Ik heb sinds gisteren aan aambei en dat ding doet zo een pijn!!!! Gisteren viel het nog mee maar vandaag oefff!!! Hij is niet heel groot en ik heb ook geen last van obstipatie. Maar de pijn voel ik constant. Als ik zit durf ik niet eens meer op te staan. Ik heb geen curanol in huis en de winkels zijn al dicht. Heb tot nu toe alleen een patacetamol ingenomen. Verkoeling werkte ook voor geen meter. M'n kont doet nog steeds zeer! Help! Wat kan ik nog meer doen.
Ja heb ik wel..met of zonder menthol? Ennuhh spray je dat dan op de gebruikelijke wijze via je neus of moet het op dat kreng?
Heb ook idd wel een van die heel erg pijlijken gehad. En nee, die hoeven niet erg groot te zijn. Neusspray hielp bij mij wel een beetje, dan slinkt hij dus wordt de druk minder. Volgend mij ging mijn vriendin vaak in bad zitten (niet te wsrm) om te ontspannen. En terugduwen, kan ook wel helpen vind ik. Verder zweer ik inderdaad bij curanol, en dan de combi van zalf en tabletten. Maandag zsm halen maar 😉 Sterkte ermee
Ja echt heel lomp want roep al een tijdje dat ik de zalf en tabletten moet halen voordat ik beval (duurt nog wel even) want na de geboorte van m'n zoon had ik hele grote pijnlijke en ben zelfs flauw gevallen van de pijn. Had ik het nou maar gedaan, dan had ik ze nu in huis. Morgen ga ik het echt gelijk halen. Ik kan niet eens een string aan. Ook niet zo een ramp want heb genoeg tentjes liggen.
Niet voor nu, maar wel voor het volgende weekend: haal een tubetje lidocainevaselinecreme via de huisarts. Kost ff 15 euro maar verdooft heel goed. En.. aambeien ontstaan alleen bij te hoge druk op je anus: hoesten, obstipatie, overgewicht, zwangerschap.. Herken je misschien 1 van die dingen die je aan kunt pakken om het te voorkomen? En ik zou de huisarts toch ook om wat laxeermiddel vragen, want verstopt of niet: je wil nu en de komende dagen ook écht geen normale drol erlangs hebben.. En als je het gaat ophouden heb je daarna wel verstopping Voor nu: bad of koelen, proberen terug te duwen. Edit: hehe, ik zie nu dat je zwanger bent.. Dat zal de verklaring zijn
Zwangerschap inderdaad maar daar valt pas over een paar weken wat aan te doen Hahahahahhaa. Bedankt voor je tips!! Ik zou nu idd niet naar de wc te durven.
Kun je hem niet terug naar binnen duwen? (voorbij de sluitspier zodat hij weer in de endeldarm zit ipv erbuiten. Soms helpt dat wel. Bij kleine aambeien kan dat, bij hele grote lukt dat niet meer.
Ik durf er niet aan te zitten vanwege de pijn. Als ik eenmaal zit voel ik het gelukkig niet maar als ik opsta, loop of überhaupt beweeg doet het erg veel pijn.
Sudocreme helpt hier. Ik heb ze uit de baby dozen gehaald want ik gebruik ze toch niet voor de baby straks.
Curanol helpt heel goed. Heb het nog niet in huis dus nu gebruik ik een koud washandje tegen de jeuk.
Vanochtend gelijk de curanol en de tabletten gehaald. Ik weet dat het niet a la minute helpt maar o gunst, het lijkt steeds pijner te doen. Net messteken in m'n bil.
Ik heb een anaal fissuurtje gehad in combi met een aambei. Ik ging echt kapot van de pijn; kon niet lopen, niet zitten, niet liggen. Ik heb van die theranal zalf, dat verdoofde de pijn wel redelijk. Ook deed ik vaak een nat washandje even in de vriezer en dat duwde ik er tegenaan. Voelde inderdaad als messteken. Bbrrr als ik er weer aan denk....
Inmiddels paracetamol tegen de pijn en een doek met ijs. De goede ervaringen die ik met de curanol had na de eerste bevalling lijken nu in het niet te vallen. ik gebruik het nog wel maar dat ding doet nog steeds zo een pijn en ik kan niet zeggen dat het kleiner is geworden. De neusspray staat er ook nog. Pffff wat een ellende is dit zeg.
Het kan ook een getromboseerde aambei zijn, als de pijn echt niet meer te hebben is en niks helpt zou ik even contact opnemen met de huisarts. Als het nodig is kan die het bloedstolsel eruit halen.
Ik kreeg van de verloskundige en kraamhulp de tip om met je onderkant bloot te gaan liggen, bijv. s nachts! Dan kan het goed drogen, minder broeierig! Een string lijkt menu inderdaad niet echt prettig, dan maar een paar dagen een tent! Ik heb ze ook gehad rond de bevalling, kreeg van de verloskundige de curanol tabletten en zalf! Wat een opluchting! Succes