Ik blijf zoeken naar wat mijn zoontje kan hebben. Krampjes heeft hij veel gehad en daarom gebruik ik bv geen koemelk meer. Wat volgens mij wel helpt maar het kreunen blijft. Ik denk nu eerder aan verborgen reflux omdat ik steeds meer symtonen ga herkennen. Maar misschien zoek ik te veel hoor. De klachten zijn: - Erg kreunen ; dit is vaak tijdens / na t drinken soms jammert en gilt hij er ook bij. Hij trekt zijn beentjes niet echt op zoals bij krampjes maar loopt vaak wel rood aan en verkwamt in zijn gezicht. - Kreunen snachts; ook snachts wordt ik vaak wakker omdat hij flink aan t kreunen is. Sommige kreuntjes zijn wel van t persen/ poepen maar dat klinkt wel anders. - Verslikken; ook wel eens tijdens t drinken maar vaker als hij gewoon aan t "spelen" is in de box of na t lachen dan lijkt hij zich te verslikken, hoest en proest dan ff. Ik dacht eerst dat t speeksel was. - Smakken en slikken; nu ik er op let zie ik hem ok vaak tussendoor zitten te slikken en smakken. Vaak na t eten dus dan is het geen hongersignaal? - Zure lucht mond. Natuurlijk rijken baby's zuur uit de mond maar ik las pas dat als ze vies uit de mond ruiken als ze wakker worden dat t een teken van (verborgen) reflux kan zijn? Ik houd hem tijdens / na t drinken al vaak rechtop ( helpt soms ff), zijn wiegje staat al een maand of 2 schuin. Hij is nu 3 maanden oud en de klachten die het cb vaak afdoet als "t is de leeftijd" nemen eerder toe dan af. Kan dit ook kloppen bij verborgen reflux? Graag hoor ik ervaringen, ik weet dat ik misschien weer naar de huisarts moet maar ben ondertussen ook zo onzeker dat ik niet "weer" bezorgt weg gestuurd wil worden.
het zou kunnen...maar de vraag is..heeft je kindje er last van...huilt hij enorm veel..kan hij er niet van slapen?? Zo niet dan zal je ha gewoon zeggen, dta het normaal is en dat hij er overheen groeit ( is ook zo)...en jouw kindje krijgt mss over 2 mndjes al bijvoeding...dus dan zeggen ze dat het meestal daardoor al stukken minder kan zijn.. Mijn zoontje heeft het ook...maar heeft echt gekrijst van de pijn...hij slikte al het omhoog komende zuur telkens in, wat zijn slokdarm behoorlijk heeft beschadigd, hij heeft ook medicijnen.. lees hier wat ervaringen...en ook iemand di ehet verdenkt bij dr kindje! http://www.zwangerschapspagina.nl/borstvoeding/232854-reflux.html
Toen hij jonger was sliep hij idd ook niet. Krijste heel de boel bij elkaar. Nu wordt hij ook vaak wakker en ligt dan heel hard te kreunen en te jammeren....dan heeft hij iig echt ergens last van. Ook tijdens de voeding. Tja...is t ernstig genoeg? Jij denkt van niet, afwachten tot hij er overheen groeit??
jaa echt kenmerken allemaal hoor...nee ik weet niet of het NU nog echt ernstig is...tenminste denk dat je HA zo gaat reageren!? Als je je echt zorgen maakt moet je gewoon om een verwijzing vragen en desnoods een schepje er boven op gooien anders wordt je zo weer naar huis gestuurd...kinderartsen zijn er veel bekender mee en hebben er dagelijks mee te maken.. Reflux is idd iets wat alle kindjes hebben...maagklepje stat nog wijd...dus ja... maar het klinkt alsof jouw kindje er niet hevig last van heeft...tenminste heb je het idee dat het met de dag erger wordt??
Hij heeft waarschijnlijk nu telkens oprispingen, maar mss valt het nog te doen voor hem...anders zou hij erna enorm gaan krijsen...ivm de geirriteerde slokdarm...en die raakt bij elke oprisping geirriteerder!...dus enorme pijn...
vind t moeilijk....idd misschien NU niet ernstig genoeg maar als moeder wil je niet dat je kindje pijn heeft, Hij ligt nu weer erg te jammeren en kreunen in bed....vannacht was t ook erg. Heeft wel afgelopen maanden prikjes gehad en 2 dagend aar last van gehad. Nu zijn die klachten over, geen koorst of verhoging meer. Ga maar ff naar hem toe...hij is echt steeds meer aan t huilen.
daarom zeg ik...als je echt zorgen gaat maken moet je gewoon naar de ha gaan en gelijk vragen om een doorverwijzing...!! Inderdaad elke dag is al te lang dat je kindje pijn heeft...maar laat je dan niet afschepen door je ha...! succes!
Je zegt dat je geen koemelk meer gebruikt en dat het nu beter gaat, maar heb je ook speciaal boter, brood etc etc waar geen koemelk, koekjes, waar ook geen lactose of weipoeder etc in zit, anders maakt het nl niet zo heel veel uit. Veel kindjes met koemelkallergie kunnen ook een soja allergie krijgen, dus als je echt een allergie verwacht is het misschien handig om een keer langs een dietist te gaan (of misschien ben je al geweest, maar dat lees ik er niet zo uit) En de reflux, ja dat is vanaf hier natuurlijk moeilijk te zien. Het hikken kan een teken zijn, maar zoals al gezegd, bijna alle kindjes hebben daar "last" van ivm het nog niet goed werken van het kringspiertje boven de maag (die door iedereen maagklepje wordt genoemd het is alleen geen klepje ). Je moet alleen heel goed kijken welke kinderen er echt last van hebben en welke kinderen het ook hebben, maar eigenlijk er niks van merken. Ben je al begonnen met papje nutriton voor de voeding te geven (je geeft bv las ik, anders misschien paar voedingen afkolven en met nutriton erdoor uit flesje geven)? Dit is iets wat je kan doen zonder naar de ha te gaan, soms is dat al genoeg om het wat meer in het maagje te houden. Mocht hij er echt last van hebben (en in mijn ervaring is dat de hele dag krijsen van de pijn, niet een beetje kreunen en jammeren) dan gewoon even naar de huisarts, maar aangezien hij al 3 maanden is, vind ik het persoonlijk (ben geen arts hoor, alleen ervaringsdeskundige van eigen kind en nog 2 kindjes van vriendinnetjes) erg laat. Als hij er echt heel erg last van zou hebben dan zou hij met 3 maanden echt al wel een flink ontstoken slokdarm hebben. Maar nogmaals ik ben geen dokter en als je het niet vertrouwd gewoon ff langs de dokter gaan. Helemaal als hij de hele dag zuur uit zn mondje ruikt en niet alleen vlak na de voeding, maar gewoon een dagje even de hele dag snuffelen Hoe is de ontlasting van je kindje??? Vooral met allergieen is dat vaak anders dan normaal. Het is ook zo vervelend als je ziet dat je kindje ergens last van heeft maar niet kan vinden wat het is.
de klachten klinken PRECIES als die van mijn zoontje van bijna 8 wkn. Inmiddels zijn wij vanaf week 3 al speciale voeding aan het geven Nutramigen omdat hij koemelkallergie heeft. Hij had hele gezwollen ogen,diarree,extreme krampjes,hele stinkende windjes enz enz. Na het beginnen met nutramigen was dat zo over. Nu gaat het veel beter maar sommige klahten blijven.. hij poept erg veel en dat enorme kreunen wat ie doet, en ook als hij speelt in de box steeds doorzichtig zuur wat omhoog komt en hij wegslikt, soms verslikt hij zich dan. Hij maakt vaakt geluiden alsof hij stikt maargoed hij huilt dus niet, en schijnt er verder geen last van te hebben buiten het kreunen/persen om. dus ik leg het nogmaals voor bij het cb volgende week en verder laat ik het zo. Bij reflux krijsen ze het uit als het steeds omhoog komt.