Tot wanneer nog 1-1,5 uur in auto reizen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Molensteen, Jun 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Mijn schoonfamilie woont op 1-1,5 uur reizen
    In juli met 36 weken daar nog een feestje en ik breng zoontje om de week voor 2 nachtjes logeren erheen.
    Vandaag nog zelf gereden maar merk dat dat steeds moeilijker wordt.

Maar tot wanneer zouden jullie nog zo een afstand reizen, al dan niet zelf rijdende.

2. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik doe het vanaf vorige week niet meer alleen.
    Wel als m'n vriend mee kan..

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Oh tot mijn bevalling. Met de bekkeninstabiliteit bij de tweede was het absoluut niet fijn meer, maar als ik daar kon lopen en anders kon zitten dan was het best te doen. Bij de andere twee zwangerschappen dus zonder problemen. Wel als passagier omdat ik geen rijbewijs heb ;)

4. Presa

Presa Actief lid

Jul 10, 2015
    126
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen rijbewijs, maar als passagier doe ik het nog wel. Afgelopen weekend nog een enkele reis van 2 uur gemaakt (was toen 39 weken). Het ziekenhuiskoffertje ligt wel klaar in de kofferbak haha.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb ook tweemaal nog tot de bevalling gereden. Zou niet weten waarom niet.
    Ziekenhuizen hebben ze in geval van nood overal, toch?

6. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,301
    17,195
    113
    meereizend tot het eind ("als het dan snel gaat zijn we tenminste samen"). Zelfrijdend stuk minder lang als het niet echt noodzakelijk is, mijn reactievermogen is echt stuk minder dan, afgezien van niet lekker kunnen zitten, misselijk etc

7. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier altijd gereden totdat de bevalling begon, dus ik echt weeën had.
    Dat waren vaak kortere stukken van maximaal een half uur, maar ook langere stukken maakt me niet zoveel uit.
    Eerlijk gezegd ook nooit echt over nagedacht. Maar moet zeggen dat ik vrij makkelijk ben in dat soort dingen. Daarin is ook niet iedereen hetzelfde natuurlijk.

8. tantetoos

tantetoos Bekend lid

Nov 17, 2010
    619
    530
    93
    In mijn geval had mijn man het gewoon liever niet.... Ik was van de eerste 2 kinderen snel bevallen, dus grote kans dat onze derde ook vlot geboren zou worden.. Als ik dan op 1,5 uur afstand van hem vandaan zou zijn was hij bang om de bevalling te missen.
    (Uiteindelijk binnen 50 min bevallen vanaf de allereerste wee, dus misschien waren zijn angstgevoelens daarover terecht :D)

9. Noukie1981

Noukie1981 Actief lid

May 31, 2012
    138
    0
    16
    Administratief mdw.
    Mijn ouders wonen ook op uur a ander half uur rijden en ben bij mijn vorige zwangerschap gewoon tot het eind op visite geweest.

10. Noukie1981

Noukie1981 Actief lid

May 31, 2012
    138
    0
    16
    Administratief mdw.
    Mijn ouders wonen ook op uur a ander half uur rijden en ben bij mijn vorige zwangerschap gewoon tot het eind op visite geweest. En ben precies op 40 weken bevallen

11. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Dit :D

12. bea1988

bea1988 Actief lid

Jan 10, 2016
    245
    40
    28
    Ik ben met 38 weken nog naar een concert van Marco Borsato geweest op anderhalf uur rijden (file niet meegerekend) van onze woonplaats.
    Tot 40 weken nog examen gaan afleggen op een uur rijden van onze woonplaats. Vermits ik de week erop nog niet bevallen was ben ik met 40+4 en 40+6 ook nog examens gaan afleggen, toen wel niet meer zelf gereden. Maar dat was vooral omdat mijn vriend dit niet meer wou en omdat ik als passagier de reistijd nog kon gebruiken om de leerstof nog wat te herhalen.
    Ik ben hier heel gemakkelijk in, ziekenhuizen genoeg om te bevallen. Ik ga mij echt niet vanaf 37 weken opsluiten omdat ik misschien kan bevallen, en dan nog tot 42 weken doorlopen :) Maar dat is maar waar je jezelf goed bij voelt.

13. lmcm

lmcm Actief lid

Aug 13, 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom zou je niet gaan? Tenzij je kans hebt dat de kleine vroeger komt natuurlijk. Maar anders, waarom niet?! Laat je man je eventueel rijden als je dat een "veiliger" gevoel geeft.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het wisselt zo per zwangerschap! Bij onze oudste ging ik op m'n uitgerekende datum nog naar een etentje op 1,5 uur rijden. Maxi cosi mee en ziekenhuis tas, ze kwam uiteindelijk pas met 41.2. Met onze tweede gingen we de zondag voor zijn geboorte (woensdag) nog wandelen in de duinen op een uur rijden, ging ook allemaal goed. Nu ben ik 13 weken zwanger van de tweeling en vond het 2 weken geleden al heftig om 2 uur zelf te rijden. Zaterdag ben ik een dagje weg geweest zonder man, 1.15uur rijden. Laat terug. Ik had er ècht moeite mee met het stilzitten en me concentreren. Nu moeten we het weekend en dinsdag/woensdag weer 3 uur enkele reis rijden en dat ga ik niet meer zelf rijden, is nu al niet meer fijn.

Bovendien bevalt de een op 36 weken en de ander moeten ze met 42 weken inleiden dus een advies van een ander kan voor jou zo anders zijn!

Share This Page