Voel me zo rot.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jootje1990, Apr 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jootje1990

jootje1990 Actief lid

Sep 12, 2008
    176
    0
    0
    Vught
    Ik schaam me zo erg terwijl ik dit typ..
    Ik heb me vanmorge toch iets zo engs meegemaakt.
    Mason huilt elke keer weer heel vaak in de nacht en wil echt niet slapen
    waardoor ik echt slaap te kort kom.
    Vanmorg had ik hem om 04:30 zijn eerste fles gegeven en wou daarna weer na bed maar hij bleef huilen..
    Ik dacht, ik leg hem even bij me neer tot hij slaapt en dan in zijn
    eige bedje. Toen ik wakker werd had ik onbewust in mijn slaap
    de deken over hem heen getrokken! Ik schrok me dood
    en trok de deken er snel weer af..Gelukkig was alles goed.
    Ik voel me zo schuldig..!
    Ik slik betablokkers ( hartslagvertragers) waardoor ik elke
    keer zo moe ben..en dus zomaar in slaap val.
    Ik ben zo bang dat het weer gebeurd en dit keer niet
    goed afloopt..

Wat voel ik me toch een slechte moeder.

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

Jul 15, 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    niet doen hoor....er is toch niks gebeurt....tuurlijk ben je geschrokken.....mij is het ook een keer gebeurt..nou zeg....wat voelde ik me slecht....maar je bent geen slechte moeder hoor....!

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

Apr 1, 2008
    1,402
    0
    0
    regio rotterdam
    neej hoor, je bent geen slechte mama! dit kan nou eenmaal gebeuren en gelukkig is het goed afgelopen!

een tip die ik van de kraamhulp kreeg, als je je kindje bij je in bed legt, neem dan het aankleedkussen en maak dit op als zijn bedje en leg deze tussen de kussens in... Nu is je ventje bijna even oud als de mijne en al vrij groot voor het aankleedkussen maar het zou misschien nog kunnen.... Dus voor de zekerheid gewoon klaarleggen, als je merkt dat je moe bent leg je hem daar even op....

4. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Ik snap dat je geschrokken bent maar nu weet je dit voor de volgende keer en gelukkig is er niks gebeurd. Niet jezelf een slechte moeder vinden hoor, je bent ook maar een mens.

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Volgens mij gebeurt iedereen dit bijna wel een keer; als je zo weinig slaap krijgt ben je ook zo moe en jij hebt er dan nog medicijnen bij. Dat je t zo erg vindt zegt al dat je echt geen slechte moeder bent...
    Ik zou de tip van Princesje opvolgen; lekker bij je leggen in een soort eigen bedje met deken; zo kom jij ook aan je slaap en kan je er overdag beter voor hem zijn.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Lief Jootje,

Je kindje is al aardig groot en dus is de kans dat er iets mis gaat helemaal niet zo groot. Pasgeboren kan je beter niet in bed bij je nemen (bij slapen dan hè?) maar een wat groter kind, is dat veel minder risicovol. Zeker als je inderdaad dekens hebt en geen dekbed.
    Je bent zeker geen slechte moeder hoor!

7. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Jeetje, dat gebeurde mij nou ook vanmorgen vroeg!

Mn meisje wilde na een veoding om 4:15 niet meer slapen dus hup tussenin. Ze ligt vrij vaak tussenin.
    Dom genoeg had ik haar niet "hoog" genoeg gelegd (haar hoofdje ongeveer ter hoogte van mijn nek, ipv ter hoogte van mn hoofd of nog hoger).

Ik draaide me met mn rug naar haar in mn slaap en trok het dekbed wat op. Als ze naast me ligt slaap ik niet diep, dus ik checkte even hoe ze lag nadat ik me opgedraaid had: lag het dekbed half over dr gezichtje!
    MAar ze werd er wel wakker van gelukkig, dus als ik het niet opgemerkt had, dan had ze er zelf wel wat aan gedaan denk ik. Maar toch... STOM STOM STOM!

Uit schaamte durfde ik het niet eens aan mn man te vertellen... maar daarom JUIST wel gedaan :oops:

Niks aan te doen meid, het gebeurt.
    Ik zie zoiets als een wijze les. Het houd je scherp!

Net als die keer dat ik er 3 straten verderop achterkom dat ik de autogordel niet om de maxicosi gedaan heb. Het bloed trekt uit je gezicht weg, terwijl er helemaal niks gebeurd is natuurlijk. Dat heb ik ook maar 1 keer gedaan.

Thank god dat het bij lessen blijft.

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Voel je niet schuldig hoor. Het kan gebeuren! Je bent geen slechte moeder! (Kan er slecht tegen als mensen dat zeggen, wij zijn ook maar mensen...!)
    Het kan ook gebeuren als je niet in de buurt bent. Ik kwam een keer op de kamer van de jongens, was een van de jongens onder de deken gezakt. Lag er helemaal onder. Van schrik stond ik te trillen op m'n benen! Gelukkig was er niets aan de hand en lag hij lekker te slapen. Schrok zich rot toen ik de deken van hem aftrok. Alles was zoals het hoorde; bedje strak opgemaakt, voetjes tegen de rand, maar hij was naar de zijkant gezakt en zo toch onder de deken gekomen.
    Het kan dus iedereen gebeuren.

9. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    NIet schuldig voelen hoor, dat kan iedereen wel gebeuren! Onze dochter slaapt standaard bij ons in bed (kijk eens op borstvoeding.com voor tips over veilig samen slapen anders). Ik geef nog borstvoeding en madam komt nogal vaak in de nachten (keer of vier). Daarnaast heeft ze eczeem en slaapt ze anders nog slechter.

Maar goed, de nachtvoedingen gaan hier half op automatische piloot terwijl ik half doordommel. Laatst werd ik wakker, lag dochter te drinken. Maar met haar hoofdje op mijn arm (wat normaal op bed ligt), waardoor haar neusje in mijn borst werd gedrukt en ze bijna geen lucht kreeg. Daarbij was ook nog het dekbed omhoog geschoven. Ik schrok me kapot, gelukkig wel alles goed. Maar omdat ook zij in haar slaap drinkt, is de kans groter dat ze niet wakker wordt...... Ben wel een aardige poos wakker geweest voordat ik weer durfde te slapen!

Share This Page