Mijn zoon is 8 maanden en dit is zijn eetschema: 07:00 melk 180/6 09:00 fruit 12:00 melk 180/6 en een boterham 16:00 melk 180/6 17:30 warm eten, groenten met aardappel of rijst 22:30 melk 180/6 Mijn zoon was klein bij de geboorte, zit onder de nullijn qua gewicht (maar netjes op zijn eigen lijn) en het is een hongerig mannetje. Hij wil echt graag zijn vier flessen, maar met 9 maanden mag hij nog maar 500 ml toch? Dus ik moet er een afbouwen en het schema omgooien. Hoe hebben jullie dat gedaan? Die van 16:00 eraf en dan een tussendoortje?
Mijn zoontje is nu 9 mnd en is met 8 mnd zelf naar 3 flesjes gegaan. Alleen op aanrade van CB moesten wij extra yoghurt bijgeven omdat hij niet genoeg zuivel binnen kreeg Dacht zelf dat ze met 10 mnd naar de 3 flesjes konden of je blijft op opvolgmelk nr 2 zitten als het nog 4 flesjes zijn. Misschien 2 boterhammen geven en zijn fles verlagen. Ons schema: 08:00 flesje 150/5 09:30 fruit 12:00 2 boterhammen met beleg. 14:30 bakje yoghurt 15:00 flesje 150/5 17:30 warm eten. 20:30 flesje 180/6
Onze dochter ging met 6,5 maanden al naar 3 flessen. Cb zei rond 7 maanden maar we probeerden het en ging gelijk goed. Wij hebben die van 16:00 laten vallen en wat hapjes brood gegeven. Een tussendoortje zoals een rijstwafel of liga ging nog niet echt. Maar oefening baart kunst! Ook heb ik de fles van 12:00 wat opgeschoven zodat ze rond de lunch ook wat brood kan mee-eten. Of het kdv zat ze zo naar het eten van de andere kindjes te kijken Dit is het schema: 8:00 fles 180/6 9:30 1,5 stuks fruit 11:30 1 bruine boterham + margarine 13:00 fles 180/6 15:30 rijstwafel 17:00 groente + aardappel 20:00 papfles 180/6
Bedankt voor jullie reacties! ik ga de fles van 16:00 afbouwen, de lunchfles iets later en dan idd een boterham of rijstwafel extra geven. Celika: apart dat je melk moeten afbouwen, maar wel yoghurt moet geven. Ga ook maar eens vaker yoghurt laten proeven, mss vindt hij dat ook wel lkr Lindsay: leuk dat ze een boterham mee kan eten. Onze boef kijkt ook bij iedereen het eten van het bord haha Ooh nog een vraag...drinken jullie kindjes nog water of thee tussendoor?
Hier drinkt ze alleen water, thee en diksap weleens geprobeerd maar ze heeft niet veel interesse... En water is toch het gezondst
Misschien lullige vraag maar bedoel het niet zo: Waarom geen melk bij de boterham? Zo lang zonder drinken lijkt mij ook niet echt prettig. Ik gaf rond 7 mnd brood en dan 100/3 of 120/4
Onze dochter drinkt water bij elk hapje, en ook nog voor en na het slapen. Dus de hele dag door bied ik haar aan, want ik wil wel dat ze genoeg vocht binnen krijgt.
Hier vanaf 6 maanden hetzelfde schema als LindayS. Hier krijgt hij tussendoor roosvicee uit een rietjsbeker, hij drinkt er ongeveer 1 per dag leeg van 240ml. Sinds hij 8 maanden is geef ik 's morgens ook een boterham en krijgt hij 's morgens en 's middags nog maar een fles van 150+5 (dronk al lang zijn flessen niet meer leeg). 's Avonds nog wel gewoon 180+6, maar deze gaat vaak ook maar voor de helft leeg.
Ik zou idd die fles van 16.00 uur weglaten en in plaats daarvan bijv. een cracker/soepstengel/rijstwafel met wat drinken. Oja en het warm eten kun je evt. vervroegen naar bijv. 16.30/17.00 uur en dan de laatste fles rond 20.00 uur. Zo is het hier ook gelukt om naar 3 flessen te gaan