Tot wanneer op vakantie zwanger

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chechi, 6 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mapje

Mapje Niet meer actief

Ik ben altijd vrij fit dus qua termijn zou het bij mij kunnen. Maar ik vind 34 weken vliegen zeker in deze Corona tijd niet fijn. Ook beetje omdat je kans hebt dat je positief test op terug weg en je niet terug kan of zo’n land ineens de boel dicht gooit. Ik zou dan eerder met de auto gaan al vond ik dat naarmate ik langer zwanger werd lastiger. En ik zou goed checken of je wel mee terug genomen wordt en of bij de zorgverzekeraar alles goed geregeld is. (De mijne gaf dit keer aan repatriëring niet te kunnen garanderen ivm Corona. Ik kreeg al visioenen dat ik dan alleen daar nog was en man met kids naar huis enzo)

Daarom besloten het niet te doen puur omdat het gewoon niet helemaal lekker voelde en twijfel niet doen. Weekje NL dus en leuke uitstapjes en volgend jaar 3 weken Frankrijk.

Bij 27 tot 30 weken had ik het gedaan.

Sado en Eppo82 vinden dit leuk.
  2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.018
    5.227
    113
    Ik was super fit tijdens de zwangerschap. Maar 25 a 30 weken is wat mij betreft echt de max. En dan in Nederland. Ook in een luxe huisje moet je maar afwachten hoe het bed en ee voorzieningen zijn. Daarnaast zit je lang in de auto en ben je op vakantie toch actiever dan normaal. Ik sliep slechter en kreeg last van benen en buik.

Vliegen zou ik überhaupt niet meer doen. Zeker niet in deze termijn met corona. Je wilt het risico echt niet lopen op quarantaine en dat je het land niet uitkomt.

Ik begrijp dat vakantie in het buitenland anders is. Maar het welzijn van jou en de baby zou hier voor moeten gaan. In Nederland is de zorg rondom zwangeren gewoon anders geregeld dan in het buitenland. Nog los van een verzekering.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    In aanvulling van wat @Amberxx aangeeft, als het land qua kleur veranderd en je moet in NL bij thuiskomst in quarantaine en je bevalling begint…
    Sowieso zou ik het nooit doen na 24 weken. Maar ik heb helaas een vroeggeboorte meegemaakt, als ik alle doktoren niet in de Nederlandse taal had kunnen spreken, was het allemaal nog complexer geweest.

Amberxx vindt dit leuk.
  4. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Ik zou gaan, ben zelf ook nog op autovakantie geweest met 30 weken naar Zuid-Frankrijk. Ging prima, ik voelde me goed. Was wel mijn 2e en we sliepen zelfs in onze eigen tent (voor deze vakantie toen wel veldbedden gekocht omdat ik niet meer kon opstaan vanaf een luchtbed haha). Maar doe wat voor jou goed voelt.

bosi333 vindt dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Vliegen zou ik niet meer doen..
    En ligt eraan hoe je jezelf voelt, met de auto kan nog wel, maar zou niet te ver weg gaan dan.. misschien net over de grens of noord Frankrijk ofzo..
    Vorig jaar zouden we nog naar Italië gaan toen ik 28 weken zwanger was. Door corona hebben we het geannuleerd (hadden al geboekt voordat ik wist dat ik zwanger was). Achteraf blij dat we niet zijn gegaan want ook de lange reis was te veel geweest, lichamelijk was het best zwaar die laatste weken. Zijn nog wel een midweek in Nederland met vakantie geweest, maar zo'n hard *** matras, heb de hele week amper geslapen:rolleyes:

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.910
    113
    Vrouw
    Ik heb me bij beide zwangerschappen fit gevoeld tot het einde, bij beide met pas 42 en 41 weken bevallen, maar ik zou een buitenlandse vakantie met 34 weken niet meer willen. Ik zou het risico niet willen nemen. "Stel dat..." de bevalling eerder komt, jij naar het ziekenhuis. Partner in tweestrijd: bij jou zijn, maar ook voor de oudste er moeten zijn...

Ik zou na de bevalling kijken hoe het gaat. Als je vrij snel weer fit bent, kun je wellicht gaan kijken voor een vakantie als de kleine een paar weken/maanden oud is?

7. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.831
    3.589
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Ik ben vorig jaar met 28 weken nog weggeweest naar een huisje in Nederland. Maar toen ook al gekeken naar de reisafstand naar mijn ziekenhuis. Niet meer dan 1 uur er vandaan. Uiteindelijk ook bevallen met 34+3. Moet er niet aan denken hoe dat gelopen was als ik ergens in het buitenland was geweest.

Deel Deze Pagina