ik gebruik de draagzak/draagdoek alleen binnen maar zou vanmiddag eigenlijk wel naar buiten willen gaan voor het eerst.. maar wat doe je je baby en jezelf aan? Een jasje is veel te warm in de draagzak denk ik... Gewoon een romper lange mouwen + t-shirt en daar een dikke trui overheen voor de baby? Ik heb ook gelezen dat je de draagzak niet onder je jas mag doen, maar wat doe je dan zelf aan? Of draag je de draagdoek over je jas heen?
En wat voor broek/schoenen voor de baby? Uiteraard draagt hij nog geen schoenen, maar sokjes/slofjes zal wel niet goed zijn aangezien zijn benen dan zo open en bloot rondbungelen in die zak
Met dit weer doe ik in de draagzak: gewone kleertjes van binnen (niet perse romper met lange mouwen dus), extra sokjes, pantoffels en een vestje met capouchon. Mijn zoontje heeft van die pantoffels met slobkousen erboven, waar ik het broekje dan indoe. Kan ook met gewone slofjes, dan doe ik hem kniekousen aan. In de draagdoek doe ik ook een extra vestje aan, maar dan een dunnere.
Ik trok die laarsjes/slofjes van Aapies aan, die zijn gevoerd, lekker warm en hoog en bovendien bleven ze goed zitten. Leren babyslofjes | Babyschoenen Meestal nog kniekousen erbij en vaak stopte ik de broek daar gewoon in, lekker warm, gevoerd vestje aan, en dan gewoon over mijn jas. Mijn man stopte ze altijd wel onder zijn jas, maar die had nog genoeg ruimte over, als ik dat zou doen, zouden de knopen van mijn jas springen .
Bij mijn dochter deed ik altijd het bovenlichaampje niet te warm. Want het gaat zweten en de hele mik mak, ze kreeg het altijd snikheet. Meestal had ze gewoon een vestje aan en een rompertje lange mouw. Buiten mutsje op, binnen in winkels etc mutsje af. Bij de beentjes lekker warm inpakken want die bungelen los. Ik deed altijd dubbele sokjes, vandie lekkere dikke. Of slofjes met dikke sokken. Je kan ook tijdens het lopen lekker die voetjes beetpakken en warm maken, dat deed ik altijd. Ohja en als het koud was of het waaide buiten dan sloeg ik mijn jas gewoon een beetje om haar lichaampje heen tegen de wint. En voor jezelf absoluut niet te heet... Niet meer dan een dun truitje aan, want anders lijkt het net alsof je in de tropen loopt.
Ik draag mn dochter al 15 maanden in de drager - gelukkig wel in een ergonomische drager en niet in een babybungel. Als ik haar onder mn draagjas draag, dan doe ik haar gewoon een wollen vestje aan + muts + slofjes aan over haar normale kleertjes. En dan de draagjas eroverheen, zitten we allebei warm. Als ik haar over de jas draag, heb ik ook mn gewone kleren aan als altijd + winterjas. Dochter heeft dan winterjas aan + muts + warme slofjes en beenwarmertjes. Een broekje kruipt namelijk altijd omhoog en een maillot is te koud vaak. En dan hoppa op de rug in de manduca. JUIST als je je kindje buiten de jas draagt moet je ze goed aankleden, ze missen immers jou lichaamswarmte en ze zitten zomaar op de kou. In de kinderwagen liggen ze vaak beschut of in een voetenzak, en in de bungel hangen ze zomaar in de kou!
met suusjeuh eens. hier is dame 10 maanden en als ze in de draagzak zit dan heeft ze haar gewone winterjas aan en muts op. sokjes met extra slof-sokken erover. die armpjes bungelen ook vaak buiten de zak en dat is een vestje vaak echt te koud. wind gaat daar zo doorheen.