fiets en uk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Musty, Mar 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    voordat ik typ ik wil niet tot ontaarde moeder verklaart worden ofzo

ons wurm is nu zon 4,5 maand oud

t is een lange stevige meid 67 cm en 7765 gr

Ik ben helemaal van de fiets afhankelijk (moederfiets)
    en vanaf 8 weken is ze in de maxi cosi met de babymee meegeweest (wel na overleg op t cb)
    het ging allemaal prima en helemaal super

nu is het volgende ze rolt alle kanten op kan goed overend zitten MET ruggesteun zoals kinderstoel/wipper

ook gaat ze in de wandelwagen omdat ze absoluut niet meer in de bak wilt
    past nog wel maar ze heeft weinig ruimte en begint te huilen

nu de maxi cosi..... voetenzak kunnen we al niet meer gebruiken omdat zij er anders niet meer goed in past en zonder voetenzak begint t ook krap te worden
    als ze achterop zit trapt ze ook echt goed in mn rug elke keer dat ik met mn hand dr voeten tegen moet houden

nu is mijn vraag vanaf wanneer gingen jullie uks in een voorzitje

op intenet lees je zulke verschillende dingen betreft adviezen

wat is jullie ervaring

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi hoi,

Wij willen ook echt graag gaan fietsen met ons meisje in het lentezonnetje! Maar het is ons sterk! afgeraden. Kindjes vanaf 9 maanden mogen mee voorop de fiets. Het nekje en ruggetje zijn dan pas sterk genoeg.

Als je denkt dat jou kindje wel al heel sterk is, dan zou ik het even overleggen met het cb, maar ik betwijfel dat ze groen licht geven...

Dus net als wij, nog even wachten :)

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Zou het echt nog niet doen!!! Ze moet echt heel sterk zijn in nekje en rugje en moet goed kunnen zitten voordat je haar mee kan nemen op de fiets. Er gaan een heleboel horrorverhalen rond over moeders die kindjes te jong meenamen op de fiets en dat de kindjes niet sterk genoeg waren en daardoor overleden..... (zelfs mijn vader, die politieagent is, kent zo'n verhaal van dichtbij)

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik ben het met Elke eens. Ondanks dat je kindje tegensputtert is het echt niet verantwoord om nu al in een voorzitje te gaan. Het ruggetje moet echt nog aansterken. Het kan nu echt de hobbels en bobbels niet aan van het zittend fietsen.
    Ik wil ook dolgraag gaan fietsen maar doe het niet totdat hij min 9 maanden is ( is ook al bijna) ondanks dat hij ontzettend sterk in zn benen en rug is. Ik zou mezelf voor mn kop slaan als hij door het schudden iets zou krijgen.

Groetjes Kim

5. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik ga zeker eerst voorleggen aan cb
    kan eventueel de babymee naar achter schuiven maar dit wordt weer afgeraden in hun gebruiksaanwijzing

6. kim0503

kim0503 Bekend lid

Apr 10, 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ja kan je doen, maar zoals Elke al aangeeft denk ik dat ze je geen groen licht gaan geven. Ze is echt nog veels te jong. Ik zou het risico op beschadigingen niet nemen als ik jou was.

suc6 bij het cb.

7. EmyD

EmyD Niet meer actief

En anders een bakfiets, of zo'n karretje voor achter je fiets..??

8. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    wij fietsen pas net, zoontje is nu 14 maanden.
    dat is wel erg laat geloof ik, maar zo jong zijn ze nog niet sterk genoeg in de rug en nek. volgens mij heeft het niet te maken met dat jouw meisje al zo goed ondersteund kan zitten, maar als ze zit is dat gehobbel door het fietsen niet goed voor haar.

9. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    fietskar kan ik hier echt niet kwijt

wonden in portiek woning en moet ene hele trap af eer ik in mn kelder ben en buiten wordt ie zo weggekaapt (ben al aan fiets nummer 13 bezig:x)

babymee is de ideale oplossing voor ons weet niet of het uitmaakt qua ruimte tussen verschillende maxi cosi's?

10. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    De leeftijd van 9 maanden is een richtlijn; het gaat erom dat je kindje zelf gaat zitten (dus niet: blijven zitten wanneer je hem/haar neerzet). Op het moment dat zij zelf van liggen naar zitten kan gaan is haar ruggetje sterk genoeg om de hobbels op de weg op te kunnen vangen. En dan nog zou ik in het begin die grote hobbels proberen te vermijden.
    Mijn dochter ging met bijna 8 maanden zelf zitten en kon dus toen mee op de fiets. Mijn zoontje is nu ongeveer zo oud maar die zie ik voorlopig nog niet op de fiets want die houdt het nog bij kruipen... Nu neem ik hem mee in de draagdoek (zijn de meningen ook over verdeeld) en dat gaat prima. Zo kom ik toch overal en kan ik hem bovendien ook op plaats van bestemming goed meenemen.

11. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik heb een draagdoek....

mijn moeder begon daar ook over om haar zo mee te nemen

hoe knoop jij hm dan en hoe gaat t

ik heb gelezen dat t afgeraden wordt

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

niet doen.... is mijn mening. hier is ze nog nooit mee op de fiets geweest. niet omdat het nog niet kan maar omdat het weer niet mee zat heel de winter. ze is nu 13 maanden en ga pas als het dalijk lekker weer is voor het eerst fietsen.

13. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Klopt, 't wordt idd afgeraden, maar ik vind het zelf een heel veilige manier van vervoer. Ik heb een lange doek (ong. 5 meter) en knoop hem strak op mijn buik. Hij slingert dus niet heen en weer. Bovendien heb ik een fiets waarbij het stuur ver van het zadel staat; we kunnen er samen met gemak tussen staan als ik moet afstappen.
    hier kun je een filmpje zien hoe je dat kunt knopen.
    Voor korte stukjes (van en naar het kdv) gebruik ik nu vaak een Mei Tai; is sneller te knopen.
    Nogmaals; je moet echt doen waar je je zeker bij voelt. Dit is voor mij een heel goede manier van vervoer. Ik kan lang niet alles met de auto doen en lopend is ook niet altijd een optie. Maar op de fiets kies ik wel altijd een rustige route en vertrek ik op tijd zodat ik niet hoef te haasten.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter was 5 maanden toen ze zelf ging zitten, en ging met 6 maanden mee op de fiets. Ging goed hoor, ze heeft nooit scheef gehangen of wat dan ook :) Moet wel zeggen dat ze het toen nog niks aan vond, ze zat gewoon te kijken. Nu gaat ze helemaal uit haar dak als we een schaap tegen komen :D

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij gaan nu trouwens ook weer lekker fietsen hoor, maillootje onder de broek en wanten aan, muts doen wij niet op. Zodra het boven de 3 graden is, lekker naar buiten, heeeeeeeeeerlijk!

16. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Ik deed eerste tijd maxi cosi in zo'n karretje achter aan de frets
    prima en nog droog ook
    later voorzitje

17. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Toen Jesse ruim zeven maand, nam ik hem wel es een klein rondje mee voorop de fiets. Nu kon hij wel al heel snel zitten...
    Maar ik ging zeker geen grote stukken, niet meer dan tien minuutjes of hooguit een kwartiertje. En dan ook geen traject met hobbels ofzo, alleen glad wegdek.

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een vraagje maar hoe dat zo dat je afhankelijk bent van de fiets?
    Ik ben alleenstaand en heb geen rijbewijs maar de eerste 9 maanden toch echt alles lopend of met openbaar vervoer gedaan, weer of geen weer en er dan maar wat langer over doen.
    Sinds ik een fiets heb gebruik ik de benenwagen ook nog vrij vaak hihi.

Vind 4 en half maand en te groot risico hoor, dan maar even in bochten wringen hey.

19. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    openbaar verveor gebruiken we ook inzoverre

er rijd hier niet overal een bus of trein
    zelf geen rijbewijs omdat ik epileptie patiente ben

dus vandaar fiets;)

20. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik zou het ook niet doen.
    Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en zit ook al stevig.
    Net toevallig even in de box laten zitten en toen ik haar los liet bleef ze zelf zitten :D
    Maar moet er niet aan denken om haar nog op de fiets mee te nemen daar is ze echt nog niet sterk genoeg voor.
    Ik zou het wel makkelijk vinden als ze op de fiets zou kunnen.
    Wil bijv morgen naar de Wibra voor de leuke baby aanbiedingen maar is een half uur lopen maar ja je moet er wat voor over hebben.
    Kan ook met het openbaarvervoer maar daar heb ik zo een hekel aan met kinderwagen :D

Share This Page