hallo allemaal! Volgende maand word onze dochter 1, en ik ben het alvast aan hetvoorbereiden, zo heb ik al versiering, bordjes bekertjes etc, ik vier het gewoon op een woensdag want dan is ze echt jarig van 15.00 t/m 18.00 dan is iedereen voor het eten weg. ik geef de kinderen die komen een bedankt zakje mee met een speelgoedje en een snoepje. ik bak wat cupcakes Ik heb totaal geen ervaring hiermee. Hebben jullie nog tips voor mij? Wat doe je met alle andere kinderen die komen? Ik dacht aan een kindhoekje maken, maar hoe moet ik dat dan doen? Wat moet daar dan te doen zijn? ik heb nog geen laag tafeltje en ik vind kleurpotloden in de buurt van mijn dochter echt 10x niks. Zijn verdere hapjes nodig, buiten dus taart/cupcakes en drinken? vind het altijd zo schraal om chips op tafel te zetten, maar echt geen zin om in de keuken te gaan staan zo lang. Vrienden en ouders tegelijkertijd? of ouders op een ander tijdstip vragen, want onze dochter heeft ook slaap nodig en anders word het misschien te lang en teveel? andere tips?
Wij hebben het toen mijn dochter 1 werd gewoon simpel gehouden hoor. We vierden het van 14.00 - 17.00 en hebben uiteraard taart gedaan en verder wat chips en nootjes. Niks bijzonders verder, voor die 3 uurtjes ga ik me echt niet helemaal uitsloven. Wij vierden het overigens wel op zaterdag (ze was ook jarig op zaterdag). Dit jaar is ze jarig op maandag, maar vieren we het de zaterdag erna. Als ik het op maandag vier, is er zo ongeveer niemand die kan... Oh ja, en wij hebben het gewoon 1x gevierd. Dus ouders en vrienden tegelijkertijd. Ik ben wel echt selectief geweest met wie ik uitnodigde. Vrienden/kennissen van ons die onze dochter helemaal niet kenden heb ik niet uitgenodigd.
Ik ben ook al in gedachte druk bezig met voorbereiden Ik heb een redelijk grote schoonfamilie. 6 schoonzussen, 4 zwagers en 9 neefjes&nichtjes in de leeftijd van 2 tot 14jaar. Ik heb ze 1x allemaal tegelijk over de vloer gehad, en ik werd gek!!! Die kinderen liepen door het hele huis, en dat is 1 van de dingen die ik nu anders ga doen. Alle deuren gaan op slot, waar ze niks te zoeken hebben Ik heb getwijfeld op wat op tafel te zetten zoals kleurtjes etc, maar ten eerste heb ik geen stoelen want die heb ik nodig voor de visite en ten tweede zijn ze binnen een half uur klaar er mee. Ik hoop dat het mooi weer is, zodat ze oudste kids gewoon lekker naar buiten gaan (heb geen tuin helaas) Over de tijd heb ik nog niet echt nagedacht. Wel wil ik voor de kids zakjes chips en cakejes halen, ik haat die kleine kinderhandjes over de tafel steeds en 1 van me schoonzussen heeft echt 3 vreetmonsters, die blijven net zo lang graaien tot ze er letterlijk kots misselijk van worden. En er gaat dan dus ook altijd minstens 1 glas om... *zucht* Ik wilde het graag op haar verjaardag zelf doen, maar dat is op maandag en ik weet nu al dat er dan een hoop gaan zeggen, ja we kunnen niet, mogen we zaterdag komen of zondag. En dan zit ik nog op verschillende dagen met visite dus dat doe ik toch maar niet.
wij hadden Esmée haar verjaardag van 1 tot 5. We hadden alleen nootjes, zoute stengels en chips. Gewoon simpel. 'T meeste daarvan Kon ik 's avonds weer weg gooien! Voor de kinderen had ik muffins ipv stuk gebak, chips (goodiez) en pakjes drinken. Een speelhoek had ik niet gemaakt. Heb een grote tuin met glijbaan zandbak en een paar ballen. De kinderen zijn heel de dag buiten geweest. En dat in november.
Mijn kleintje is volgende week jarig (!!!!!) en er komen best veel oudere kinderen, die ik dus niet bezig ga houden haha dus ik heb clowns gehuurd Die doen spelletjes, schminken, trucjes, weet ik wat. (wij vieren het overigens in een zaaltje, omdat wij in een apartement wonen) Voor de volwassenen hebben we sandwiches, worstjes, en taart. Voor de kinderen cupcakes, chips, snoepjes en taart. En uiteraard mogen die ook sandwiches haha Ik heb versieringen, bordjes, bedank zakjes voor de kids en nog wat andere dingen, en er is een cd speler, dus muziek is er ook. Komt goed, denk ik zo?
Zoveel kindjes komen er niet, maar wel een aantal wat grotere, maar een clown inhuren gaat me een beetje ver. haha. ik doe het bewust op woensdag, zodat het niet te druk word. Mensen die niet kunnen en in het weekend willen hebben pech gehad, voor moeders is het ook zwaar tegen die tijd zo´s 29 weken zwanger. Volgende probleem is schoonfamilie,¨opa kan niet tegen andere kinderen zogenaamd en overgrootoma en oma vinden het te druk met visite, om hun eerder te vragen of erna vind ik te lang... nu alweer strijd over met mijn man, mijn eigen ouders komen maar op de uitgenodigde tijd. iemand tips hoe dit aan te pakken? Ik heb ze ook eerlijk gezegd liever niet tussen mijn visite. heb al tegen mijn man gezegd dat niet alles om zijn ouders draait, en van hem hoeft het feest al niet meer vanwege zijn ouders, argggggggg en nogmeer tips over wat te doen met de kinderen die op visite komen?