Mijn zoontje is bijna 8 maanden oud. Ik zit op schema van: 07:00u fles melk 180cc 09:30 fruit 12:00(kan ook wat eerder zijn) fles 180cc 14:00geprakte Maria bescuits thee/Dijkstal/roosvicee/water meneer wil niks... 16:30 warm eten en yoghurt 19:00 180 cc fles Bordje pap heb ik ook al geprobeerd maar hij wil het echt niet.. Tussen de middag probeer ik al een stukje brood, brood korstje maar hij stikt er bijna in spuugt t uit en soms best veel cd fles er achter aan. Zijn er meer moeders die dit probleem herkennen??
Heb je al geprobeerd om het broodje voor de fles te geven? Of het brood in de melk te dippen, zodat het zacht wordt? Pap uit een fles (bambix fijne granen bv)? Ik roep maar wat hoor, misschien heb je het ook al wel geprobeerd
Mijn zoontje wil ook geen pap hoor, lust ie niet, moet ie niet, wil ie niet, ik weet niet wat 't is, maar regelmatig geprobeerd en nu stop ik er maar mee. Daarin tegen eet mijn zoontje brood wel erg goed. Hier ben ik begonnen met een boterham zonder korstjes in stukjes te snijden en met een vork in zijn mond te doen. Toen hij door had hoe hij het weg moest krijgen heb ik de onderste korst en de korsten aan de zijkant eraan gelaten. Na een maandje voor zijn boterham eerst de bovenste korst in zijn hand op laten sabbelen en dan de rest van de boterham. Mijn zoontje snapte in het begin niet wat hij met de korst moest, maar at wel een hele boterham in stukjes op Dus misschien is in kleine stukjes nog een idee? Dan hoeft hij het niet zelf te doseren, maar doe jij dat voor hem. Het beste kan je het stukje dan een beetje in zijn wang stoppen, zodat het niet gelijk in z'n keel glijd. Inmiddels wil mijn zoontje hier zelf eten en leg ik 1 voor 1 een stukje op zijn kinderstoel wat hij dan in z'n mond stopt.
En ik geef hier het brood voor zijn fles. Dus eerst krijgt hij brood, zoveel als hij wil en erna krijgt hij een fles. Sinds kort krijgt hij nog maar 120/4 omdat hij prima brood eet en altijd een gedeelte van z'n fles liet staan. Dan voorkom je ook dat hij bij het brood zijn hele fles weer uit spuugt. En eerst eet hij misschien nog niet zoveel en zal hij ook nog zijn hele fles leeg drinken. Naar mate hij meer brood eet, laat hij meer van z'n fles staan waarschijnlijk en dat is ook prima
Onze jongste at helemaal geen stukjes met ruim 8 maanden en icm andere problemen is er bij ons een logopediste geweest. Dat heeft bij ons geholpen. Met brood, als het om stukjes gaat, is het vaak de truc hoe bied je het aan.
Tuurlijk. Onze jongste was regelmatig niet fit cq ziek. Als dat gebeurde ging hij spugen van elk beetje melk (fv) wat hij binnen kreeg. Zelfs bij 30cc. Wij gingen dan over op ors en dat dronk hij wel. Maar het duurde vaak 6 tot 7 dagen voordat wij weer melk konden geven en dit binnen bleef. En helaas was dit niet 1x, maar elke keer bij ziek of niet fit zijn. Daarnaast had hij reflux. Doordat hij helemaak geen stukjes at had de ka hoop erop dat zodra hij dit wel ging eten ook het spugen minder werd. De logopediste heeft een paar keer meegekeken en advies gegeven waardoor het stukjes eten wel ging.
Ik las in één van de reacties hierboven: brood in de melk dopen, dat zou ik persoonlijk dus niet doen. Dan wordt het een papzooitje/bal en dat is echt niet handig.
Reactie mbt het kokhalzen; stop het stukje brood eens in zijn wang. Hierdoor moet hij een kauwbeweging maken om het stukje uit de wang te krijgen. Iets wat sommige kindjes (zo ook mijn zoontje) niet door hebben, als je het recht in zijn mond doet, dus op zijn tong zeg maar. Kauwen moeten ze leren, eenmaal goed aangeleerd gaat het niet meer mis.