Om te kotsen gewoon...!(schoonzus)!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ramona001, 27 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Hallo allemaal, Ik voel me zo giga klote dat ik het even van me af moet schrijven en graag jullie hulp wil....Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen omdat dit zich al 9 maanden afspeelt...

Ik ben 15 mrt bevallen van een zoon Sem,en in het begin was mijn schoonzusje (de vriendin van de broer van mijn partner (24jr)) nog heel erg afzijdig tegenover Sem.
    Maar daar kwam snel verandering in!Toen Sem 2mnd was gingen we met de fam. een weekendje weg zei zat toen in een dipje wegens de medicijnen voor blaasontsteking. Sem de huilde alleen als hij honger had, verder niet.Sem begon te huilen omdat het niet opschoot t eten. zegt zei in ene keer "laat godverdome die baby zijn kop houden ik kan er NIET tegen...Ik dacht :confused: :confused: hij huilde nog geen 5 min!
    Dus de hele vak zat ik op hete kolen!Ik was zo geschrokken dat ik er niet eens wta van kon zeggen
    Na de vak kregen we de opmerkingen: He Sem komt klaar..(sem lag te kreunen in zijn slaapje in de box.
    Toen kwam de periode dat sem knuffels leuk vond en op at :) Sem zat lekker met zijn "bumba" knuffel te spelen en de muts op te eten zegt zei weer: He kijk nou hij is de knuffel aan het pijpen.. :confused:
    Ze ging zich ook later bemoeien met sem, en zeggen NEE sem dat mag niet, toen heb ik wel gezegt dat hoef jij niet te zeggen.
    De speen vrotte zei in zijn mond als sem lekker lag te slapen.en ook als hij huilde.Zo deed/doet ze nog veel meer.
    Gister 2e kerstdag was sem aan het snuiven met zijn neus(vind sem leuk geluid) zegt zei: Hij lijkt wel een MONGOOL :confused: Ik er bovenop ja sem doet jou na.....je moet op een gegeven moment wat!
    En met het eten wilde sem iets pakken trekt zei de arm weg en zegt heel hard SEM NIET DOEN, toen ben ik ook boos geworden en gezegt dat dat haar taak niet is.
    Sorry voor het lange verhaal!Maar ik kan het er soms niet zo goed met mijn partner over hebben.
    Dan zegt hij ze bedoelt het goed en niet zo, en dan is het weer ja schat je hebt gelijk dat is haar taak niet.
    Ik loop mijn altijd zo op te vreten als we hun zien samen met Sem, want het doet mij zoveel verdriet die dingen die ze zegt (al vind mijn partner dat ik er geen punt van moet maken..)Ze bemoederd zich zo erg met sem en kijkt zo jaloers naar mij :( denkt dingen beter te weten
    Want vinden jullie is het oke de dingen die ze heeft gezegt met het pijpen mongool en hoe ze doet en dan heb ik nog niet eens alles hier neer gezet..

alvast bedankt dat jullie even naar mij wilde luisteren...

lieve groetjes Ramona

2. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Poeh zeg, dat jij nog zo netjes bent gebleven. Ik had al lang mijn biezen gepakt en Sem niet meer bij haar in de buurt gelaten. Ik vind het gewoon een ordinair mens hoe ze tegen jou en Sem is.

Nadeel is dus dat jouw vriend het niet zo'n probleem vind. Misschien moet je tegen hem dan ook duidelijk zijn. Als jij niet meer wilt dat Sem bij haar in de buurt komt, dan ga je gewoon niet mee naar verjaardagen ofzo, waar zij ook is.

Maar goed, ik kan makkelijk praten en zit niet in deze situatie, maar probeer wel voor jouw mannetje op te komen en zij hoeft natuurlijk niet alles te zeggen.

Sterkte met de situatie.

3. oooo jeetje wat is dat voor mens
    die kwam er bij mijn niet meer in hoor
    ook al is het me schoonzusje
    ik zou echt duidelijk maken dat dat dus niet kan
    hoop voor haar dat ze dat bij andere niet doet
    wand niet iedereen pik zulke dingen
    en dan die rare woorden die ze zeg waar je kind bij is zei is gek
    sorry hoor
    trouwens ik vind dat je het goed gezecht heb hoor
    ik vind het super knap dat je er zo rustig onder ben gebleven
    ik had dat niet gekund

nou meid doe rustig aan en laat je niet afkatten hoor
    zulke dingen horen niet en als het haar niet bevalt gewoon de deur wijzen

liefs kaat

4. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Ramona,

Nou ben ik nog geen moeder hoor, maar wil wel even reageren. Is jou schoonzus wel helemaal in orde. Ik vind het nou niet echt oke, dat ze dat zegt over je kindje. Vind dat je erg netjes ben gebleven, ik denk dat ik haar allang over de vloer had getrokken.

Helemaal opmerkingen zoals pijpen en klaarkomen, hoe komt ze er op. Het is een kindje die sabbelen nou eenmaal graag op dingen.

Kan je het niet kenbaar maken, dat je dit soort opmerkingen niet waardeert?

Groetjes,
    Elvira

5. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Ik heb ook tegen mijn parnter gezegt dat hij voortaan er ook van moet gaan zeggen,anders schiet ik wel een keer HEEL erg uit mijn slof!

en als zei later een kind zou hebben en iemand zou zulk soort dingen zeggen over HAAR kind zeggen nou dan zou je ook de wind van voren krijgen...
    Waarom zou ze zich toch geen houding weten te geven:(

6. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Volgens mij is ze gewoon harstikke jaloers!
    Want de ene keer is ze ZOOO poeslief dat ze net dat als of sem haar eigen kind is.
    En dan krijgen we weer rare opmerkingen...

7. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    pff meid jij bent echt nog heel rustig gebleven zeg!

Ik had echt niet zo rustig gebleven.

Geef idd aan dat je niet gediend bent van die opmerkingen die ze maakt. En laat je partner ook wat meer zeggen het is ook zijn kind hoor.

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik vind dat je tot nu toe erg netjes ben geweest. ik had bij de 1e opmerking al gelijk de wind terug gegeven. het is een baby die huilt nou eenmaal en dan nog eens die gekke taal die ze doet oer pijpen en mongool nou nou meis pfff je heb het echt netjes gehouden hoor.

ik denk dat je het gewoon een keer tegen haar moet zeggen dat je er niet van gedient bent hoe ze met jou kind omgaat. hoop dat het snel veranderd.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Nou ja zeg! dat mens is niet goed hoor! Jij bent TE rustig gebleven. Enweet je, om eerlijk te zijn vind ik dat je vriend niet helemaal eerlijk is. Hoe kun je nou zeggen dat iemand zulke opmnerkingen goed bedoeld.

Ik zou de eerst volgende opmerking die ze maakt direct opstappen. en als mensen vragen waarom, dan wijs je naar haar en zeg je vraag maar aan haar.

tis maar goed dat je kindje nog niet napraat, met zulke woorden gaat dat niet goed hoor

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Nou meid, ik snap dat je dit verhaal kwijt wilt. Gedverderrie... ik word er echt heel boos van. Dat is toch niet normaal hoe zij reageert.
    Vooral die seksitische opmerkingen vind ik echt niet kunnen. Snap eerlijk gezegd ook niet dat je man dat ok vindt.
    Ik zou proberen op een rustig moment met haar te gaan praten. Dan kan je uitleggen hoeveel verdriet je dit doet. En zeggen dat als het zo doorgaat dat je dan heel boos wordt, of dat ze dan hem veel minder ziet, of wat dan ook.
    Denk ook dat je met je man een goed gesprek moet voeren want die moet ook stelling gaan nemen vind ik. Dit is wel lekker makkelijk zo.
    Heel veel sterkte.

11. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Het doet mij ook verdriet dat mijn parnter niet volledig achter mij staat al zegt hij dat, dat niet zo is. Maar zo voelt het wel.
    Ik zat er ook al aan te denken om anders een keer "rustig"met haar te gaan praten.Maar dan krijg weer van mijn partner te horen dat ik zijn fam uit elkaar wil drijven....en dat ik niet zo meot zeiken en me aanstel.
    Hij snapt gewoon niet dat moeders dit niet accepteren als mensen zo praten over hun kind!

12. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Meis toch, dat jij nog relaxt ben gebleven, ik had haar echt de vollelaag gegeven want er is geen mens op aarde die tegen mijn kind zulke dingen zegt, ik vind het niet erg als mensen grapjes maken maar zulke grappen ( ik zie het niet eens als grap maar goed ) gaan er bij mij niet in.... ! Ik zou als ik jou was tegen je schoonzus zeggen dat je hier niet van gediend bent, en dit kan gewoon op een nette manier, maar ik vind persoonlijk dat je er wel iets van moet zeggen... Wat vinden je schoonouders van haar gedrag?

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Is er niemand anders die er ook iets van zegt, bijv schoonouders? Wat een ontzettend raar mens zeg! ALs ze aan mijn kind komen, kom ze ook aan mij! Ik zou Sem heel ver uit dse buurt van haar houden en hij negeren, maar ja zoals al gezegd werd. Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel sterkte en je mag wat mij betreft echt wel harder tegen d'r zijn, zij is namelijk zo onfatsoenlijk, dat slaat helemaal nergens op. Succes en laat je er niet door gek maken, zo oemand verdient dat niet!

14. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Soms zegt ze ook dingen als mijn schoonfam. er niet bij is.
    Maar haar vriend (de broer van mijn partner)
    Zegt regelmatig doe maar niet, niet doen laat m nou maar.
    Zouden mijn ouders de dingen hore die ze zegt ik denk dat ze dan een hele grote mond kan verwachten, (van mijn vader)

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Nou ik vind het ook echt helemaal niet normaal en ik zou mijn partner er wel over aanspreken, geintjes zijn leuk, maar dit soort seksistische opmerkingen noem ik geen grapjes! Dit vind ik echt niet kunnen.

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik zou even heel kort en duidelijk naar hen zijn van als je niet normaal kan doen dan maar helemaal niks meer.
    Het klinkt hard zo hebben wij dat ook met de fam. gedaan en oinderdaat het meestal doen als niemand het hoort of waariemand bij zit die de goed vrede wilt bewaren.
    Bij ons heeft datheel goed geholpen. Nadat we tijdelijk geen contact hebben gehad.

Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen. en kom gewoon goed voor je kindje op anders word het alleen maar erger.

Liefs Fleur

17. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Heel erg bedankt voor jullie commentaar!het doet mij erg goed om te weten dat geen enkele moeder dit goed zou vinden!Want het is ook niet normaal!
    Ik bel mijn schoonzus vanmiddag op of ze vanavond met mij wil komen praten,dat mij het een en ander niet lekker zit.
    Ik probeer het liever een keer zo voordat bij mij een keer echt het licht uit gaat.

Nogmaals BEDANKT!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Goed plan meid! Zo houd je ook de eer aan jezelf en kun je op een rustige manier uitleggen wat je dwars zit. Succes!

19. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik was niet zo koelbloedig geweest.. Ik had haar allang de waarheid gezegt.. ongeacht wat mijn partner ervan zou vinden, zou niet eens met hem overleggen!
    Was meteen uit mijn vel gesprongen, wat een k*twijf zeg!

Ik zou haar nooit alleen laten met je kleine..
    Brrr.. echt een eng mens zo te horen

20. Ramona001

Ramona001 Actief lid

24 jul 2006
    397
    0
    0
    Alleen laten, NEVER!
    Ik durf Sem nooit naar hun te brengen aangezien ze ook slecht tegen het gehuil kan, wie weet wat ze doet...........

Deel Deze Pagina