Hoihoi, Wij gaan 3 weken kamperen met kleine kinderen. Hoe doen jullie dit met de was? Zijn wasmachines op campings in het algemeen schoon? En moet je daar staan wachten tot het klaar is(voordat de volgende misschien je was eruit haalt?) Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips
Ik was altijd op de camping. Ook de dag voor vertrek want dan kan het thuis zo de kast in.. Een gouden tip! Ik was elke 4-5 dagen dan een was en gelijk in de droger. Meestal staat er wel ergens een bankje dus lees ik een boekje of puzzel ik met sudoko. Heerlijk even een uur/anderhalf voor mijzelf.. Ik blijf altijd in de buurt voor 't geval iemand je schone was in een vieze mand gooit, maar veel andere gaan gewoon heen en weer..
Wij gaan ook naar huis met schone kleding zo fijn. Hier leg je gewoon briefje op de wasmachine en gaat gewoon goed gelukkig. Niemand die aan onze was zit. Alleen mijn vriendin soms die hangt al op of stop in de droger. Maar dat doe ik ook bij haar was. Wij kamperen al paar jaar samen.
Ik vind de machines op campings niet zo schoon als thuis dus daar wassen om het zo in de kast te leggen doe ik niet. Ik was er wel gewoon om het nog een keer aan te kunnen op vakantie. Op sommige campings moet je muntjes kopen bij bv de supermarkt en zit het wasmiddel al vanuit de machine erin. Op andere campings moet je gewoon geld in de machine duwen en zelf je wasmiddel meenemen. Ik wacht niet op de was. Er wordt aangegeven op het display hoe lang de was erin zit. Voordat het programma is afgelopen ben ik terug. Soms is er plek om je tas of shopper op de machine te laten staan. Ben je dan toch te laat dan wordt de was in die tas gedaan. Maar heb ook campings meegemaakt waar de machines op elkaar gestapeld zijn en dat dus niet gaat. Ik heb op campings gestaan waar maar 2 of 3 wasmachines zijn. Dan is het heel irritant als je met je vuile was staat te wachten en de machine klaar is maar de eigenaar niet komt opdagen. Eerst durfde ik dan niks te doen maar nu haal ik dan toch echt de was eruit. Als er een tas staat doe ik het daar in.
Er staat op het display hoelang de was duurt dus ik zet gewoon een wekker en ben op tijd terug. Ondergoed en voetbal tenues doe ik ook nog weleens op een hand wasje tussendoor. Ik was meestal 1x per week op de camping. Vind het niet fris langer te laten liggen en na een week zijn onze handdoeken op
Ik vond de wasmachines op de campings waar wij geweest zijn altijd prima schoon. Het ligt er heel erg aan hoe groot de camping is en hoeveel wasmachines er zijn in hoeverre het druk is. De laatste jaren valt t altijd wel mee, is het vraag/aanbod wel prima, of vind ik wel een moment dat het minder druk is. Ik ga ook gerust 's avonds een wasje laten draaien als ze dan vaak leeg staan. Ik kijk altijd op t klokje hoelang hij draait en loop op tijd die kant op, zodat ik voordat hij op '0' sta er al ben. Inderdaad om te voorkomen, zeker bij drukte, dat het er echt uitgehaald zou worden. Ik vind dat ook altijd wat vreemd bij campings met wel wat meer drukte bij de wasmachines (als in dat er echt een rij wachtenden staat) dat er een was klaar is en er komt niemand om hem op te halen. Dan snap ik haast wel dat iemand het eruit haalt, zeker als er een tas of mand naast staat . Maar ideaal hoor, een wasmachine gebruiken op de camping. Hoef je niet kleding voor 2 a 3 weken mee te nemen en heb je ook geen gigantische bult was als je weer thuiskomt.
Wij wassen dan alleen om het op vakantie nog een keer te kunnen dragen en kijken ook altijd op het klokje en zetten dan een wekker, zodat we op tijd terug zijn om het er uit te halen. Werkt prima.
Ik haal was van een ander er gewoon uit, en vind het ook geen probleem als een ander dat bij mijn was doet. Moet er wel een tas/mand staan natuurlijk. Wasmachines zijn naar mijn idee gewoon schoon. Er wordt namelijk in gewassen. Meestal hoef je zelf geen zeep toe te voegen. Wasmachines werken op muntjes. Droger gebruiken wij nooit, ik was alleen als de zon schijnt en de was buiten kan drogen. Ik was ook voordat we naar huis gaan.
Dit.. ideaal... grote boodschappentas erbij en klaar... Tussendoor loop ik wel een paar keer op en neer om te kijken. Zeker als het wat drukker is. Maar mijn eerste was draai al na een dag of 4/5 tegenwoordig. Afhankelijk van het weer. Maar handdoeken en ondergoed is er altijd wel. En korte of 3/4 spijkerbroeken gooi er op 60 graden ook bij. Sommige shirts ook trouwens hihi. Zeker de echte 'camping' shirts.
Ik heb zelf een kleine campingwasmachine gekocht en was verder gewoon met de hand. Onze 'vaste' camping had maar 1 wasmachine en dan kon je wachten tot je een ons weegde
Ik was om de 5dagen ongeveer. Meestal koop je er een speciaal muntje voor. Varieert tussen 3 en 6 euro ongeveer. Ik zet een wekkertje, blijf er niet een uur bij staan. Wassen voor de terugweg hebben ook wel gedaan, maar omdat wij toch ook beddengoed en zo vies mee terug nemen, doe ik het nu niet meer. Gewoon de eerste week na thuiskomst elke dag een was en dan is het ook wel weg.
Ik was elke dag, met de hand, dan is het niet zoveel en dat gaat prima. Ik vind het heerlijk om op vakantie met de hand te wassen Opstaan, ontbijten, wasje en dan op pad (of niet).
Met de hand heb ik inderdaad ook wel tijden gedaan, zeker toen de kinderen klein waren. Nu vind ik het toch wel wat teveel werk en gebruik de wasmachine.
Toen wij nog regelmatig kampeerden waste is altijd op de camping. Wisselende ervaringen qua drukte. Op sommige campings bijna heel de dag machine beschikbaar, andere camping bijna heel de dag bezet. Ook wel eens op een camping met een inschrijflijst voor de wasmachine. Ik was thuis en op vakantie dagelijks. Hou niet van volle wasmand. Ooit wel eens op een camping geweest met karig aantal wasmachines en slecht weer, dus veel vieze kleding. Wasmachine overdag fulltime bezet, gelukkig was het washok s nachts niet op slot. Maar s nachts naar de wasserette is ook niet écht ideaal. Nu kamperen we niet meer, gaan naar een huisje mét wasmachine
Ik was alleen tenue’s en soms een paar onderbroeken als ze op dreigen te raken. Als het weer een aantal dagen slecht is, was ik en droog ik vooral de handdoeken en lange broeken. Maar ik probeer met vuilniszakken vol met vieze was naar huis te gaan aan het eind van de vakantie. Daar gaan ze achter elkaar in de wasmachine. Dan ben ik met een halve dag klaar. Dan nog een uur vouwen en wegpakken. Klaar. Dat ga ik ècht niet op vakantie doen.
Ik draai 2 keer per week een was op de camping. Zo voorkom ik dat ik de halve kledingkast mee moet nemen en ik vind het fijn om frisse handdoeken te hebben. Heb zelf nog nooit ergens gigantisch in de wacht gestaan voor wasmachines. De laatste twee jaar heb ik op de dag voor vertrek ook nog gewassen en ik vind het echt ideaal dat ik thuis kwam en heel veel al zo de kast in kon.
Ik was ook altijd 1 of 2x op een camping als we langer dan 1 week gaan. Laatste keer was het erg belachelijk geregeld, want de was van de horeca (best een behoorlijk restaurant) werd ook daar gewassen, met als gevolg dat die machines elke dag urenlang door de camping zelf gebruikt werden. Daar heb ik toen wel iets van gezegd bij de receptie, maar geen idee of dat ooit veranderd is.
Ik was om de 2 dagen op de camping. Ik koop op de eerste dag altijd genoeg muntjes en was liefst om 8u of 8 30 s ochtends, dan is het rustig en hoef ik niet te wachten tot er een vrij is. Dan even ontbijten bij de caravan en ik zorg dat ik op tijd terug ben zodat ik zelf mijn was eruit kan halen, maar de (ikea)tas zet ik ervoor of hang ik aan de machine. Dan kan iemand anders het er ook uit halen indien nodig. Vind ik niet erg. Ik heb de machines nog nooit vies gevonden. Ik gebruik pods die ik direct bij de was gooi, dan hoef ik niet te klooien met wasmiddel.
Ik was echt bijna niet op de camping. Iedereen loopt toch alleen maar in de badkleding. Dat spoel ik met de hand uit. Heel soms dat ik nog iets anders met de hand was, maar meestal niet. Als ik thuis kom was ik alles, ook de ongedragen kleding.
Ongeveer eens per week. Zeker ondergoed, handdoeken en badkleding. Een jurkje of een short neem ik nog weleens mee onder de douche of doe ik in een zwarte emmer die ik in de zon zet (kookwasje ). Ik haal ook echt andermans was uit de machine hoor, moeten ze maar op tijd terug zijn. Als er een tas voor staat stop ik het daarin, anders gaat het op de machine. Wij gaan altijd een week of 5 weg. En heb kleding voor zo’n twee weken per persoon bij me. Dat werkt prima. En verder was ik thuis hoor, blijf dat wassen en ophangen op een camping maar geklooi vinden. (En thuis doet mijn man de was)