niet helpen. Maar ik vind de luiers niet echt een koopje hoor. De kruidvat/etos aanbieding zijn toch iets goedkoper. 2+1 gratis, dus 22.98 voor 3 pakken (één pak maat 3 zit 48 stuks in). Het scheelt misschien niet veel, maar alle beetjes helpen. En dan vooral bij luiers omdat de kindjes zoveel verbruiken.
Ik denk dat dit enorm verschilt per kind. Mira is ook heel gemiddeld en heeft maar kort in maat 3 gezeten, ze zit nu wel al een hele tijd in maat 4 en ik denk dat dat voorlopig zo blijft.
Echt heel verschillend dus. Ik denk dat ik veilig ingeslagen heb. Daarna maar eens kruidvat proberen. Die heb ik een keer maatje 1 gehad, maar die vond ik zo stug en plastic-achtig. Maar hoorde van de week dat de andere maatjes van kruidvat echt anders zijn. Vind ik niet echt reclame voor kruidvat. Ik was met maatje 1 zo afgeknapt op kruidvat. Maar ga het toch maar weer een kans geven. Nu echter nog even niet. Het is goed wat we nu hebben, we hebben genoeg 'gedoe' gehad de laatste maanden en heb dus even geen zin de kans te lopen op heftige luieruitslag oid omdat mama zo nodig goedkope (merkloze) luiers wilde proberen...
Hier luieruitslag van Lidl.... Aldi is tot nu toe t best w.b. merkloos maar die gaat er dus weer uit.. Alleen nog die van de AH proberen maar Pampers blijft helaas favoriet haha..