Tot wanneer op de buik mogen liggen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NathalieD, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Nu 32 weken zwanger en begin te merken dat het minder fijn word om op m'n buik te liggen. Merk dat de baby dan druk gaat bewegen en soms als ik wakker word heb ik wat last van m'n buik. In hoeverre kan dat kwaad voor de baby? Soms draai ik vanzelf in m'n slaap op m'n buik en word met buikpijn wakker.
    Volgende week moet ik weer naar de vk en zal het er dan ook over hebben.

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik moet morgen naar de vk en als ik het niet vergeet ga ik het ook vragen.
    Wordt ook vaak wakker op de buik en heb er zelf geen last van.
    Lig er ook niet plat op maar meet half op de buik en half op de zij.
    Wil dus ook niet dat het kwaad kan voor ons meisje.

3. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik geloof dat het niet veel kwaad kan, omdat je baby nog steeds in een zak met water zit. Op je linkerzij is sowieso het beste voor de doorbloeding, maar er zijn maar weinig vrouwen die de hele zwangerschap op 1 kant liggen ;). Je kindje laat het wél weten als hij/zij niet lekker ligt. Maar idd een goeie vraag voor je vk!

4. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Ik lees mee, dit vind ik een hele goeie!
    Ik sliep bijna altijd op de buik heerlijk vind ik dat totdat ik zwanger was, ben toen gaan proberen om op de rug of de zij de slapen, dacht mss dat het niet goed was om op de buik te slapen

5. marleenmama

marleenmama Actief lid

18 dec 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Toevallig vorige week aan gyn gevraagd. Deze buikslaper kan anders niet slapen. Je merkt vanzelf wanneer t niet meer gaat kan geen kwaad voor de kleine. Maar die kan wel flink gaan bewegen als hij/zij t niet fijn meer vind. Ik kan niet op links slapen wordt ik mega misselijk. Rechts niet lang door hele pijnlijke bekken en heup. Oh wat is t dan toch heerlijk als die kleine me ff op mijn buik laat slapen....

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Pff gelukkig, ik slaap ook liefste op de buik

7. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Hier nog een fanatieke buikslaper... Sterker nog... Ik kan gewoon echt niet inslapen als ik niet op mijn buik lig. Voelde me al verschrikkelijke schuldig als ik 's nachts dan per ongeluk op mijn buik was gedraaid....

Ik heb wel een harde buik na het buikslapen, maar dit trekt heel vlug weg. Ik heb de baby nog niet voelen protesteren... Dus misschien geniet ik er toch nog maar even van. Als het toch geen kwaad kan...

Had al hele constructies met kussens in bed... :D.

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Meiden, hoe houden jullie dat vol? Ik kan al vanaf heel vroeg niet meer op mijn buik slapen. Eerst door mijn opgezette darmenbuik en nu door mijn zwangere buik. Het ligt echt niet meer lekker. Liggen jullie half op jullie buik? Helemaal plat op je buik lukt toch niet meer zonder gat in je matras :)?

9. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lag altijd half op m'n zij, met een knie helemaal opgetrokken. Half op de buik dus, maar dat kan ik al vanaf een vrij vroeg stadium niet meer. Geeft me gewoon geen fijn gevoel. Zou er niet aan moeten denken nu nog op m'n buik te liggen... ;) Slaap nu consequent op m'n linkerzij. Word snachts een paar keer wakker, of door rug/bekkenpijn of omdat ik naar toilet moet. Dan ga ik even op m'n rug liggen met m'n knieën omhoog. Daarna weer verder slapen op links. Gaat eigenlijk best goed.. Godzijdank!

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ook hier een echte buikslaper en mijn gyn heeft me gezegd dat het echt geen kwaad kan. Je baby geeft het wel aan als hij/zij het niet meer fijn vindt.. Ik word ook vaak met buikpijn wakker maar dat trekt na even op te zijn gestaan wel weer weg.

11. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    mijn gyn heeft vertelt dat het geen kwaad kan
    ik ben echt een buikslaper

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

tot het echt niet meer lukt ik heb bij de eerste tot 35 weken op mijn buik gelegen bij de tweede iets korter. Maar toen had ik ook echt een reuze buik haha

13. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier lig ik half op mijn zij half op mijn buik, vannacht werd ik wakker door een porrende baby toen toch maar even op mijn rug gaan liggen.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    *shit* ben het vergeten te vragen..pffff
    over 2wk dan maar;D

15. EsRobin

EsRobin Lid

23 feb 2012
    92
    0
    0
    Wat ik weet is dat het geen kwaad kan voor de baby, die geeft vanzelf wel aan als die het niet meer fijn vindt. Ik slaap half op mijn buik met mijn been opgetrokken zodat ik daar ook wat op leun en niet mn hele gewicht op mn buik leunt ;) Tegenwoordig ook wat meer op mn linkerzij omdat de baby teveel 'klaagt'.

16. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ging gewoon ineens niet meer op de buik slapen, ben een echte buikslaper.

Misschien dat het geen kwaad kan, maar ik kan me niet voorstellen dat de baby het prettig vindt om zo geplet te worden. Hij kan immers niet weg ivm je ruggewervels. Dus ik slaap al niet meer zo vanaf de... ergens tussen de 17 en 20 weken of zo... Bij mij was het dus gewoon een gevoelskwestie en een natuurlijk ruimte geven aan mijn kind en respect voor zijn ruimte.

vanaf dezelfde tijd overigens laat ze ook al van zich horen als ik een broek heb die net wat et strak zit... gaat ze echt protesterend tegenduwen. Als dat wat zegt over het toekomstige karakter? Dan berg je maar ;)

17. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Ja ik lig ook met een opgetrokken been. Zo gaat het nog ´net´. Maar merk wel dat de baby deze week begint te protesteren. Flinke duwen en porren in m´n zij krijg ik dan. Dus het word niet echt fijn meer. Maar weet in ieder geval dat het geen kwaad kan. Ik probeer ook steeds meer op m´n zij en dat gaat ook wel goed, behalve bij het inslapen. Dat moet echt op m´n buik anders lukt het niet.
    Ik ben dus niet de enige.

@ Sandana: de baby kan niet geplet worden. En ruimte hebben ze op mijn termijn al amper. En ruimte word niet kleiner ofzo. De hoeveelheid vruchtwater blijft hetzelfde dus de bewegingsruimte ook. Alleen het zal niet heel fijn zijn voor m'n baby anders voelde ik haar ook niet zo.

Ik ga het in ieder geval overleggen met de vk volgende week.

18. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik kan al een aantal weken niet meer op mijn buik slapen, dan krijg ik een heel vervelend gevoel in mijn buik en dan gaat de kleine protesteren. Vanaf die tijd slaap ik op mijn zij en wordt ik soms op mijn rug wakker.. prettig ligt het niet.. mis het buikslapen nu wel een klein beetje. Maar ach, heb het er wel voor over :)

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb het niet over letterljik pletten natuurlijk, maar je maakt mij niet wijs dat de baby niet minder ruimte krijgt (het wordt toch vlak gedrukt en meer naar de zijkanten) en dat de kleine dit nu prettig vind. Ik moet er niet aan denken ;)

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik heb tot een week op 19 op mijn buik kunnen slapen. Daarna begon de kleine meteen heel wild te worden als ik op mijn buik ging liggen. Ik kan nu nog wel half op mijn zij met een been opgetrokken. Had het aan de vk gevraagd (omdat ik ook nog regelmatig op mijn rug slaap) en die zei dat ik gewoon moet slapen hoe ik het prettig vind en dat de baby het vanzelf aangeeft als die het niet prettig vind. En als je telang op je rug of zij ligt waardoor er iets wordt afgeklemd ga je volgens haar automatisch draaien in je slaap.

Deel Deze Pagina